جی پلاس

همه برای پول؛ پاداش بزرگ حذف از جام جهانی در جیب ملی پوشان!

بازیکنان تیم ملی فوتبال در حالی به عنوان پاداش حواله واردات خودرو گرفته اند که در مرحله گروهی حذف شدند و کاری از پیش نبردند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ تیم ملی فوتبال ایران در حالی از مرحله گروهی جام جهانی قطر حذف شد که خیلی ها از این تیم انتظار بیش تری داشتند و با وعده هایی که رئیس فدراسیون، سرمربی تیم ملی و بازیکنان داده بودند، همه منتظر رقم خوردن اولین صعود تاریخ ایران از مرحله گروهی بودند اما شاگردان کی روش نه تنها کوچک ترین ردی از ایرانی که در دو دوره قبل در جام جهانی حاضر شد نداشتند، بلکه سنگین ترین شکست تاریخ تیم در جام جهانی را هم متحمل شدند تا انتقادات از آن ها بالا بگیرد.

حالا و در حالی که هیچ کس پاسخ گوی نتایج تیم ملی نیست و رئیس فدراسیون لبخند ژکوند تحویل دوربین ها می دهد و کی روش به جای بازخواست از ادامه کار با تیم ملی می گوید و بازیکنان در اقدامی هماهنگ از سرمربی حمایت می کنند؛  «سایت ورزش سه» در خبری اعلام کرد که بازیکنان تیم ملی فوتبال، در شب بازی با آمریکا، مجوز ورود یک دستگاه خودروی خارجی را دریافت کردند.

این مجوز در حالی صادر شده که مشخص نیست در روزهای سخت معیشتی و اقتصادی کشور و در شرایطی که دولت هر روز با مشکلات ارزی و بودجه ای ریز و درشت دست و پنجه نرم می کند، بازیکنان تیم ملی دقیقا به ازای کدام موفقیت این پاداش را دریافت کرده اند و آن ها چه کار بزرگی انجام دادند که شایسته این پاداش هستند؟

مطمئنا پاداش دادن به ورزشکاران روالی متعارف و مرسوم است کما اینکه پادشاه عربستان پس از برد این کشور مقابل آرژانتین پاداش ویژه ای برای بازیکنانش در نظر گرفت یا موارد دیگر؛ اما موضوع اصلی این است که تیم ایران برای سومین دوره پیاپی در جام جهانی حاضر می شد و سرمربی ای که قریب به یک دهه روی نیمکت این تیم بوده، از بام تا شام وعده صعود و تاریخ سازی می داد، چطور می تواند حذف شود و به هیچ نتیجه  خاصی نرسد اما به یک باره مجوز ورود خودروی خارجی بگیرد؟

اگر هنر بازیکنان تیم ملی در باخت 6 بر 2 مقابل انگلیس و یک بازی آشفته و ترسو مقابل آمریکا بود که مطمئنا هر تیم و مربی دیگری هم می رفت می توانست چنین نتیجه ای را رقم بزند و به پاس این شاهکار حواله خودروی خارجی بگیرد! 

این اتفاق در حالی رخ داد که وقتی در کنفرانس خبری از بازیکن عربستان درباره دریافت یک خودروی رولزرویس سوال شد، پاسخ آن ها این بود که برای کشورشان تلاش کرده اند و منتی برای دریافت پاداش نجومی نیست.

اگر چه نمی توان منکر این قضیه شد که فوتبال، داستانی جدا از سایر رشته ها دارد و گردش مالی آن بسیار عظیم است، اما در همین دوره هم ورزش ایران چالش های مختلفی دارد و ورزشکاران زیادی هستند که بارها از سکوی جهان و المپیک بالا رفته اند اما ساده ترین پاداش ها را هم به جیب نزده اند ولی فوتبالیست های تیم ملی برای باختن و حذف شدن در جام جهانی پاداش های ریز و درشت می گیرند و هیچ پاسخی هم برای نتایج خود ندارند؛ متر و معیاری که اگر در دیگر کشور ها بود، احتمالا بر اساس آن باید سرتاپای بازیکنان استرالیا و ژاپن را برای صعود در جام جهانی طلا می گرفتند!

دیدگاه تان را بنویسید