عنایتی: اشتباه مقابل پرسپولیس تاوان سختی دارد

ساده انگاری در مورد گروه‌ تیم ملی خطرناک است

سرمربی تیم فوتبال هوادار تهران گفت: مقابل پرسپولیس اگر اشتباه کنیم مطمئنا باید سخت تاوانش را بدهیم.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ رضا عنایتی در نشست خبری پیش از دیدار مقابل پرسپولیس در هفته بیست و چهارم لیگ برتر، اظهار داشت: بازی بسیار سختی مقابل پرسپولیس که در کورس قهرمانی است داریم. تمام تفکراتمان این است که مانند دور رفت بازی خوبی انجام بدهیم. می‌دانیم پرسپولیس چه پتانسیلی دارد و تیمی قوی به لحاظ مهره‌ای است. اگر اشتباه کنیم مطمئنا سخت باید تاوانش را بدهیم.

وی افزود: تمام بازیکنان ما خداراشکر با تمرکز بالا در این بازی حاضر می‌شوند. خوبی این نوع بازی‌ها این است که نمی‌خواهد انگیزه تزریق کنید. بازیکنان انگیزه خودشان را دارند. فقط روی نکات تاکتیکی باید خیلی باهوش باشیم.

سرمربی هوادار گفت: باید تا آخرین لحظه بازی و وقت‌های اضافه باید با تمرکز بالا باشیم. از بازی رفت تجربه تلخی داریم. در دقیقه۹۳ گلی خوردیم که به نظر تمام کارشناسان خطا بود ولی باید تمرکزمان را بالاتر می‌بردیم تا از آن بازی برنده بیرون بیاییم. تمام تلاشمان را می کنیم که بازی جوانمردانه و به دور از حاشیه باشد. مطمئن باشید هوادار تمام توانش را برای موفقیت در این بازی می گذارد. یک بازی خانگی است. امیدوارم تیم ما موفق بیرون بیاید و بیننده‌ها بازی خوبی را شاهد باشند.

عنایتی در مورد اینکه هوادار در نیم فصل دوم نتایج بهتری گرفت و فردا مقابل مدعی عنوان قهرمانی بازی می کنند، اظهار داشت: به خاطر اختلاف امتیاز در جدول، پرسپولیس فردا با تمام توان حاضر می‌شود. باید فشار و استرس را بگیریم و کار را به نفع خودمان جلو ببریم. کارمان سخت است و باید در تمام دقایق بازی با تمرکز بالا باشیم. اگر حاشیه نباشد بازی جذابی خواهد بود. هر دو تیم می‌خواهند از این بازی نتیجه بگیرند. ما هم نیم نگاهی به بالای جدول داریم. به همین خاطر تمام توانمان را در این ۷ بازی به کار می‌گیریم تا در پایان فصل رتبه خوبی داشته باشیم. مطمئنا بازی زیبایی خواهد شد.

وی در پاسخ به این سوال که با توجه به سابقه‌اش در استقلال آیا می‌توان مسابقه فردا را دربی دوم نامید، عنوان کرد: تمام تمرکز و تفکرم این است که هوادار به موفقیت برسد. به برداشت شما دوستان از این بازی بنا به سابقه‌ای که در استقلال داشتم و هوادار این تیم هستم، احترام می گذارم ولی تمام تمرکزم روی موفقیت هوادار است. برای ما هیچ حسایتی ندارد. فقط می‌دانیم مانند مصاف با استقلال بازی بزرگی است. فرقی نمی‌کند. انگیزه بازیکنان در ۴ بازی بیش از حد است. رفت و برگشت استقلال و پرسپولیس برای بازیکنان خیلی اهمیت دارد و انگیزه بالایی دارند، در غیر اینصورت همه بازی ها سه امتیازی هستند و هیچ فرقی نمی‌کند.

عنایتی در مورد اینکه مربی پرسپولیس اعلام کرد هوادار بسته بازی می‌کند و فضاها را کوچک می‌کند، گفت: منظور مربی حریف را نمی‌دانم. برای من مهم نیست چون تفکرات خودمان را داریم. تنها تیمی هستیم که بیشترین ضربه ایستگاهی و کرنر را در تمام لیگ دارد. آمار و فیلم‌هایش موجود است. اینکه ما پرس از جلو را آنقدر قوی می‌گذاریم که تیم‌ها نمی‌توانند خارج شوند به خاطر این گفتند. خداراشکر تیم ما از نظر پرسینگ رتبه یک را در لیگ دارد. در طول ۹۰ دقیقه فضاها را در زمین خود حریف از آنها می‌گیریم. مقابل پرسپولیس در بازی رفت هم حدود ۱۹ ضربه ایستگاهی و کرنر زدیم. فکر نمی‌کنم هیچ تیمی این آمار را مقابل پرسپولیس داشته باشد.

