الکلاسیکویی متفاوت برای ژاوی و آنچلوتی!

بارسلونا و رئال مادرید در حالی به مصاف یکدیگر می‌روند که دو تیم شرایط روحی کاملا متفاوتی با یکدیگر دارند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، بزرگ‌ترین بازی باشگاهی جهان یعنی الکلاسیکو، در حالی فردا (یک‌‌شنبه) 24 مهر 1401 میان تیم های بارسلونا و رئال مادرید برگزار خواهد شد که شاگردان ژاوی به دلیل عملکرد بد در لیگ قهرمانان اروپا، با روحیه ای نه چندان خوب پا به سنتیاگو برنابئو ورزشگاه خانگی کهکشانی ها می گذارند.

البته بارسای ژاوی با خریدهای ابتدای فصل، عملکرد کاملا متفاوتی در لالیگا نسبت به لیگ قهرمانان اروپا داشته و برخی نیز مدعی هستند که اگر مصدومیت های بازیکنان کلیدی ژاوی و اشتباهات داوری نبود، شاید شرایط کاتالان ها در اروپا هم متفاوت بود.

در حالی که بارسلونا برای صعود به دور بعدی لیگ قهرمانان اروپا نیازمند اتفاقات بسیاری مثل پیروزی در دو بازی آینده خود (مقابل پلژن و بایرن مونیخ) و باخت اینتر در دو بازی آینده (مقابل پلژن و بایرن مونیخ) است،‌ سرنوشت شاگردان ژاوی برای ادامه صدرنشینی در لالیگا اما به دست خودشان رقم خواهد خورد.

برخلاف لیگ قهرمانان، بلوگرانا در این فصل لالیگا با زدن 20 گل و تنها دریافت یک گل،‌ بهترین خط دفاع را در اختیار دارد و با 7 برد و یک تساوی و تفاضل گل بهتر نسبت به رئال مادرید، در صدر جدول مسابقات قرار دارد. موضوعی که نشان می‌دهد شاگردان آنچلوتی کار سختی برای پیروزی برابر آبی اناری ها دارند.

در سمت مقابل نیز تیم رئال مادرید با زدن 19 گل و دریافت 7 گل، تفاضل بدتری نسبت به حریف دیرینه دارد و با 7 برد و یک تساوی (رئال با 22 امتیاز، هم امتیاز با بارسلونا است) جایگاه دوم لالیگا را به خود اختصاص داده است. موضوعی که حساسیت های این بازی را دو چندان می‌کند.

اکنون که امیدهای بارسلونا برای صعود به دور بعد لیگ قهرمانان کمرنگ شده است، باید دید شاگردان ژاوی می توانند پس از تساوی ناامید کننده 3 - 3 مقابل اینتر در اسپاتیفای نیوکمپ، روحیه از دست رفته خود را برای شکست دادن کهکشانی ها و ماندن در کورس قهرمانی لالیگا بازیابی کنند یا خیر.

برخلاف بارسلونا اما رئال مادرید طبق اکثر دوره ها شرایط خوبی در لیگ قهرمانان اروپا دارد و از این نظر شاگردان آنچلوتی شرایط روحی بسیار خوبی نسبت به تیم ژاوی دارند. موضوعی که شاید باعث برتری قاطع کهکشانی ها برابر بلوگرانا شود. ضمن اینکه این مسئله باعث شده تا آن ها حداقل ماندن در کورس قهرمانی یک جام معتبر را ذخیره داشته باشند.

دیدگاه تان را بنویسید