توصیف جالب یک رسانه از کی روش؛ او چشم و چراغ ایرانی هاست!+عکس

یک رسانه هنگ کنگی توصیف جالبی از علاقه ایرانی ها به کی روش داشت.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ به نقل از سایت «channelnewsasia»، بازگشت کارلوس کی روش به عنوان سرمربی تیم ملی ایران باعث شد تا آشفتگی های قبل از جام جهانی در اردوی تیم ملی به پایان برسد و استخدام مجدد مربی پرتغالی این تیم را برای تاریخ سازی در جام جهانی امیدوار کند.

در پنج دوره قبلی جام جهانی، ایران هرگز از مرحله گروهی فراتر نرفته اما پس از قرار گرفتن در یک گروه در کنار انگلیس، ولز و ایالات متحده، امیدوار به شکستن این طلسم در دوره های قبل است.

کی روش در اواسط سپتامبر مجدداً در راس کادرفنی تیم ملی ایران قرار گرفت و پس از اطمینان از صلاحیت، جایگزین دراگان اسکوچیچ شد. مربی کروات که در نتیجه برنده شدن مهدی تاج در انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال ایران کنار گذاشته شد.

سرمربی سابق رئال مادرید و تیم ملی پرتغال به دنبال احیای رابطه ای است که در دوران حضور 8 ساله قبلی خود با این تیم ایجاد کرده بود، است. نشانه ها از همان ابتدا مشخص است که تغییر چندانی در ترکیب ایران برای مربی 69 ساله رخ نداده است.

کی روش برای بازی های دوستانه ماه سپتامبر مقابل اروگوئه و سنگال، 16 نفر از ترکیب 23 نفره  که در جام جهانی 2018 روسیه در اختیار داشت، دعوت کرد. در آن زمان ایران با چهار امتیاز از سه بازی بهترین نتیجه خود را در تاریخ جام جهانی کسب کرد.

این نتایج امیدوارکننده در روسیه باعث شده که تیم ملی در مرحله گروهی به سختی جایگاهی را از دست بدهد و کی روش و همراهانش مصمم هستند که یک قدم جلوتر در قطر بروند.

مسائل خارج از زمین اما می تواند باعث حواس پرتی ایرانی ها شود. دیدار با انگلیس و آمریکا در داخل کشور دارای رنگ سیاسی خواهد بود. بازی مقابل اروگوئه و سنگال در ماه سپتامبر تمام ویژگی‌های تیمی را که کی‌روش مربیگری می‌کرد، با نظم دفاعی و بی‌رحمی در ضدحمله در خود داشت.

خط دفاع ایران سخت کار کرد تا داروین نونز و لوئیس سوارز، مهاجمان اروگوئه ای را محدود کند. مهدی طارمی قبل از رفتن به بیرون و تعویض شدن حرکتی انجام داد که تنها گل بازی را در اتریش به ثمر رساند.

طارمی که در دو فصل اخیر با پورتو به شهرت بیشتری رسیده است، بیشتر تهدیدات هجومی ایران را به دوش می کشد و می تواند به تنهایی یا در کنار سردار آزمون عضو بایرلورکوزن مورد استفاده قرار گیرد.

علیرضا جهانبخش، وینگر سابق برایتون نیز می‌خواهد ثابت کند که هواداران فوتبال انگلیس در طول سه فصل حضورش در لیگ برتر استعدادهای او را ندیده‌اند، زیرا ایران به دنبال راه‌های جدیدی در جام جهانی است.

دیدگاه تان را بنویسید