جی پلاس؛

نتایج کاروان ایران در روز هفتم بازی های کشورهای اسلامی

نتایج کامل کاروان ایران در هفتمین روز از بازی های کشورهای اسلامی را در این گزارش بخوانید.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، کاروان ایران در هفتمین روز بازی های کشورهای اسلامی در رشته های مختلف از جمله تکواندو، کشتی، دوچرخه سواری، تیراندازی و ... به مصاف رقبا رفتند.

ژیمناستیک

مهدی احمد کهنی که روز گذشته به عنوان نفر چهارم راهی مسابقات فینال ژیمناستیک در وسیله بارفیکس شده بود، در مرحله فینال با امتیاز ۱۰.۲۵۰ در رتبه هشتم قرار گرفت. پیش از این دو ژیمناست ایران در فینال مسابقات دارحلقه ژیمناستیک به رقابت حریفان پرداختند که در پایان مهدی احمد کهنی در جایگاه پنجم و  محمدرضا خسرونژاد در جایگاه ششم قرار گرفتند. محمدرضا خسرونژاد که روز گذشته در جریان مسابقه حرکات زمینی از ناحیه پای چپ مصدوم شده بود، در پایان مسابقه دارحلقه مصدومیتش تشدید شد و از ادامه رقابت در فینال پارالل انصراف داد.

دوومیدانی

محمد حسین ابارقی در مرحله فینال دو ۲۰۰ متر در جایگاه پنجم ایستاد. در این مسابقات محمد حسین ابارقی با ثبت زمان ۲۰.۹۳ ثانیه بعنوان نفر پنجم در دو ۲۰۰ متر به کار خود پایان داد.

رضا مقدم در پرتاب چکش، هرسه پرتاب خود را خود را خطا پرتاب کرد و از دریافت مدال بازماند. مقدم با اینکه در نیمه نهایی رکورد پرتاب ۷۳ متر را برای خود ثبت کرده بود در مرحله فینال با سه پرتاب  خطا به کارخود پایان داد و در نهایت حریف ترکیه‌ای با پرتاب ۷۱.۷۸ متر به مقام اول رسید.

در پرتاب دیسک احسان حدادی در حالی که از سوی ورزشکاران ایران در رشته وزنه برداری که در محل مسابقات حضور پیدا کرده بودند مورد حمایت و تشویق قرار گرفته بود نتوانست حریفان خود را پشت سر بگذارد و با پرتاب ۵۹.۴۶ به مقام چهارم دست یافت!

حسین رسولی دیگر نماینده ایران در ماده پرتاب دیسک با ثبت حد نصاب ۵۴.۸۳ به فینال نرسید و به کار خود در این مسابقات پایان داد.

کشتی

در وزن 61  کیلوگرم مجید داستان در دور نخست با نتیجه 10 بر صفر آونه دیاتا از سنگال را مغلوب کرد. وی در دور بعد با نتیجه 9 بر 4 میرنظر بیک بولات اولو از قرقیزستان را از پیش رو برداشت و راهی مرحله نیمه نهایی شد. داستان در این دیدار با نتیجه 10 بر صفر مغلوب اسلام بازرگانوف از از آذربایجان شد و به دیدار رده بندی رفت. مجید داستان در دیدار رده بندی به برتری رسید و مدال برنز را به گردن آویخت.

در وزن 70 کیلوگرم حسین ابوذری در دور نخست با نتیجه 10 بر صفر مقابل عبدالجمال اسپارتان از اوگاندا پیروز شد وی در دور بعد با  نتیجه 10 بر صفر باکار از گینه بیسائو را مغلوب کرد و راهی مرحله نیمه نهایی شد. ابوذری در این دیدار با نتیجه 3 بر صفر از سد ظفربک اوتاخانوف از ازبکستان گذشت و به دیدار فینال راه یافت. حسین ابوذری در دیدار پایانی این وزن مقابل اکمات علی اف از قرقیزستان، نایب قهرمان جهان به روی تشک رفت و با قبول شکست 6-0 به مدال نقره بسنده کرد.

در وزن 79 کیلوگرم علی سوادکوهی در دور نخست با نتیجه 11 بر صفر ایوان ماساکوی از اوگاندا را مغلوب کرد. وی در دور دوم با نتیجه 3 بر 1 از سد میر کوشکینبایف از قزاقستان گذشت و راهی مرحله نیمه نهایی شد. سوادکوهی در این مرحله مقابل گادجی مراد عمراف از آذربایجان با نتیجه به  7 بر صفر پیروزی رسید و راهی دیدار فینال شد. علی سوادکوهی در فینال مقابل حریف ترک با وجود این که در ابتدا غافلگیر شد و 4 امتیاز از دست داد، توانست به کشتی برگردد و با پیروزی 12 بر 6 به قهرمانی رسید.

