جی پلاس

آمار برجسته یک چهارم نهایی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر

در مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی ۲۰۲۲ که با وداع چند ستاره برجسته همراه شد رکورد ها و آمارهای قابل توجهی به ثبت رسیدند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، فرشته مقدم: مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر با صعود تیم های کرواسی، آرژانتین، مراکش و فرانسه به پایان رسید. کریستیانو رونالدو و نیمار با جام خداحافظی کردند. در این دو شب (جمعه و شنبه) رکوردها و آمارهای برجسته ای به ثبت رسید که در ادامه به آن ها اشاره می شود. 

صفر شکست برای لوییس فان خال در جام جهانی به ثبت رسید. سرمربی هلندی هشت پیروزی و چهار تساوی را با تیم ملی کشورش به دست آورد اما هرگز نتوانست جامی فتح کند. هر دو دوره (۲۰۲۲ و ۲۰۱۴) در ضربات پنالتی مغلوب آرژانتین شد. برای نخستین بار در تاریخ جام جهانی یک تیم می تواند دوبار یک حریف را در ضربات پنالتی شکست دهد. 

یک بر صفر مراکش برابر پرتغال یک پیروزی تاریخی برای تمام آفریقا بود. آن ها نخستین تیم آفریقایی لقب گرفتند که به نیمه نهایی جام جهانی صعود می کنند. 

۳ تیم تنها توانسته اند با یک شوت در چارچوب مرحله یک چهارم نهایی را با موفقیت پشت سر بگذارند‌. کرواسی در دیدار برابر برزیل با همان تک ضربه توانست گل مساوی را در وقت های اضافه به ثمر برساند و در پنالتی ها پیروز شود. پیش از آن آلمان برابر آمریکا در جام جهانی ۲۰۰۲ و ایتالیا مقابل فرانسه در جام جهانی ۲۰۰۶ چنین آماری را به ثبت رسانده بودند. 

۵ پنالتی هری کین در جام جهانی زده است. برای نخستین بار است که یک بازیکن این تعداد پنالتی می زند. مهاجم انگلیسی برابر فرانسه دو بار از فاصله یازده متری شوت زد که نخستین بار توپش به گل تبدیل شد اما دومین ضربه را از دست داد و موجب شد انگلیس حذف شود (شکست ۲ بر یک). 

۵ بازی مراکش در جام جهانی انجام داده و تنها یک گل دریافت کرده است. آخرین بار تیم های ایتالیا و پرتغال در سال ۲۰۰۶ موفق شده بودند چنین رکوردی را به ثبت برسانند. 

۸ بازی از ۹ دیدار آخر کرواسی در جام جهانی و یورو به وقت اضافه کشیده است. تنها فرانسه در فینال جام جهانی ۲۰۱۸ در ۹۰ دقیقه توانست این تیم را شکست دهد و ۴ بر ۲ پیروز شود. 

۱۰ گل لیونل مسی تاکنون در تاریخ جام جهانی به ثمر رسانده است. ستاره آرژانتینی با گلزنی برابر هلند تعداد گل هایش با گابریل باتیستوتا در آلبی سلسته برابر شد و او تنها به یک گل نیاز دارد تا بهترین گلزن تیم ملی کشورش در تاریخ جام جهانی شود. 

۱۶ کارت زرد را متئو لائوس در دیدار آرژانتین و هلند به بازیکنان نشان داد که یک رکورد در تاریخ جام جهانی به حساب می آید. این بازی یک اخراجی داشت و او دومفریس بازیکن هلند بود. 

۲۰ سال است که برزیل در مرحله حذفی نتوانسته است تیم های اروپایی را شکست دهد. آخرین بار در فینال جام جهانی ۲۰۰۲ آلمان را ۲ بر صفر شکست داد. برزیل در سال ۲۰۱۸ در یک چهارم نهایی مغلوب بلژیک شد، ۲۰۱۴ در نیمه نهایی از آلمان شکست خورد، در سال ۲۰۱۰ در یک چهارم نهایی برابر هلند حذف شد و در سال ۲۰۰۶ در این مرحله برابر فرانسه شکست خورد‌. 

۵۳ گل را هری کین برای تیم ملی انگلیس به ثمر رساند و توانست به رکورد وین رونی، بهترین گلزن تاریخ تیم ملی کشورش برسد. 

۷۷ گل نیمار برای تیم ملی برزیل به ثمر رساند و به رکورد پله، بهترین گلزن تاریخ سلسائو رسید. نیمار تنها گل برزیل را برابر کرواسی در وقت های اضافه به ثمر رساند‌. او دومین بازیکن برزیل است که در این لحظات موفق به گلزنی شد. پیش از او لئونیداس دا سیلوا در وقت های اضافه در دیدار برابر لهستان در سال ۱۹۳۸ دو گل به ثمر رسانده بود‌.  

۱۴۳ بازی به نام اوگو لوریس در تیم ملی فرانسه به ثبت رسید. دروازه‌بان آبی ها از رکورد لیلیان تورام عبور کرد و رکورد دار تیم ملی کشورش در این زمینه شد. 

دیدگاه تان را بنویسید