پایان عصر کاپیتان ها

با اتمام فصل، دوران دو کاپیتان استقلال و پرسپولیس یعنی وریا غفوری و سیدجلال حسینی در این دو تیم به سر آمده و نفرات جدیدی جایگزین آن‌ها خواهند شد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، سیدجلال حسینی و وریا غفوری  بعد از چندین سال حضور در پرسپولیس و استقلال و تبدیل شدن به محبوب ترین بازیکنان این دو تیم، بازوبندهای کاپیتانی را به نفرات جدیدی واگذار خواهند کرد.

همشهری نوشت: وریا سال‌های خوبی را در استقلال سپری کرد و بالاخره توانست به طلسم قهرمان‌نشدن در لیگ با آبی‌ها پایان بدهد. سیدجلال هم یکی از کلیدی‌ترین مهره‌های پرسپولیس در مسیر رقم زدن یک عصر طلایی برای باشگاه به شمار می‌رفت.

ستاره‌ای خاموش‌نشدنی که با بازوبند کاپیتانی قرمزها، ۵قهرمانی لیگ برتر و دو فینال آسیا را تجربه کرده است. از زمان شروع نخستین دوره لیگ برتر تا امروز، هیچ بازیکنی به اندازه حسینی در فوتبال ایران قهرمانی به‌دست نیاورده و لذت جام‌های مختلف را نچشیده است. این دو نفر را البته نباید تنها در موفقیت‌های تیمی خلاصه کرد. آنها به لحاظ فردی نیز چهره‌های بسیار مؤثری برای ۲ باشگاه بودند. بازیکنانی که به مرور زمان جایگاه‌شان را مستحکم کردند، کاپیتانی را به‌دست آوردند، به مربی درون زمین تیم تبدیل شدند و حالا این دوران را با موفقیت به پایان می‌رسانند.

بخش مهمی از فصل گذشته برای سیدجلال و وریا، روی نیمکت ذخیره‌ها سپری شد. این ۲ نفر دیگر آمادگی سال‌های قبل را نداشتند و در لیگ بیست و یکم، عملکرد فوق‌العاده‌ای را از خودشان نشان ندادند. غفوری تنها در ۳۰ درصد بازی‌های استقلال، در ترکیب ثابت این تیم قرار داشت و سهم او از همه دقایق بازی در این فصل ۳۹ درصد دقیقه‌ها بود. از همه عجیب‌تر اینکه او تنها روی ۳درصد گل‌های استقلال «تأثیر مستقیم» داشت. آماری که اصلا شباهتی به سال‌های اوج این ستاره ندارد. بازیکنی که در روزهای خوبش بارها با گل‌ها و پاس گل‌های دیدنی، گره بازی‌های بزرگ را برای تیم باز می‌کرد. آبی‌ها در سمت راست خط دفاعی، صالح حردانی جوان را در اختیار دارند و شاید به همین‌خاطر دیگر حساب چندانی روی وریا باز نمی‌کنند. سیدجلال حسینی نیز در این فصل در ۵۷درصد بازی‌ها به‌عنوان بازیکن ثابت به میدان رفته و در مجموع در ۵۳درصد دقایق بازی تیم سهم داشته است. موضوعی که نشان می‌دهد او دیگر یک مدافع همیشه فیکس در باشگاه نیست. خرید نفراتی مثل ولسیانی و پورعلی‌گنجی و همچنین حفظ فرشاد فرجی و علی نعمتی، ترکیب دفاعی قرمزها را برای فصل تازه تکمیل می‌کند.

 خداحافظی از ترکیب پرسپولیس برای سیدجلال، به‌معنای وداع با دوران بازی نیز هست. او اما از فوتبال و از باشگاه جدا نمی‌شود و قرار است به‌عنوان یکی از مربی‌های تیم، به‌کار در پرسپولیس ادامه بدهد. حسینی در دوران بازی، بی‌نهایت موفق بود و حالا باید دید که چه میزانی از این موفقیت به دوران مربیگری او سرایت خواهد کرد. خیلی‌ها دوست دارند نقش و میزان تأثیر او در کادر فنی پرسپولیس را ببینند. کریم باقری برای سال‌ها در این کادر حضور داشته اما تأثیر فنی قابل توجهی در این تیم نگذاشته است. حسینی نیز تا امروز در دوره‌های مربیگری شرکت نکرده و مدرک خاصی نیز برای مربیگری به‌دست نیاورده است. وریا اما حتی بعد از ترک استقلال، به فوتبال ادامه خواهد داد. او در لیگ برتر می‌ماند و احتمالا به باشگاه فولاد ملحق می‌شود. شاید سپری کردن یک فصل خوب در باشگاه جنوبی، دوباره این بازیکن را به تیم موردعلاقه برگرداند. بازوبند کاپیتانی استقلال با جدایی وریا، به حسین حسینی سپرده خواهد شد.

بازیکنی که با این تجربه بیگانه نیست و فصل گذشته بارها این بازوبند را روی بازو بسته است. در پرسپولیس هم امید عالیشاه و کمال کامیابی‌نیا درصورت قرار گرفتن در ترکیب اصلی و البته علیرضا بیرانوند، گزینه‌های کاپیتانی باشگاه به شمار می‌روند. همه آنها باید بدانند که بازوبند را از چه ستاره بزرگی تحویل می‌گیرند. سیدجلال در این سال‌ها همیشه نماد یک فوتبالیست حرفه‌ای، منضبط و مصمم بود. بازیکنی که حتی تشریفاتی‌ترین بازی‌ها را جدی می‌گرفت، ساده‌ترین نبردها را سخت می‌دانست و همه جام‌ها را تصاحب می‌کرد. او همچنان در پرسپولیس حضور دارد و می‌تواند انگیزه‌های بالایش را به بازیکنان تیم منتقل کند. جدایی او و وریا از ترکیب نفرات سرخابی اما به‌معنای پایان یک دوران در ۲ باشگاه است. حالا آنها باید خودشان را برای ساختن کاپیتان‌های آینده آماده کنند.

دیدگاه تان را بنویسید