در وزن 92 کیلوگرم احمد بذری در دور نخست با نتیجه 13 بر 2 عبدیمناف بایگنژایف از قزاقستان را مغلوب کرد و راهی مرحله نیمه نهایی شد، وی در دور دوم و مرحله نیمه نهایی با نتیجه 6 بر 6 از سد عثمان نورماگمدوف دارنده مدال برنز جهان و مدال طلای زیر 23 سال جهان از آذربایجان گذشت و به دیدار فینال راه یافت. احمد بذری در فینال مقابل حریف خود از ترکیه قرار گرفت و در همان وقت نخست 4-0 پیش افتاد. در ادامه پای بذری از تشک بیرون رفت تا وقت اول را 4-1 پیروز شود. در وقت دوم بذری با کنترل شرایط کشتی و میدان داری توانست در مجموع با برتری 7-1 قهرمان شود.

در وزن 125 کیلوگرم که مسابقات با حضور 7 کشتی گیر و در دو گروه 4 و 3 نفره به صورت دوره ای برگزار می شود، سید مهدی هاشمی در دور اول با نتیجه 9 بر صفر راحید حمیدلی از آذربایجان را مغلوب کرد وی در دور دوم با نتیجه 10 بر صفر مقابل ارسلان بک توردوبکوف از قرقیزستان به پیروزی رسید. هاشمی در دور سوم با نتیجه 5 بر 4 رحمان بک حسن بای از ازبکستان را از پیش رو برداشت و راهی مرحله نیمه نهایی شد. هاشمی در این دیدار با نتیجه 10 بر صفر ضیامحمد صفراف از ترکمنستان را شکست داد و به دیدار فینال راه یافت.

تیراندازی

رقابت‌های اهداف پروازی در رشته تراپ و در پایان مرحله مقدماتی  مرضیه پروش‌نیا با ۱۱۳ امتیاز هشتم شد و به فینال صعود کرد. بابک یگانه با ۱۱۴,امتیاز در جایگاه نوزدهم ایستاد.

پینگ پنگ

ملی پوشان پینگ پنگ زنان ایران در دیدار پایانی مقابل ترکیه قرار گرفتند و با پیروزی 3 بر 2 مقابل میزبان به مقام قهرمانی دست یافتند. تیم ملی زنان ایران با ترکیب نداشهسواری مهشید اشتری، شیما صفایی و پریناز حاجیلو با هدایت حمیده ایرانمنش در این بازی‌ها شرکت کرده است.

در فینال رقابت های تیمی مردان، تیم ایران مقتدرانه از سد عربستان گذشت و مدال طلا را کسب کرد. در نخستین بازی فینال نوشاد عالمیان 3 بر یک حریف خود را شکست داد و در بازی بعدی نیز برادرش نیما به راحتی و 3 بر صفر از سد نماینده عربستان گذشت. در سومین مصاف هم تیم دوبل ایران با ترکیب افشین نوروزی و نیما عالمیان با حساب 3 بر صفر تیم دو نفره عربستان را شکست داد و به این ترتیب پس از تیم بانوان، تیم مردان ایران هم بر سکوی نخست این بازی ها ایستاد.

تکواندو

زهرا پور اسماعیل نماینده وزن ۷۳-کیلوگرم با باخت برابر حریف ترکیه از دور رقابت‌ها حذف شد.

مهران برخورداری نماینده وزن ۸۰- کیلوگرم پس از استراحت در دور اول موفق شد دالو از کشور گینه را شکست دهد. او در مصاف با قزاقستان برای راه یابی به یک چهارم نهایی کار سختی در پیش داشت و راند اول را ۹ بر۳ واگذار کرد اما در راند دو ۴ بر ۲ برنده شد تا کار به راند سوم بکشد. مبارز ایران در راند سوم هم چهار بر صفر نتیجه را آن خود کرد تا برنزش مسجل شود.

علی احمدی نماینده وزن ۸۷- کیلوگرم تکواندو در مبارزه نخست مقابل نیکیتا رافالویچ از ازبکستان قرار گرفت. وی در راند اول ۳بر ۱ و در راند دوم ۶ بر ۵ پیروز شد. بیکر تاها ترکیه‌ای حریف بعدی احمدی بود که او در این مبارزه هم در راند اول ۳بر۱ پیروز شد و در راند دوم ۵-۵مساوی کرد تا پیروز میدان و راهی فینال شود. در فینال احمدی مقابل فاحد از اردن در وقت اول 13 بر 8 مغلوب شد. در وقت دوم احمدی پرتلاش نشان داد و در حالی که 7 بر یک جلو بود حریفش را 5 اخطاره کرد و پیروز شد تا کار به راند سوم کشیده شود. در راند سوم احمدی 7 بر 6 به برتری رسید و قهرمان شد.

