مدال آور المپیک و جهان در گفت وگو با جی پلاس؛

چرا وزارت ورزش بودجه کشتی را صفر می کند؟!

این روزها ماجرای درگیری علیرضا دبیر و محمد پولادگر، به تیتر یک رسانه ها تبدیل شده و دعوا بر سر بودجه کشتی حسابی بالا گرفته است.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ در روزهای اخیر، جنجال های بین فدراسیون کشتی و وزارت ورزش و دعوای علیرضا دبیر و محمد پولادگر حسابی داغ بوده و نقل محافل شده؛ آتشی که جرقه آن با صفر شدن بودجه قهرمانی فدراسیون کشتی از سوی وزارت ورزش زده شد و در ادامه، با درگیری لفظی بین رئیس فدراسیون کشتی و معاون وزیر در مجمع عمومی فدراسیون، به اوج خود رسید.

همین موضوع باعث شد دیدگاه های مختلفی درباره این موضوع پیش بیاید و سرشاخ کشتی با وزارتخانه همچنان ادامه داشته باشد.

عسکری محمدیان، چهره نام آشنای ورزش اول، یکی از پرافتخارترین کشتی گیران ایران در ادوار مختلف ورئیس هیات کشتی استان مازندران، در گفت و گو با جی پلاس به بررسی این مسائل پرداخت.

محمدیان درباره جدال فدراسیون کشتی با وزارت ورزش و صفر شدن بودجه، گفت: کشتی ورزش اول کشور است که از المپیک 1948 لندن تا الان، برای ورزش کشور آبرو داری کرده است. کشتی ایران قدمت، پیشینه و حرمت دارد. اولین مدال طلای ایران در المپیک توسط امامعلی حبیبی در 1956 ملبورن بوده و بعد از آن هم این مسیر ادامه داشته. کشتی همه فشار ها را تحمل می کند و اگر از همان موقع تا الان حساب کنید، این ورزش در همه المپیک ها نماینده داشته و افتخارات زیادی کسب کرده. پس می طلبد که بودجه بیشتری داشته باشد.

رئیس هیات کشتی استان مازندران درباره شرایط فعلی کشتی و هزینه های آن، گفت: الان در بحث سخت افزاری و نرم افزاری، در ورزشگاه آزادی دو خانه کشتی درست شده که یکی از آن ها در خاورمیانه تک است و نه تنها برای کشتی، که آبروی ورزش کشور است.

محمدیان ادامه داد: من نمی خواهم از آقای دبیر دفاع کنم، ایشان خودش قهرمان بوده و از منافع کشتی حمایت می کند. یک روز آقای دبیر رئیس است و روزی یک نفر دیگر؛ اما اولویت همه ما منافع کشتی است. همانطور که من الان رئیس هیات مازندران هستم و یک روز باید بروم اما باید منافع کشتی استانم را در نظر بگیرم. جامعه کشتی و ورزش ایران از آقای دبیر می خواهند و او باید جوابگوی جامعه کشتی باشد، پس می طلبد بودجه بیشتری اختصاص یابد.

دارنده دو مدال نقره المپیک و پیشکسوت کشتی گفت: اینکه چرا باید بودجه صفر شود را نمی دانم. می گویند مجلس به کشتی بودجه داده، اما مجلس این بودجه را گذاشته تا بین کشتی و بقیه فدراسیون ها تقسیم شود. آقای دبیر هم سهمش از بودجه وزارت ورزش را می خواهد و چیز زیادی نمی خواهد.

پیشکسوت کشتی ایران در ادامه با بیان اینکه وزارت ورزش نباید انتظارات از کشتی را کتمان کند، گفت: الان در بدترین بحران اقتصادی قرار داریم اما وقتی قهرمان های کشتی ما پرچم این مملکت را به اهتزاز در می آورند، همه سود می برند و غرور مردم زنده می شود. همه نگاه مردم در المپیک ها به کشتی است و وزارت ورزش نباید این را کتمان کند، پس می طلبد که بیشترین بودجه را داشته باشد.

او در پاسخ به این سوال که می گویند باید خود فدراسیون کشتی درآمد زایی کند و به بودجه چشم نداشته باشد، گفت: وقتی من برای خدمت به کشتی استان مازندران آمدم، آقای دبیر به من گفت چپت پر است؟ باید اسپانسر بیاوری. من به عنوان رئیس هیات اسپانسر می آورم و فدراسیون هم همینطور. اما همه چیز که ما نیستیم. یعنی خود وزارت ورزش هم نباید کمک کند؟ فدراسیون اسپانسر می آورد اما این تا یک حدی است و اینجا کمک خود وزارت کجا رفته است؟

رئیس هیات کشتی استان مازندران، در پایان با اشاره به حواشی مجمع عمومی فدراسیون کشتی، گفت: در مجمع هم دستور جلسه را پس از آقای پولادگر، آقای دبیر در دست گرفت و همه موافق بودند. آقای پولادگر 22 سال در فدراسیون تکواندو بود و زحمت کشید اما درست نبود مجمع را ترک کند. ایشان منافع وزارت را در نظر می گیرد و آقای دبیر هم منافع کشتی را، جنگ و جدال هم هست اما نباید حرمت ها از بین برود. باید به نتیجه می رسیدند اما متاسفانه ایشان جلسه را ترک کردند و احساس من این است که آقای پولادگر، کار شایسته ای انجام نداد.

 

دیدگاه تان را بنویسید