التماس می کنم پول ندهید!

مدیرعامل باشگاه پیکان نسبت به ریخت و پاش بی رویه باشگاه ها در فصل و نقل و انتقالات به شدت انتقاد کرد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ در روزهای اخیر که فعالیت های نقل و انتقالاتی باشگاه‌ها آغاز شده است،‌ عدد و رقم های عجیبی درباره توافق برخی باشگاه‌ها با بازیکنان به گوش می‌رسد. این موضوع باعث شده تا تیم هایی که بودجه های کلانی در فوتبال هزینه نمی‌کنند دچار مشکل شوند و صدایشان دربیاید.پیکان یکی از تیم هایی است که با بودجه محدود و توجه به جوانان در لیگ برتر شرکت می‌کند و یکی از ناراضیان ماجرای بالارفتن دستمزد بازیکنان است. 

امیر عطابخش مدیرعامل باشگاه پیکان وقتی با سوالی درباره برنامه های این باشگاه برای حضور در نقل و انتقالات مواجه شد، پاسخ تندی ارائه کرد و به ایرنا گفت: «هیچ برنامه‌ای برای آشفته بازار نقل و انتقالات نداریم چرا که شرایط اصلا خوب نیست.»

مدیرعامل پیکان صحبت‌هایش را اینطور ادامه داد: «در ورزش شرکت‌های مختلف براساس وظیفه‌ها و مسوولیت‌های اجتماعی که دارند، می‌آیند و در ورزش هزینه می‌کنند. با این حال یکی دو تیم خصوصی هستند که باید دست آنها را گرفت و از آنها تشکر کرد. از طرفی سایر باشگاه‌ها به نحوی دولتی هستند. تیم‌هایی که زیر نظر وزارت ورزش و جوانان، وزارت صنعت معدن و تجارت و وزارت کار هستند. این یعنی به هر نحوی از بیت و المال ارتزاق می‌کنند. چطور می‌شود چنین هزینه‌کردی در فوتبال داشته باشند؟!»

عطابخش افزود: «برای مثال کارگر ما ریالی پول می‌گیرد آن وقت همان شرکت می‌آید چند میلیارد به بازیکن پول می‌دهد. عاجزانه خواهش می‌کنم. التماس می‌کنم که نهادهای نظارتی ورود کنند و جلوی این فاجعه را بگیرند. چرا که این شرایط اصلا خوب نیست.»

او که با خبرگزاری ایرنا مصاحبه کرده، همچنین گفت: «چطور یک بازیکنی که فصل قبل قراردادش ۵ میلیارد بوده ۱۸ میلیارد می‌بندد؟ چطور بازیکنی که قراردادش ۲ میلیارد بوده یکباره می‌شود ۱۸ میلیارد؟ واقعا این درست نیست. برخی تیم‌ها صنعتی هستند. ما هم صنعتی هستیم و زیر نظر وزارت صمت. به خدا بودجه سال قبل ما متشکل از کادر فنی، بازیکنان و تمام خرج تیم در طول فصل ۱۸ میلیارد بود. در این شرایط ما رتبه تک رقمی کسب کردیم.»

عطابخش با اشاره به بازیکن‌سازی پیکان تاکید کرد: «باشگاه ما بازیکن‌ساز است. ما یک جوان را ساختیم و به سطح اول فوتبال ایران رساندیم. به این بازیکن در اوج جوانی رقم‌های چند میلیاردی پیشنهاد می‌دهند. آن بازیکن با ما قرارداد هم داشته باشد و بماند هم دیگر برای ما بازیکن نمی‌شود. واقعا از یک جا باید جلوی این فاجعه را گرفت.»

عطابخش در بخش دیگری از صحبت‌هایش گفت: «روی صحبت من با مدیران باشگاه‌ها است. عاجزانه می‌خواهم با رقم‌های چند میلیاردی این بازیکنان را نگیرید. مطمئن باشید آنها را تیم‌های خارجی دیگر با این مبلغ ها نمی‌خواهند. ما برای یکبار باید با هم متحد باشیم تا به نفع فوتبال کاری انجام دهیم. ما مدیران تنها مجمع به مجمع شاید همدیگر را می‌بینیم. بیایید یک اِن.‌جی‌.او تشکیل داده و با هم برای بهتر شدن شرایط فوتبال تلاش کنیم.»

عطابخش در پاسخ به این پرسش که آیا با وضعیت کنونی پیکان از نقل و انتقالات عقب نمی‌ماند، افزود: «چه کاری از دست من برمی‌آید؟ من باید پاسخگوی کارگران ایران‌خودرو هم باشم. ما در این آشفته بازار نقل و انتقالات نمی‌توانیم کاری کنیم.»

مدیرعامل پیکان در حالی نسبت به ریخت و پاش های فوتبال اعتراض کرده که تیم والیبال این باشگاه با هزینه های گزاف برای رقابت های کم اهمیت باشگاه های آسیا و برای چند بازی، دلارهای زیادی را به پای بازیکنان مانند انگاپت و نیمیر ریخت.

 

دیدگاه تان را بنویسید