گزارش جی پلاس

سربازی ستاره والیبال ایران؛ تلاش دوباره برای تبعیض در جامعه!

به نظر می‌رسد اهالی والیبال، کاملا احساسی به موضوع سربازی امین اسماعیل‌نژاد نگاه می‌کنند و می خواهند رویه اشتباه برخی فوتبالی ها را ادامه بدهند‌.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، با توجه به عملکرد خوب امین اسماعیل‌نژاد پشت خط زن جوان تیم ملی والیبال ایران در مسابقات لیگ ملت‌های 2022، یکی از موضوعاتی که ذهن اهالی این رشته را به خود مشغول کرده بحث سربازی این بازیکن است. موضوعی که واکنش این ستاره نو ظهور والیبال ایران را نیز به همراه داشته است.

او در آخرین پست اینستاگرام خود نسبت به این موضوع واکنش نشان داد که در ادامه تصویر این پست را مشاهده می کنید:

امین اسماعیل‌نژاد

اینکه اسماعیل‌نژاد ستاره‌ درخشان ایران در لیگ ملت‌های والیبال بوده برای هیچکس قابل انکار نیست، اما به نظر می‌رسد که خیلی بیشتر از آن چه باید بحث سربازی این بازیکن برای جامعه والیبال مهم شده است! 

همواره موضوع سربازی، در همه جای دنیا یک مشکل جدی برای ورزشکاران بزرگ بوده، اما قاعده‌هایی همانند کسب مدال المپیک و مدال بازی‌های آسیای برای دادن معافیت از رزم برای این ورزشکاران در نظر گرفته می‌شود تا این موضوع به گونه‌ای مدیریت شود. ماجرایی که برای سون هیونگ مین ستاره کره ای فوتبال آسیا رخ داد و او با وجود اینکه روزهای درخشانی در لیگ انگلیس و تاتنهام داشت از طریق قهرمانی بازی های آسیایی معاف شد و در غیر این صورت باید به کره باز می گشت تا دوره سربازی اش را طی کند.

اینکه به واسطه درخشش هر ورزشکار در هر تورنمنتی (رشته‌های مختلف) بخواهیم بحث معافیت یا کسر از خدمت را پیش بکشیم، به نظر می‌رسد که تا حدودی احساسی و غیر منطقی است و این سوال را ایجاد می کند که فرق یک ورزشکار با دیگر جوانانی که در زمینه های دیگر درخشان ظاهر می شوند و چه بسا تاثیرگذارتر هم باشند چیست؟ البته می‌شود با در نظر گرفتن تسهیلاتی برای ستاره‌های خاص هر رشته مانند دادن مرخصی‌های لازمه، این موضوع را به گونه‌ای مدیریت کرد.

در غیر اینصورت نمی‌توان درخشش یک ورزشکار در یک تورنمنت را ملاکی برای تبعیض به سود یک ورزشکار در نظر گرفت. اتفاقی که مصطفی آجورلو مدیرعامل باشگاه استقلال تهران، قصد داشت آن را برای سیاوش یزدانی و محمدحسین مرادمند دو مدافع آبی‌ها در نظر بگیرد که با مخالفت نظام وظیفه همراه شد.

دیدگاه تان را بنویسید