جی پلاس

آغاز یکی از جنجالی‌ترین کوپا آمه‌ریکا‌های تاریخ زیر سایه کرونا + برنامه و نتایج

کوپا آمه‌ریکا ۲۰۲۱ با وجود تمام جنجال ها بامداد دوشنبه با دیدار برزیل و ونزوئلا آغاز می شود.

لینک کوتاه کپی شد

گروه ورزشی جی پلاس، کوپا آمه‌ریکا ۲۰۲۱ با تمام حواشی که در هفته های اخیر داشت بامداد دوشنبه با دیدار برزیل و ونزوئلا در ورزشگاه ناسیونال شروع می شود. قدیمی ترین رقابت های ملی در جهان که قرار بود سال گذشته در آرژانتین و کلمبیا برگزار شود به خاطر بحران کرونا لغو شد و اکنون در برزیل و به میزبانی چهار شهر برازیلیا، گویانیا، کویابا و ریودو ژانیرو خواهد بود. 

پس از تعویق کوپا آمه‌ریکا تیم های ملی استرالیا و قطر (مهمانان این دوره) اعلام کردند در رقابت های سال ۲۰۲۱ شرکت نخواهند کرد. به نظر می رسید تغییرات به همین اتفاق محدود شود اما جنجال اصلی در آستانه مسابقات رخ داد. کلمبیا یکی از میزبان ها نه تنها دوران سختی را به خاطر بحران کرونا می گذارند بلکه هر روز شاهد تظاهرات مردم در خیابان ها در اعتراض به دولت این کشور بود. در چنین شرایطی مردم نمی خواستند جشن فوتبالی در کشورشان برقرار شود و در نهایت میزبانی از کلمبیا گرفته شد. آرژانتین به عنوان تنها میزبان باقی ماند اما افزایش شمار مبتلایان به ویروس کووید ۱۹ موجب شد کنفدراسیون فوتبال آمریکای جنوبی میزبانی را هم از آلبی سلسته بگیرد. 

در حالی که کمتر از دو هفته به شروع کوپا باقی مانده بود این رقابت ها میزبان نداشت. CONMEBOL در یک تصمیم جنجالی دیگر، برزیل را میزبان جدید انتخاب کرد و نمی خواست با لغو این رقابت ها ۱۰۳ میلیون دلار ضرر کند. این انتخاب با مخالفت بعضی از مقامات برزیل همراه شد چون این کشور در آستانه شروع موج بعدی کرونا بود. در چنین شرایطی بازیکنان سلسائو هم به شدت از کنفدراسیون فوتبال آمریکای جنوبی انتقاد کردند و نمی خواستند در این رقابت ها شرکت کنند. سپس شایعه اخراج تیته به خاطر این که از تصمیم بازیکنان حمایت کرده بود به وجود آمد. 

رییس جمهور برزیل اعلام کرد کوپا آمه‌ریکا در این کشور برگزار خواهد شد. سپس برخی از تیم ها از جمله آرژانتین با وجود نارضایتی از انتخاب برزیل به عنوان میزبان اعلام کردند که در این رقابت ها شرکت می کنند. در نهایت سلسائو در آخر هفته گذشته با حضور در این بازی ها موافقت کرد. سپس ماجرای عدم حضور برخی از اسپانسر ها در این مسابقات به وجود آمد و مستر کارت پنجشنبه به سی ان ان گفت: "پس از یک بررسی تصمیم گرفتیم در کوپا آمه‌ریکا به میزبانی برزیل حضور نداشته باشیم." 

در آخرین ساعت باقی مانده به شروع کوپا باز هم بحران کرونا دردسر ساز شد و ۱۲ نفر از اعضای کاروان ونزوئلا به کووید ۱۹ مبتلا شدند که پنج نفر از آن ها بازیکن هستند.

کوپا آمه‌ریکا با تمام این حواشی با ۱۰ تیم برزیل، آرژانتین، اکوادور، بولیوی، شیلی، پاراگوئه، اروگوئه، پرو، ونزوئلا و کلمبیا برگزار می شود و تیم ها در دو گروه رقابت خواهند کرد. سلسائو به دنبال تکرار قهرمانی اش در دوره گذشته است. این بار تیته می تواند رهبری تیمش را در زمین به نیمار بسپارد. مهاجم پاری‌سن ژرمن در سال ۲۰۱۹ به دلیل آسیب دیدگی کوپا را از دست داد اما امسال فرصت دارد مدال طلای این بازی ها را بر گردن آویزد. برزیل شانس بالایی دارد چون در مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ با کسب ۶ پیروزی از ۶ بازی نشان داده است مانند همیشه تیم قدرتمندی دارد. 