دوچرخه سواری 

بهنام آرین نماینده دوچرخه سواری ایران در تایم تریل انفرادی جاده با رتبه هشتم به کار خود پایان داد. این مسابقه به مسافت ۲۵ کیلومتر برگزار شد. نمایندگان کشورهای بحرین، کویت و ازبکستان در رتبه‌های اول تا سوم جای گرفتند و آیدین علیاری هم در رتبه هفتم ایستاد.

در بخش جاده در ماده تایم تریل انفرادی زنان، ماندانا دهقان تنها نماینده ایران، به رتبه پنجم دست یافت. سمیه یزدانی در این بخش به دلیل شرایط نامناسب جسمی از رقابت‌ها انصراف داد.

والیبال 

تیم ملی ب والیبال ایران در دومین مسابقه خود در بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی موفق به شکست پاکستان شد تا صعود این تیم به مرحله نیمه‌نهایی و چهار تیم برتر مسابقات والیبال مردان قطعی شود. تیم ملی ب در این دیدار سه بر صفر با امتیازهای 25 بر 18، 28 بر 26 و 25 بر 18 حریف خود را شکست داد تا با دو برد و 6 امتیاز در صدر جدول گروه B باقی بماند.

پاراشنا

در ادامه بازی های کشورهای اسلامی، نمایندگان تیم ملی شنا در مرحله فینال ماده ۱۰۰ متر آزاد و ۱۵۰ متر مختلط انفرادی به مصاف حریفان خود رفتند. در ماده ۱۵۰ متر مختلط انفرادی محمد کریم زاده با ثبت زمان ۳:۵۶:۹۸ موفق به کسب مدال طلا شد. سینا ضیغمی نژاد در ماده ۱۰۰ متر آزاد با ثبت زمان ۵۷:۶۳ در رده دوم ایستاد و مدال نقره گرفت و شاهین ایزدیار در این ماده با ثبت زمان ۵۸:۴۵ به مدال برنز دست یافت.تیم ملی ایران با پنج ملی پوش شامل شاهین ایزدیار، سینا ضیغمی نژاد، محمد کریم زاده، علی امینی، ابوالفضل ظریف و حضور علیرضا ایزدی سرمربی و حمید حسنی سعدی مربی در این دوره از رقابت ها حضور پیدا کرد که در نهایت تیم ملی ایران موفق به کسب ۱۵ مدال خوشرنگ شامل ۵ طلا، ۶ نقره و ۴ برنز شد.

پاراتیروکمان

ریکرو آقایان:  اصغر زارعی‌نژاد پس از استراحت در دور نخست، در یک چهارم نهایی مقابل حریفی از ترکیه 6 بر 4 به پیروزی رسید. وی در نیمه‌نهایی با نتیجه 7 بر 3 مقابل محمدرضا عرب عامری از ایران شکست خورد و روز شنبه برای کسب مدال برنز به مصاف نماینده ترکیه می‌رود. محمدرضا عرب عامری در یک چهارم نهایی مقابل حریفی از ترکیه 7 بر 3 به پیروزی رسید. وی در نیمه‌نهایی با نتیجه 7 بر 3 مقابل اصغر زارعی‌نژاد از ایران به برتری رسید و روز شنبه برای کسب مدال طلا به مصاف غلامرضا رحیمی از ایران می‌رود. غلامرضا رحیمی در یک چهارم نهایی مقابل حریفی از آذربایجان 6 بر 2 به پیروزی رسید. وی در نیمه‌نهایی با نتیجه 6 بر 5 مقابل کمانداری از ترکیه به برتری رسید و روز شنبه برای کسب مدال طلا به مصاف محمدرضا عرب عامری از ایران می‌رود.

ریکرو بانوان: سمیه رحیمی نمایند کشورمان در مرحله نیمه‌نهایی با نتیجه 6 بر صفر مقابل حریفی از ترکیه به پیروزی رشید و فینالیست شد. وی در دیدار فینال روز شنبه به مصاف کمانداری از ترکیه می‌رود.

