الماس سیاه به دنبال درخشش در جام جهانی

سادیو مانه به دنبال درخشش در جام جهانی است تا یکی از ستارگان این مسابقات لقب بگیرد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ قاره آفریقا 5 نماینده در جام جهانی 2022 قطر دارد که یکی از آنها سنگال است؛ تیمی که در گروه نخست با میزبان، هلند و اکوادور همگروه شده و شانس زیادی برای صعود به مرحله دوم دارد.

سنگال ستاره‌های زیادی در ترکیب خود دارد که همگی در تیم‌های سرشناس اروپایی توپ می‌زنند اما یکی از آنها می‌تواند نه تنها ستاره تیمش، بلکه حتی یکی از ستارگان جام بیست و دوم لقب بگیرد؛ بازیکنی به نام سادیو مانه.

مانه 30 ساله دومین حضورش در جام جهانی را تجربه می‌کند. او در دوره قبلی نیز به میدان رفت و توانست گل اول تیمش در دیدار با ژاپن را نیز به ثمر برساند، هر چند که این گل منجر به پیروزی نشد و تساوی 2 - 2 به ثبت رسید.

این مهاجم دوران بازیگری‌اش در اروپا را از متز در سال 2011 آغاز کرد و پس از آن به سلزبورگ و در سال 2014 نیز به ساوتهمپتون پیوست. درخشش در این تیم، سران لیورپول را در سال 2016 مجاب به خرید مانه کرد و او با 34 میلیون پوند راهی آنفیلد شد و دوران باشکوهی را رقم زد؛ دورانی که با ثبت 90 گل در لیگ برتر و کسب عناوینی همچون قهرمانی در اروپا، 2 بار نایب قهرمانی در لیگ قهرمانان، قهرمان در لیگ برتر، جام حذفی انگلیس، سوپرکاپ اروپا و جام جهانی باشگاه‌ها همراه بود.

مانه پس از سپری کردن 6 فصل در لیورپول، با 32 میلیون پوند راهی بایرن مونیخ شد تا در غیاب رابرت لواندوفسکی به گلزنی این تیم کمک کند.

این بازیکن در عرصه ملی نیز عملکرد خوبی داشته است. او که در سال 2012 اولین بازی ملی‌اش را تجربه کرد، ثبت 34 گل در 93 بازی و یک قهرمانی در جام ملت‌های آفریقا را در کارنامه دارد.

کاپیتان شیرهای ترانگا به لحاظ فردی هم افتخارات زیادی کسب کرده که 2 بار انتخاب به عنوان مرد سال آفریقا در 2019 و 2021 از جمله آنها است.

دیدگاه تان را بنویسید