قهرمانی آسیا

یک طلا و دو برنز سوغات فرنگی‌کاران از مغولستان

فرنگی‌کاران ایران در پنج‌وزن نخست قهرمانی آسیا یک‌طلا و دو برنز کسب کردند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ در پایان رقابت‌های ۵ وزن نخست کشتی فرنگی قهرمانی آسیا در مغولستان، ناصر علیزاده فرنگی‌کار وزن ۸۷ کیلوگرم ایران در دیدار فینال با برتری ۳ بر یک مقابل بردیموراتوف دارنده مدال برنز جهان از ازبکستان به پیروزی رسید و برای دومین سال متوالی به مدال طلای آسیا رسید. همچنین ایمان محمدی در ۶۳ و عارف حبیب اللهی در وزن ۷۷ کیلوگرم، با توجه به حاضر نشدن رقبایشان در دیدار رده بندی، صاحب مدال‌های برنز برای ایران شدند. علی نوربخش در ۵۵ و امیر قاسمی منجزی در وزن ۱۳۰ کیلوگرم نیز پیش از این با شکست مقابل رقبایشان از دور مسابقات کنار رفتند.

در وزن ۵۵ کیلوگرم علی نوربخش در دور اول با نتیجه ۱۰ بر ۵ مغلوب آروجان حالاکورکی دارنده مدال برنز آسیا از هند شد و با توجه به شکست این کشتی گیر در دور بعد، نوربخش از دور رقابت ها کنار رفت.

در وزن ۶۳ کیلوگرم ایمان محمدی در دور نخست با نتیجه ۱۲ بر ۴ بالجینیام دامجین از مغولستان را مغلوب کرد. وی در دور بعد مقابل کنسوکه شیمیزو دارنده مدال برنز جهان از ژاپن با نتیجه ۲ بر صفر به پیروزی دست یافت و راهی مرحله نیمه نهایی شد. محمدی در این مرحله مقابل میرامبک آیناگولوف دارنده مدال نقره و برنز جهان از قزاقستان با نتیجه ۱۴ بر ۳ مغلوب شد و به دیدار رده بندی رفت و با توجه به حضور نیافتن احمد النکدالی از سوریه، به مدال برنز این وزن دست یافت.

در وزن ۷۷ کیلوگرم عارف حبیب اللهی در دور نخست با نتیجه ۹ بر یک مقابل آکژول محموداف دارنده مدال نقره المپیک از قرقیزستان مغلوب شد و با توجه به حضور حریفش در دیدار فینال وی نیز به  دیدار رده بندی راه یافت. حبیب اللهی در دیدار رده‌بندی با توجه به کشتی نگرفتن کیم هیون وو قهرمان المپیک و جهان از کره جنوبی، به پیروزی رسید و صاحب مدال برنز شد.

در وزن ۸۷ کیلوگرم  ناصر علیزاده در دور اول با نتیجه ۷ بر یک مقابل ملیس آیتبکوف از قرقیزستان را مغلوب کرد و راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در این مرحله مقابل نورسلطان تورسینوف قهرمان آسیا از قزاقستان با نتیجه ۳ بر صفر به برتری دست یافت و راهی دیدار فینال شد. عایزاده در دیدار نهایی مقابل بردیموراتوف دارنده مدال برنز جهان از ازبکستان به روی تشک رفت و در پایان با نتیجه ۳ بر یک به برتری رسید و تنها مدال طلای ایران در ۵ وزن نخست را بر گردن آویخت.

در وزن ۱۳۰ کیلوگرم امیر قاسمی منجزی در دور اول با نتیجه ۵ بر صفر مقابل پریم پریم از هند به پیروزی رسید. وی در  در دور دوم مقابل مومینجان عبداله یف دارنده مدال طلای بازی های آسیایی از ازبکستان با نتیجه ۹ بر ۸ مغلوب شد و با توجه به شکست این کشتی گیر در دور بعد مقابل حریف کره ای، وی نیز از دور رقابت ها کنار رفت.

 

دیدگاه تان را بنویسید