دردسر ارتباط با پوتین یقه منچستر را هم می گیرد؟

به نظر می‌رسد یک شرکت آمریکایی که به دنبال خرید بخشی از سهام منچستریونایتد است با ولادیمیر پوتین و دولت روسیه در ارتباط است

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ نتایج ضعیف یونایتد در شروع فصل جدید و ادامه بحران فصل گذشته در این تیم باعث شد که اخباری مبنی بر تصمیم مالکان این باشگاه برای فروش بخشی از سهام‌شان به گوش برسد. 

شرکت خصوصی و آمریکایی آپولو به عنوان گزینه اول خرید این سهام مطرح شد و مذاکراتی را نیز با مالکان این باشگاه انجام داد اما حالا به نظر می‌رسد که شرایط کمی برای آنها  دشوار شده است. 

این شرکت متهم شده است که ارتباط مالی و مراوده اقتصادی قابل توجهی با پوتین و همچنین صندوق سرمایه‌گذاری عمومی روسیه داشته است و این موضوع با انتقادهای بسیاری روبرو شده است. 

همسر سابق ولادیمیر پوتانین که از نزدیکان رییس جمهور روسیه است مدارک مستندی را به دادگاه ارائه کرد که نشان می‌داد آپولو یکی از شرکت‌های آمریکایی است که پوتین در زمان ارائه درخواست طلاق از او در سال 2013 با آنها مراوده داشته است. 

آنها پیش از این شرکتی به نام استون تاور را نیز خریده بودند که گفته می‌شود جز اموال روسای دولتی کشو روسیه بوده است و حالا با مطرح شدن نام این شرکت به عنوان یکی از خریداران یونایتد، انگشت اتهام بار دیگر به سوی آنها نشانه رفته است. 

تمامی شرکت‌ها و افرادی که با پوتین یا هر یک از افراد نزدیک به او در ارتباط هستند از سوی دولت انگلیس با تحریم‌های شدید مواجه شده‌اند و این موضوع پیش از این گریبانگیر رومن آبراموویچ، رییس باشگاه چلسی، نیز شد و این باشگاه را در شرایط بسیار سخت و خاصی قرار دارد. اتفاقی که بعید است گلیزرها در این وضعیت به دنبال آن باشند.

 

دیدگاه تان را بنویسید