وی افزود: ما تفکرات و تیم خودمان را داریم. مطمئن باشید زیبایی فوتبال را فدای نتیجه نمی کنم. در ۸-۹ هفته اول هم دیدی که نتیجه نگرفتیم ولی همه گفتند فوتبال شجاعانه و خوبی را بازی می‌کنیم. همیشه برایم مهم بوده که هم زیبا بازی کنیم و هم نتیجه بگیریم.

ادامه دارد.

سرمربی هوادار در خصوص قرعه کشی جام جهانی اظهار داشت: حقیقتا وقتی علی دایی برای قرعه کشی آمد، غروری ما را گرفت. خدارا هزار مرتبه شکر که او هست و پرچم کشورمان همه جا هست. در بزرگترین رویداد دنیا این اتفاق می‌افتد و شما احساس غرور می‌کنید.

وی تصریح کرد: گروه، گروه بسیار خوبی است. در این یکی دو روز، ما خیلی همه چیز را ساده گرفتیم. متاسفانه وقتی در رسانه‌ها می‌خوانم که تمام کارشناسان و اهالی فوتبال ما را به سادگی به مرحله بعدی بردند. این می‌تواند خیلی خطرناک باشد. اگر با همین شرایط وارد مسابقات شویم و تدارکات خوبی را قبل از جام جهانی نداشته باشیم، مطمئنا باز هم کارگروه شکست بعد از جام جهانی تشکیل می‌دهیم و در موردش صحبت می‌کنیم. عادت داریم وقتی شکست می خوریم یک کارگروه می‌آید و درمورد این مسائل صحبت می‌کند. باید الان تمام تمرکزمان را بگذاریم که بهترین تدارکات را برای تیم ملی داشته باشیم تا نتایج در خور کشورمان را بگیریم.

عنایتی در مورد اینکه گروه سال ۲۰۰۶ راحت‌ترین گروه ایران در ادوار جام جهانی بود و اینکه چرا آن سال تیم ملی نتیجه نگرفت، گفت: خیلی از اتفاقات برای تیم می افتد که نتیجه نمی‌گیرد. در سال۲۰۰۶ ما پرستاره‌ترین تیم را داشتیم. متاسفانه در بازی اول با پرتغال در نیمه اول فوق العاده بودیم ولی در نیمه دوم همه چیز از دست رفت. مقابل مکزیک هم این اتفاق تکرار شد. نیمه اول بسیار خوب بازی کردیم ولی نیمه دومن نه.

وی در خصوص اینکه بسیاری معتقدند در آن تیم چند دستگی وجود داشت، عنوان کرد: نه، چنین چیزی اصلا نبود. تیم کاملا یکدست و یکدل بودیم. اختلافات اصلا ربطی به بازی کردن یا کم کاری نداشت. خودم در اردو بودم و سال‌ها با آن بازیکنان بازی کرده بودم. اصلا چنین چیزی نبود. بعضی اوقات اتفاقات فوتبالی هم در نتیجه نگرفتن دخیل است. حیف شد که آن تیم به مرحله بعد نرفت.

عنایتی گفت: امیدوارم با شرایطی که الان تیم ملی دارد و مهره های با کیفیتی که حرف های زیادی برای گفتن دارند بتوانیم به مرحله بعد برویم و حداقل یک گام به جلو برداریم. رفتن به جام جهانی و فقط دو سه بازی انجام دادند، شرایط خوبی را ایجاد نمی‌کند. امیدوارم با امکانات و تدارکات خیلی خوب این بار به مرحله بعد برویم.

سرمربی هوادار در خصوص خط دفاعی این تیم اظهار داشت: ساختار دفاعی خوبی داریم. وقتی از دفاع صحبت می کنیم فقط از نفراتی که عقب هستند صحبت نمی کنیم. باید ساختار دفاعی تیمی خوب باشد تا بتوانید به آ÷مان خوب برسید. بازیکنانی که در خط جلو داریم هم بسیار پرتلاش هستند. کاری می کنند که زیاد به خط دفاعی فشار نیاید. ان‌شاءالله ساختار حمله‌ای ما هم در این ۷بازی بتواند کار خودش را انجام بدهد تا در کنار این آمارها نتایج خوبی هم بگیریم.

 

دیدگاه تان را بنویسید