بیانیه اتحادیه فوتبال اوکراین علیه روسیه

اوکراین به حضور احتمالی روسیه در قرعه‌کشی مرحله انتخابی جام ملت‌های اروپا ۲۰۲۴ واکنش نشان داد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، آندری پاولکو رئیس اتحادیه فوتبال اوکراین از ارسال نامه توسط این نهاد به یوفا برای جلوگیری از حضور روس‌ها در یورو 2024 خبر داد.

آندری پاولکو در این مورد اظهار داشت: ما چند روز قبل نامه‌هایی به اتحادیه فوتبال اروپا و فدراسیون جهانی فوتبال نوشتیم و خواهان لغو بازی دوستانه روسیه برابر بوسنی و هرزگوین شدیم. ما همچنین از اتحادیه فوتبال بوسنی و هرزگوین خواستیم تا با دنیای متمدن فوتبال همبستگی داشته باشد و برابر روسیه بازی نکند. نامه‌ای نیز برای اسطوره‌های فوتبال بوسنی و بازیکنان و مربیان تیم ملی این کشور فرستاده شد تا از حضور در دیدار مقابل روسیه خودداری کنند. البته هنوز تصمیم رسمی درباره این بازی گرفته نشده است، اما اوکراین به تلاش‌های خود برای لغو آن ادامه می‌دهد.

رئیس اتحادیه فوتبال اوکراین درباره حضور احتمالی روسیه در قرعه‌کشی یورو 2024 یادآور شد: هم‌اکنون در تلاش در سطح یوفا هستیم. هدف‌مان این است که اطمینان پیدا کنیم روسیه در مراسم قرعه‌کشی این مسابقات که ماه اکتبر در آلمان برگزار می‌شود، حضور نیابد.

یوفا پیش از این تیم‌های ملی و باشگاهی روسیه را از حضور در مرحله نهایی انتخابی جام جهانی 2022 و رقابت‌های رسمی خود محروم کرده بود. 

 

دیدگاه تان را بنویسید