جی پلاس

چرا ناپولی در حال حاضر بهترین تیم اروپا است؟

ناپولی تیم بدون شکست سری آ ایتالیا و لیگ قهرمانان آمار فوق العاده ای را در این فصل به ثبت رسانده است.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، فرشته مقدم: دو ماه از شروع فصل ۲۳-۲۰۲۲ لیگ های اروپایی می گذرد و اغلب مدعیان فراز و فرود داشتند تنها یک تیم است که روند ثابت خود را حفظ کرده و فراتر از انتظارها عمل کرده است. آن تیم ناپولی، لوچیانو اسپالتی است که اکنون در صدر جدول سری آ قرار دارد و حضورش را در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا قطعی کرده است. تیم اسپالتی ستاره برجسته ای ندارد اما بر اساس یک بازی گروهی مشخص و تهاجمی تاکنون مانند یک ماشین گلزنی عمل کرده‌ و در سری آ ۲۲ گل به ثمر رسانده است. در لیگ قهرمانان هم با ۱۷ گل زده بهترین خط حمله را به خود اختصاص داده است (بالاتر از بایرن مونیخ، منچسترسیتی و لیورپول ). ناپولی ۱۴ گلزن متفاوت دارد که در این زمینه تنها بایرن مونیخ چنین آماری را به ثبت رسانده است. 

بازیکنان جدید ناپولی خیلی زود خود را با تیم وفق دادند و خویچا کواراتسخلیا که با ۱۰ میلیون یورو روبین کازان را ترک کرد تاثیرگذارترین بازیکن تیم اسپالتی است. مهاجم ۲۱ ساله گرجستانی تاکنون هفت گل به ثمر رسانده و هفت پاس گل داده است. جاکومو رسپادوری که به صورت قرضی از ساسولو به ناپولی پیوست بهترین گلزن تیم در لیگ قهرمانان است (چهار) و در سری آ هم یک بار گلزنی کرده است. جووانی سیمئونه، دیگر بازیکن قرضی تیم (از ورونا) هر بار که فرصت بازی پیدا می کند گلزنی می کند. او در لیگ قهرمانان و سری آ چهار گل به ثمر رسانده است. دیگر گلزنان برجسته تیم پیتور زیلینسکی و متئو پولیتانو هستند که هر یک چهار گل به ثمر رساندند.

ناپولی در لیگ قهرمانان شروع فوق العاده ای داشت و پس از تحقیر لیورپول (پیروزی ۴ بر یک) توانست با سه گل رنجرز را شکست دهد. تیم اسپالتی در دو بازی پیاپی ۱۰ بار دروازه آژاکس را باز کرد. ناپولی در خانه حریف هلندی اش ۶ بر یک پیروز شد و در هفته ای که گذشت با نتیجه ۴ بر ۲ این تیم را شکست داد تا با کسب ۱۲ امتیاز صدرنشین گروه A لقب بگیرد. ناپولی در سری آ هفت بازی اش را با پیروزی به پایان رساند و تنها در دو بازی مساوی کرد و امتیاز از دست داد (لچه و فیورنتینا). ناپولی شش ماه است که شکست نخورده است. آخرین باخت این تیم در سری آ برابر امپولی رقم خورد و پس از آن ۱۷ بازی را بدون شکست به پایان رساند (۱۵ برد). 

ناپولی تا به امروز فوق العاده عمل کرده است و یادآور درخشان ترین دوران تیم در دهه ۸۰ است. در آن زمان که دیگو آرماندو مارادونا ستاره تیم بود و ناپولی با درخشش مهاجم آرژانتینی سه عنوان مهم تاریخ خود یعنی فتح سری آ (دو بار) و جام یوفا را کسب کرد. پس از آن دیگر نتوانست قهرمانی در کالچو را تجربه کند و از مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان فراتر برود. اگر تیم اسپالتی بتواند این روند را حفظ کند دوباره ناپولی شانس فتح آن عناوین برجسته را خواهد داشت.

دیدگاه تان را بنویسید