ژاوی: اگر نتوانم کمک کنم، می‌روم

در حالی که تردیدها نسبت به توانایی ژاوی و موفقیت بارسلونا با او افزایش یافته، این سرمربی اسپانیایی می‌گوید اگر احساس کند نمی تواند به بارسلونا کمک کند، از این تیم می‌ رود اما فعلا شرایط خوب است.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، بارسلونا با وجود هزینه هنگفت در فصل نقل و انتقالات و تقویت تیم با جذب ستاره های سرشناس دنیای فوتبال مانند لواندوفسکی، نتایج ناامیدکننده‌ای را در لیگ قهرمانان اروپا کسب کرده و در آستانه حذف از این رقابت‌ها قرار دارد.

با این حال بارسلونا در لالیگا شرایط متفاوتی دارد و فردا در حالی در ال کلاسیکو به میدان می رود که صدرنشین است اما شرایط فعلی و حذف احتمالی از لیگ قهرمانان با مصاحبه تند منتقدان ژاوی همراه شده است. برخی از کارشناسان فوتبال اسپانیا بعد از شکست این تیم مقابل اینتر میلان اعلام کردند ژاوی گزینه مناسبی نیست و درباره او دچار اشتباه شده اند.

ژاوی، سرمربی بارسلونا در کنفرانس مطبوعاتی پیش از این بازی حاضر شد و در مورد مصاف پیش روی تیمش صحبت کرد. او درباره نتایج اخیر تیمش گفت: هنوز بخش اعظمی از فصل باقی مانده است. رئیس همچنان خوشبین است و به ما کمک می کند. مقابل اینتر اتفاق ناخوشایندی برای ما رخ داد، همان طور که در سن سیرو و آلیانتس آرنا رخ داده بود. با این حال باید به مسیر ادامه دهیم. من هوادار بارسلونا هستم و بهترین ها را برای تیم می خواهم. اگر حس کنم که دیگر نمی توانم به تیم کمک کنم، می روم اما فعلا شرایطمان خوب است.

ژاوی هرناندس

وی ادامه داد: بازی با اینتر برای ما یک درس عبرت برای شجاع تر بودن است، باید در ضدحملات بهتر باشیم. باید از اتفاقات درس بگیریم و در بازی ها رقابتی‌تر ظاهر شویم. سال گذشته وقتی به ال کلاسیکو رسیدیم شرایط خوبی در جدول نداشتیم، باید از برتری لحظه ای مان استفاده کنیم. ال کلاسیکو مثل همه بازی ها سه امتیازی است اما تاثیر بیش از حد آن در روحیه تیم انکارشدنی نیست.

ژاوی گفت: هنوز هم اصرار دارم که در مسیر درستی هستیم. 20 گل در لیگ زده‌ایم و تنها 1 گل خورده ایم. از قبل بهتر شده‌ایم اما مشخصا وضعیت خوبی در مسابقات قاره‌ای نداریم و باید بهتر شویم. اما برای هر پروژه نوپایی چنین مشکلاتی پیش می‌آید. در دیدار مقابل اینتر و بایرن مونیخ خوب بازی کردیم اما در نهایت نتیجه نگرفتیم.

ژاوی در مقایسه مربیگری و دوران بازیگری گفت: حال و هوای مربیگری با دوران بازیگری قابل مقایسه نیست. حضور در زمین بازی همیشه حس بهتری دارد؛ در مجموع شما با در اختیار داشتن توپ کارهای بیشتری می توانید نسبت به زمانی که توپ را در اختیار ندارید انجام دهید. با این حال تلاش من بر این است که لذت رقابت را برای بازیکنانم فراهم کنم. باید از دیداری مانند ال کلاسیکو لذت ببریم، مثل بازی چهارشنبه.

سرمربی بارسلونا ادامه داد: فرصت فوق العاده ای در پیش داریم. می خواهیم به عنوان صدرنشین لالیگا از زمین خارج شویم، چالش بزرگی در پیش است و باید جو تیم را تغییر دهیم. لالیگا رقابت متفاوتی است و من خوشبین هستم.

 

طرفداری | به گزارش موندو دپورتیوو، تیم های رئال مادرید و بارسلونا، فردا (ِیکشنبه) از ساعت 17:45 به وقت تهران در استادیوم سانتیاگو برنابئو به مصاف هم می روند.

 

دیدگاه تان را بنویسید