مقایسه نونیس و هالند/ آمار فاجعه مهاجم اروگوئه‌ای در لیورپول

آمارها نشان می‌دهد که مهاجم اروگوئه‌ای لیورپول با وجود این که می‌توانسته گل‌های بیشتری نسبت به ستاره ایسلندی سیتی به ثمر برساند اما 13 گل کمتر از او وارد دروازه حریفان کرده است.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، داروین نونیس در ابتدای فصل 23-2022 با امیدهای زیادی از بنفیکا راهی لیورپول شد تا در فصلی که قرار بود منچستر سیتی از حضور ارلینگ هالند بهره ببرد، کلوپ هم اسلحه‌ی قدرتمندی در پست شماره 9 برای خودش دست و پا کرده باشد.

با این حال هرچه از شروع فصل گذشت، مشخص شد که نونیس 23 ساله فاصله زیادی با هالند 21 ساله دارد که این را در ساده‌ترین کار می‌توان در تعداد گل‌هایشان در پریمیرلیگ متوجه شد. داروین نونیس 5 گل و ارلینگ هالند با آماری فوق‌العاده 18 گل در فصل 23-2022 لیگ برتر انگلیس به ثبت رسانده‌اند.

اما آمار چه می‌گوید؟ آمار می‌گوید که هم خود نونیس توانسته خودش را در موقعیت گل‌زنی قرار دهد و هم لیورپولی‌ها به خوبی او را تغذیه کرده‌اند اما این مهاجم اروگوئه‌ای در زدن ضربات آخر هنوز تبحر و تمرکز کافی را ندارد. این موضوع را از مقایسه امید گل (XG) نونیز و هالند هم می‌توان متوجه شد.

هالند در این فصل پریمیرلیگ با داشتن امید گل 11.1 توانسته 18 گل به ثمر برساند اما نونیس با داشتن امید گل 5.9، 5 گل برای لیورپول وارد دروازه حریفان کرده است. برای روشن‌تر شدن موضوع باید اشاره شود که منظور از امید گل، احتمال به گل تبدیل شدن یک موقعیت به حساب می‌آید که از صفر تا یک ارزش‌گذاری می‌شود و اگر امید گل یک به ثبت برسد، یعنی آن موقعیت طبق داده‌های آماری باید حتما به گل تبدیل می‌شد.

پس به عبارتی ساده‌تر هالند در این فصل باید حداقل 11 گل به ثمر می‌رسانده اما باتوجه به قدرت تمام‌کنندگی خارق‌العاده‌اش 18 گل به ثمر رسانده است اما در عوض، نونیس با وجود این که طبق آمار امید گلش باید حداقل 6 گل به ثمر می‌رسانده اما یک گل هم کمتر وارد دروازه حریفان کرده که نشان‌دهند ضعف او در تمام‌کنندگی است.

با این حال این پایان ماجرا نیست. نونیس در این فصل لیگ برتر انگلیس تقریبا در تمامی آمارهای مهاجمان، حتی بالاتر از ارلینگ هالند بالاتر در رتبه نخست قرار گرفته اما در نهایت 13 اختلاف گل بین این دو بازیکن وجود دارد.

با این تفاسیر آیا باید گفت که نونیس شکست نقل و انتقالاتی لیورپول در تقابل با سیتی و هالند بوده یا باید منتظر ماند و دید که نونیز در ادامه فصل و فصل آینده چطور عمل می‌کند؟

بیشترین موقعیت گل حتمی از دست رفته

آمار داروین نونیز

میانگین شوت در چارچوب در 90 دقیقه

آمار داروین نونیز

میانگین شوت در 90 دقیقه

آمار داروین نونیز

میانگین امید گل در 90 دقیقه (بدون احتساب پنالتی)

آمار داروین نونیز

میانگین آفساید در 90 دقیقه

آمار داروین نونیز

 

دیدگاه تان را بنویسید