آرژانتین لیونل اسکالونی هم که میزبانی را از دست داد می خواهد به ناکامی هایش در این سال ها پایان دهد. به نظر می رسد این آخرین فرصت لیونل مسی برای قهرمانی در کوپا باشد. ستاره شماره ۱۰ آلبی سلسته که دوره گذشته چهره دیگری از خود نشان داد اکنون با کمک هم تیمی هایش همچون دی پائول، لائوتارو و لئاندرو پاردس می خواهد به رویایش یعنی قهرمانی با تیم ملی برسد. شیلی نخستین حریف آرژانتین در این جام با ترکیبی از بازیکنان جوان و با تجربه رقابت خواهد کرد. کلمبیا با سرمربی جدیدش رینالدو رودئا رویای قهرمانی پس از ۲۰ سال را در سر دارد. پرو به عنوان نایب قهرمان دوره گذشته در این رقابت ها شرکت می کند. اروگوئه هم با اسکار تابارس در نیمکت و لوییس سوارس در زمین مانند همیشه برای کسب اهدافش خواهد جنگید. 

فیلیپ کوتینیو، پائولو دیبالا، رادامل فالکائو، آلاریو، گورئسو و پائولو گریرو از غایبان بزرگ این جام محسوب می شوند. آسیب دیدگی یا تصمیمات سرمربیان اجازه نداد آن ها فرصت حضور در این بازی ها را داشته باشند. جنجالی ترین کوپا آمه‌ریکا تاریخ قهرمان خود را بامداد یازدهم ژوئیه (۲۰ تیر) خواهد شناخت‌. 

 

روز اول مسابقات
تیم نتیجه نتیجه تیم تاریخ ساعت
برزیل     ونزوئلا دوشنبه 24 خرداد 1:30
کلمبیا     اکوادور دوشنبه 24 خرداد 4:30
آرژانتین     شیلی سه شنبه 25 خرداد 1:30
پاراگوئه     بولیوی سه شنبه 25 خرداد 4:30
روز دوم مسابقات
تیم نتیجه نتیجه تیم تاریخ ساعت
کلمبیا     ونزوئلا جمعه 28 خرداد 1:30
برزیل     پرو جمعه 28 خرداد 4:30
شیلی     بولیوی شنبه 29 خرداد 1:30
آرژانتین     اروگوئه شنبه 29 خرداد 4:30
روز سوم مسابقات
تیم نتیجه نتیجه تیم تاریخ ساعت
ونزوئلا     اکوادور دوشنبه 31 خرداد 1:30
کلمبیا     پرو دوشنبه 31 خرداد 4:30
اروگوئه     شیلی سه شنبه اول تیر 1:30
آرژانتین     پاراگوئه سه شنبه اول تیر 4:30
روز چهارم مسابقات
تیم نتیجه نتیجه تیم تاریخ ساعت
اکوادور     پرو پنج شنبه 3 تیر 1:30
برزیل     کلمبیا پنج شنبه 3 تیر 4:30
بولیوی     اروگوئه جمعه 4 تیر 1:30
شیلی     پاراگوئه جمعه 4 تیر 4:30
روز پنجم مسابقات
تیم نتیجه نتیجه تیم تاریخ ساعت
برزیل     اکوادور دوشنبه 7 تیر 1:30
ونزوئلا     پرو دوشنبه 7 تیر 1:30
اروگوئه     پاراگوئه سه شنبه 8 تیر 4:30
بولیوی     آرژانتین سه شنبه 8 تیر 4:30

 

یک چهارم نهایی
تیم نتیجه نتیجه تیم تاریخ ساعت
        شنبه 12 تیر 1:30
        شنبه 12 تیر 4:30
        یکشنبه 13 تیر 2:30
        یکشنبه 13 تیر 5:30

 

نیمه نهایی
تیم نتیجه نتیجه تیم تاریخ ساعت
        سه شنبه 15 تیر 3:30
        چهار شنبه 16 تیر 5:30

 

رده بندی

تیم نتیجه نتیجه تیم تاریخ ساعت
        شنبه 19 تیر 4:30

فینال

تیم نتیجه نتیجه تیم تاریخ ساعت
        یکشنبه 20 تیر 4:30

 

 

دیدگاه تان را بنویسید