قرارداد عجیب دو بازیکن بارسلونا/ درس درآمدزایی به باشگاه‌های ایران!

باشگاه بارسلونا در قرارداد فروش دو بازیکن جوان خود، بند هوشمندانه‌ای قرار داده است.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، باشگاه بارسلونا در فصل نقل و انتقالات با فعال کردن اهرم‌های اقتصادی مختلف، موفق شد خریدهای خوب و نسبتا گران قیمیتی را برای فصل پیش رو انجام دهد. خریدهایی چون لواندوفسکی، کونده، کریستنسن و کسیه که تا کنون نیز عملکرد خوبی در تیم ژاوی داشته‌اند.

البته ورود نفرات جدید به ترکیب بلوگرانا، باعث شد تا ژاوی چند بازیکن جوان خود را که از ستاره‌های آکادمی لاماسیا بودند را به صورت قرضی راهی تیم‌های دیگر کرد. ستاره‌های جوانی چون عبدالصمد ازلزولی (عبده) و نیکو گونزالس (نیکو) که هم اکنون باید در لباس تیم‌های اوساسونا و والنسیا به میدان بروند.

نکته قابل توجه اما در انتقال این ستاره‌های جوان، بند عجیب و البته هوشمندانه باشگاه بارسلونا در قرارداد آن‌ها با تیم‌های جدیدشان است. بندهایی که نشان می‌دهد در فوتبال حرفه‌ای، باشگاه‌های بزرگ از هر فرصتی برای درآمدزایی و مارکتینگ خود استفاده می‌کند.

بند مورد نظر در قرارداد این دو ستاره جوان به این شکل است که اگر دو باشگاه اوساسونا و والنسیا، در بازی‌های رو در رو با بارسلونا از این دو بازیکن استفاده کنند، باید مبلغی را به عنوان جریمه یا دستمزد به باشگاه بارسلونا پرداخت کنند که یک بند کاملا حرفه‌ای در زمینه درآمدزایی است.

اگر بخواهیم صرفا و فقط این بند قرارداد را با قراردادهای بسته شده در فوتبال ایران مقایسه کنیم، متوجه می شویم که فوتبال ایران تا چه اندازه در زمینه درآمدزایی و مارکتینگ این رشته، از سطح جهانی دور است. موضوعی که با توجه به شرایط سخت اقتصادی موجود در ایران،  نیازمند توجه ویژه است.

دیدگاه تان را بنویسید