ایران نایب قهرمان کشتی فرنگی آسیا شد/ مدال طلا بر گردن بالی، مختاری و گرمسیری

روز دوم مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی آسیا آغاز شد که ۳ کشتی گیر در فینال‌های این روز صاحب مدال طلا شدند و ایران هم در جدول مدالی به نایب قهرمانی دست یافت.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ مسابقات کشتی فرهنگی قهرمانی آسیا با از دست رفتن یک مدال طلا آغاز شد اما در ادامه با کسب سه مدال طلا، کشتی فرنگی ایران نایب قهرمان آسیا شد. 

مختاری دومین طلای ایران را کسب کرد

در وزن 72 کیلوگرم محمدرضا مختاری در دور اول با نتیجه 9 بر صفر عادیلخان نورلانبکوف از قرقیزستان را از پیش رو برداشت و راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در این مرحله نیز با نتیجه 9 بر صفر میرزابک رحمت اف از ازبکستان را مغلوب کرد و به دیدار فینال راه یافت. مختاری در این دیدار با نتیجه 4 بر 1 آبیلخان آمزی اف از قزاقستان را شکست داد و به مدال طلا دست یافت.

مدال طلا بر گردن رسول گرمسیری

در وزن 82 کیلوگرم رسول گرمسیری پس از استراحت در دور نخست در دور دوم با نتیجه 8 بر صفر خان جعفرخان از قطر را مغلوب کرد وی در دور سوم و در مرحله نیمه نهایی در یک کشتی زیبا با نتیجه 5 بر صفر سینگ هارپریت دارنده مدال نقره آسیا از هند را از پیش رو برداشت و راهی دیدار فینال شد.

گرمسیری در دیدار پایانی با نتیجه 4 بر 3 از سد دیاز کالان از قزاقستان گذشت و به مدال طلا دست یافت.

مدال نقره بر گردن محسن نژاد

در وزن 60 کیلوگرم مهدی محسن نژاد در دور اول با نتیجه 9 بر صفر جیانیدر از هند را مغلوب کرد. وی در دور بعد و در مرحله نیمه نهایی با سوزوکی از ژاپن سرشاخ شد که 5 بر 4 برد و فینالیست شد.

محسن‌نژاد در فینال شارشنبکوف از قرقیزستان را پیش رو داشت. وی در مبارزه فینال از ناحیه دنده احساس ناراحتی داشت که همین باعث شد تا پزشک وارد تشک و مسابقه متوقف شود. پس از درمان مسابقه ادامه پیدا کرد اما باز هم متوقف و کشتی‌گیر قرقیزستان برنده اعلام شد. محسن‌نژاد نتوانست این مسابقه را ادامه دهد در حالی که 4 بر صفر عقب بود.

* بداغی به برنز آسیا نرسید

مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی آسیا به میزبانی مغولستان در حال برگزاری است که در دیدار رده‌بندی وزن 67 کیلوگرم، شاهین بداغی نتوانست به مدال برسد.

در وزن 67 کیلوگرم شاهین بداغی در دور اول با توجه به عدم حضور محمد فواز از سوریه به پیروزی دست یافت. وی در دور بعد با هان سو ریو قهرمان جهان از کره جنوبی کشتی گرفت که 8 بر صفر باخت. با صعود ریو به فینال، بداغی شانس مبارزه در گروه بازنده‌ها را پیدا کرد. 

وی در این دیدار به مصاف کاتسوکی اندو دارنده مدال طلای زیر 23 سال جهان از ژاپن رفت و با نتیجه 7 بر یک شکست خورد و مدال را از دست داد. بداغی با این شکست پنجم آسیا شد. 

پرونده ایران با طلای بالی بسته شد

در 97 کیلوگرم مهدی بالی در دور نخست با پارک جی وو از کره جنوبی کشتی گرفت. نتیجه مسابقه در حالی که 4-4 بود، بالی کشتی‌گیره کره‌ای را با ضربه فنی برد. بالی در ادامه در سرشاخ با حریفی از قرقیزستان 4 بر یک پیروز شد تا چهارمین فینالیست کشورمان در روز دوم باشد. 

فرنگی‌کار ایران در فینال به مصاف رستم آساکالوف دارنده مدال نقره و برنز جهان و طلای بازی‌های آسیایی از ازبکستان رفت که با نتیجه 5 بر یک حریفش را از پیش رو برداشت و چهارمین طلای کشتی فرنگی را کسب کرد.

ایران نایب‌قهرمان شد

مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی آسیا امروز با معرفی نفرات برتر 5 وزن دوم به پایان رسید و کاروان ورزشی کشورمان با کسب 4 طلا، یک نقره و 2 برنز با عنوان نایب‌قهرمانی به کار خود پایان داد.

ناصر علیزاده، محمدرضا مختاری، رسول گرمسیری، مهدی بالی، مهدی محسن‌نژاد، ایمان محمدی و عارف حبیب‌اللهی مدال‌آوران ایران هستند.

در رده‌بندی تیمی قزاقستان با 190 امتیاز قهرمان شد. ایران و قرقیزستان نیز با 176 و 148 امتیاز دوم و سوم شدند. کشورهای ژاپن، ازبکستان، هند و کره جنوبی جایگاه‌های بعدی را به خود اختصاص دادند. 

دیدگاه تان را بنویسید