بمب های پرسپولیس در اردوگاه استقلال منفجر می شود؟

پرسپولیس روزهای پر خبری را در فصل نقل و انتقالات سپری می کند و رضا درویش قبل از اتمام فصل گذشته تا همین روزها، سه انتقال بزرگ را برای سرخپوشان پایتخت رقم زده تا در این زمینه رقیب جدی فتح الله زاده و رویانیان قلمداد شود.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ "بمب" اصطلاحی است که در دهه هفتاد و هشتاد شمسی در دوره مدیریت فتح الله زاده در استقلال و در دهه نود با مدیریت رویانیان در پرسپولیس رواج پیدا کرد و به نقل و انتقال های بزرگ، پر سر و صدایی که می توانست اردوگاه رقیب را تحت الشعاع قرار دهد اطلاق می شد. نمونه های از این دست هم کم نیست. برای مثال انتقال مهدی هاشمی نسب به استقلال یا علیرضا نیکبخت به پرسپولیس از این دست انتقال هاست که ضمن تقویت تیم خودی، اردوگاه رقی را هم تحت الشعاع قرار می دهد.

علی فتح الله زاده خودش را متخصص در این مهم می دانست و با رقم های نجومی - که بعدا میراثی به عنوان بدهی یا چک های بی محل یقه آبی ها را گرفت - بازیکن را برای آمدن به استقلال اغوا می کرد. که به عنوان نمونه می توان به جذب رضا عنایتی، مجتبی جباری، مهدی رحمتی و نام های بزرگ دیگر در دهه های گذشته اشاره کرد که همانطور که گفته شد، هدف آن انتقال ها، ضمن تقویت تیم، بهم ریختن روحیه حریف در فصل نقل و انتقالات بود.

بعدها رویانیان که در دوره ریاست جمهوری احمدی نژاد به عنوان مدیرعامل پرسپولیس انتخاب شده بود، این راه را در پیش گرفت و ستاره های ایران را یک به یک به پرسپولیس آورد. محمدرضا خلعتبری، سیدجلال حسینی، محسن بنگر، پیام صادقیان و ستاره های مختلف در ان دوره، حاصل بمب ترکاندن های رویانیان بود.

تاکتیک بمب ترکاندن در این فصل در دستور کار پرسپولیس قرار گرفته است. رضا درویش که پیش از این نشان داده بود ارتباط صمیمی و نزدیکی با فوتبالی ها دارد، با جذب منابع مالی، قبل از اتمام فصل جاری، به سراغ جذب بازیکنان مدنظر یحیی گل محمدی رفته و تا الان می توان ادعا کرد که سه هیچ از استقلال جلوتر است.

دانیال اسماعیلی فر

علیرضا بیرانوند، مرتضی پورعلی گنجی و دانیال اسماعیلی فر، سه بازیکن نامدار و ملی پوشی هستند که رضا درویش به پرسپولیس آورده است. البته این پایان کار نیست و در همین روزها شایعاتی درباره مذاکره او با سعید عزت اللهی، مهرداد و میلاد محمدی، کوین یامگا و چند ستاره دیگر هم به گوش می رسد که با توجه به عملکرد او در بهار امسال، شگفت زده نخواهیم شد اگر بازیکن جدیدی به فهرست پرسپولیس اضافه شود.

با این نقل و انتقال ها، فشارهایی از سوی هواداران استقلال روی دوش مصطفی آجورلو قرار گرفته است. آبی ها که سرمربی قهرمان خود را هم از دست رفته می بینند، اعتقاد دارند این تیم از پرسپولیس جا مانده و نه تنها انتقالی صورت نمی گیرد که بلکه شایعه ای هم در این باره وجود ندارد.

سه بازیکن جذب شده از سوی پرسپولیس، در همین مدت کوتاه تاثیر روانی خود را روی هواداران استقلال گذاشته تا آن ها با حساسیت بیشتری روی دوش مدیران این باشگاه فشار بگذارند و آن ها را مجاب به صدور بیانیه کنند.

اگر سه خرید پرسپولیس در شروع فصل، جوابی مثبتی هم در ترکیب این تیم ندهند، حداقل تا همین الان توانسته اند در جنگ روانی که رضا درویش به تاسی از فتح الله زاده  و رویانیان راه انداخته، دست برتری را در بازار نقل و انتقالات داشته باشد.

مرتضی پورعلی گنجی

دیدگاه تان را بنویسید