کامپوند مردان: رمضان بیابانی در مرحله یک هشتم نهایی با نتیجه 141 بر 108 مقابل نماینده امارات به پیروزی رسید. وی در دور یک چهارم نهایی با نتیجه 143 بر 136 مقابل هادی نوری دیگر ورزشکار کشورمان شکست خورد و از گردونه مسابقات کنار رفت. علی سینا منشازاده پس از استراحت در دور نخست، در دور یک چهارم نهایی با نتیجه 142 بر 113 مقابل نماینده ازبکستان به پیروزی رسید. وی در نیمه نهایی با نتیجه 145 بر 144 مقابل هادی نوری شکست خورد و به دیدار رده بندی راه یافت. وی روز شنبه برای کسب مدال برنز به مصاف نماینده امارات می‌رود. هادی نوری پس از استراحت در دور نخست، در دور یک چهارم نهایی با نتیجه 143 بر 136 رمضان بیابانی از ایران به پیروزی رسید. وی در نیمه نهایی با نتیجه 145 بر 144 مقابل علی سینا منشازاده به پیروزی رسید و فینالیست شد. وی روز شنبه برای کسب مدال طلا به مصاف نماینده ترکیه می‌رود.

کامپوند بانوان: منیره السادات حسینی در یک چهارم نهایی با نتیجه 138 بر 125 مقابل فرزانه عسگری از ایران شکست خورد و از گردونه مسابقات کنار رفت. فرزانه عسگری در یک چهارم نهایی با نتیجه 138 بر 125 مقابل منیره السادات حسینی به پیروزی رسید. وی در نیمه نهایی با نتیجه 139 بر 137 مقابل نماینده ترکیه به پیروزی رسید و فینالیست شد. وی در دیدار فینال به مصاف ترکیه می‌رود.مریم یاورپور در یک چهارم نهایی با نتیجه 140 بر 112 مقابل نماینده امارات به پیروزی رسید. وی در نیمه نهایی با نتیجه 144 بر 134 مغلوب کمانداری از ترکیه شد و روز شنبه برای کسب مدال برنز به مصاف نماینده ترکیه می رود.

w1 مردان: محمدرضا زندی در دیدار نیمه نهایی با نتیجه 133 بر 132 مقابل کمانداری از ترکیه شکست خورد و روز شنبه برای کسب مدال برنز به مصاف نماینده ترکیه می رود.

تیم دوبل مردان ریکرو: تیم ایران با ترکیب غلامرضا رحیمی و اصغر زارعی نژاد پس از استراحت در نیمه‌نهایی، فردا برای کسب مدال طلا به مصاف تیم ترکیه می‌رود. در این ماده سه تیم حضور داشتند.

تیم ریکرو میکس: تیم ایران با ترکیب سمیه رحیمی و اصغر زارعی نژاد در نیمه‌نهایی به مصاف تیم آذربایجان رفت و با نتیجه 6 بر 2 به برتری رسید و فردا برای کسب مدال به مصاف تیم ترکیه می رود.

تیم دوبل مردان کامپوند: تیم ایران با ترکیب علی سینا منشازاده و هادی نوری در نیمه‌نهایی با نتیجه 156 بر 124 مقابل امارات به پیروزی رسید و فردا برای کسب مدال طلا به مصاف تیم ترکیه می‌رود.

تیم دوبل بانوان کامپوند: تیم ایران با ترکیب مریم یاورپور و فرزانه عسگری در دیدار فینال فردا به مصاف تیم ترکیه می‌رود. در این ماده دو تیم حضور داشتند.

تیم میکس کامپوند: تیم ایران با ترکیب علی سینا منشازاده و مریم یاورپور در نیمه نهایی به مصاف تیم امارات رفت و با نتیجه 155 بر 104 به پیروزی رسید. تیم ایران فردا برای کسب مدال طلا به مصاف تیم ترکیه می رود.

هندبال

تیم ملی هندبال زنان ایران در سومین دیدار خود در مسابقات هندبال بازی‌های همبستگی اسلامی به مصاف تیم ملی آذربایجان رفت و با نتیجه ۲۶ بر ۱۷ شکست خورد. نیمه نخست این دیدار با نتیجه ۱۶ بر ۷ به سود آذربایجان به اتمام رسیده بود. بدین ترتیب با این شکست ملی‌پوشان ایران با یک پیروزی و دو شکست در مرحله گروهی باید برای کسب جایگاه‌های پنجم و ششم به مصاف تیم سوم گروه دیگر بروند.

 

پرتاب دیسک احسان حدادی

رضا مقدم پرتاب چکش

حسین ابوذری

پینگ پنگ زنان

علی سواد کوهی

علی سواد کوهی

دوچرخه سواری زنان ماندانا دهقان

علی سوادکوهی کشتی آزاد

دوچرخه سواری

علی احمدی تکواندو مردان

مهران برخورداری تکواندو مردان

دیدگاه تان را بنویسید