اسکوچیچ: 2 سال منتظر شکست ایران بودند/ هاسیک: فقط روی کاغذ شانس صعود داریم

تیم های ملی فوتبال ایران و لبنان فردا به مصاف هم می روند. سرمربیان این دو تیم امروز در نشست خبری پیش از مسابقه حضور یافتند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ در آستانه دیدار تیم‌های ملی ایران و لبنان در مشهد، ایوان هاسیک، سرمربی لبنان و دراگان اسکوچیچ، سرمربی ایران در نشست خبری پیش از مسابقه حضور یافتند.

اسکوچیچ: برای جبران شکست مقابل کره به زمین می‌رویم

دراگان اسکوچیچ در نشست خبری پیش از دیدار تیم‌های ملی ایران و کره جنوبی اظهار کرد: متاسفانه در بازی قبل مقابل کره جنوبی شکست خوردیم، فردا برای جبران این نتیجه وارد زمین می‌شویم تا حسن ختامی برای بازی‌های مقدماتی باشد. تعدادی از بازیکنان‌مان را برای بازی فردا در اختیار نداریم، اما امیدوارم بتوانیم به نتیجه خوبی دست یابیم.

وی در خصوص انتقادات از وی پس از شکست مقابل کره جنوبی و احتمال برکناری‌اش گفت: نه به این مسائل توجه نمی‌کنم و چنین صحبت‌هایی روی من و تیمم تاثیری ندارد. در این ۲ سال که نباخته بودیم برخی منتظر بودند تا این حرف‌ها را مطرح کنند. فدراسیون هم موضعش را در این خصوص بیان کرد و من دیگر صحبتی ندارم‌.

سرمربی تیم ملی ایران اظهار کرد: دنبال بهانه جویی در خصوص نتیجه مقابل کره نیستم، اما چند بازیکن را به خاطر کرونا و مصدومیت نداشتم. برای تیمی مثل ایران وقتی ۷ بازیکن را در اختیار ندارد، کار سخت می‌شود.

اسکوچیچ درباره شرایط تیمش برای این دیدار گفت: سفر سختی هم داشتیم و بدون اینکه فرصت کافی داشته‌باشیم برای ریکاوری پا به زمین گذاشته‌ایم.

وی درباره شرایط میزبانی شهر مشهد از تیم ملی گفت: به نظرم ایده خوبی است که بازی‌های ایران در شهرهای مختلف برگزار شود و تمرکززدایی شود چون تیم ملی متعلق به تمام کشور است و این حق مردم است که بازی‌های تیم ملی را از نزدیک تماشا کنند. حس خیلی خوبی نسبت به حضور در مشهد دارم، بار اولی نیست که به این شهر می‌آیم.

اسکوچیچ در واکنش به اینکه شاید اگر مصلحت‌گرا بود، جایگاه مطمئن‌تری داشت و در ارتباط با شایعاتی مطرح شده مبنی بر اینکه این آخرین بازی اسکوچیچ با تیم ملی ایران است، گفت: همه بازی‌ها برای ما اهمیت یکسانی دارند، اگر به نظر شما بازی با لبنان اهمیت ندارد، باید یادآوری کنم که برد فردای ما و تساوی احتمالی کره جنوبی صدرنشین را تغییر می‌دهد. هر بازی فینال بود و تمام تلاش خود را کردیم. شاید یک روز عملکرد خوبی نداشته باشید و این طبیعت فوتبال است. ۷ بازیکن تیم ملی مقابل کره جنوبی در شرایط بازی نبودند، اگر قرار باشد دست به آزمایش بزنم، از این بازی‌ها باید استفاده کنم.

او با تعجب گفت: این موضوع را نمی‌دانم که چرا فقط در بازی مقابل کره جنوبی لقب بازی بزرگ می‌دهید، اگر یادتان باشد بازی مقابل عراق و بحرین در مرحله قبل هم بازی‌های مهم و بزرگی بودند. پس از صعود به جام جهانی توقع‌ها بالا رفته، خوشحالم که این اتفاق رخ داده و انتقادات هم طبیعی است‌. با آغوش باز انتقادها را گوش می دهم، اما در مجموع از روندی که طی کرده‌ایم راضی هستم.

سرمربی تیم ملی در خصوص غایبان لبنان در بازی فردا و دردسرساز شدن این تیم در بازی رفت برای ایران گفت: برای تیم لبنان احترام زیادی قائلیم، در عین حال می‌دانیم تیم باکیفیت‌تری نسبت به لبنان داریم. از بازیکنانم می‌خواهم که با جدیت تمام در این بازی وارد شوند. اگر حریف را دست کم بگیریم یا فکر کنیم برتر هستیم، ممکن است کار گره بخورد. بازیکنان را از نظر کیفی می‌توان تقسیم کرد، اما نبود بازیکنانی مثل طارمی و آزمون تاثیرگذار است.

اسکوچیچ درباره جوانگرایی در بازی فردا با توجه به غیبت چند بازیکن لبنان گفت: مطمئن هستید که بازیکنان تاثیرگذار لبنان غایب خواهند بود؟ خیلی سخت بود که بازیکنان از اروپا به سئول سفر کردند و سپس به زمین رفتند. در بازی‌ مقابل تیم‌هایی مثل لبنان است که می توانیم کارهای جدید بکنیم و البته امیدوارم با برد بازی را به پایان برسانیم.

سرمربی تیم ملی خاطرنشان کرد: موضوع دیگر اینکه بازیکنان باکیفیتی داریم که از شرایط بازی به دور هستند و جایگاه ثابتی در باشگاه‌هایشان ندارند. بازیکنان باکیفیت‌تری نسبت به بازیکنان داخلی در خارج از ایران داریم، اما بعضا کمتر در باشگاه‌های خود به میدان می‌روند و این کار را مخصوصا برای جام جهانی سخت‌تر می‌کند.

وی ادامه داد: ۲ موضوع دیگر هم این است که سردار آزمون است که در اردوی قبلی کرونا و در این اردو هم مصدومیت داشت. لورکوزن پیشنهاد کرد که بهتر است سردار این سفر را انجام ندهد، اما خودش دوست داشت کنار تیم ملی باشد. طارمی هم تستش مثبت است و نتوانست در کنار تیم باشد با اینکه دلش با ما بود.

اسکوچیچ در واکنش به اینکه انتقاداتی درباره دعوت نکردن از یک مدافع راست مانند رامین رضاییان، صالح حردانی و یا بازی ندادن به دانیال اسماعیلی‌فر وجود دارد گفت:  تصمیم من بر این دلیل بود که می‌دانستیم سون در گوشه بازی می کند و تصمیم گرفتیم از مدافعی بازی کنیم که خصوصیات تدافع بیشتری دارد. اگر بخواهم توضیح تاکتیکی بیشتری بدهم، خواستیم مدافع کناری ما ایستاتر باشد و دفاع کناری سمت چپ ما نفوذ کند. تا وقتی شجاع در زمین بود موقیت خطرناکی ندادیم و کره فقط توانستند با چند سانتر به دروازه ما نزدیک شد و موقعیت جدی ندیدیم.

او ادامه داد: دنبال دفاعی هستم که در ایران هم چنین مدافعی با خصوصیات تدافعی  کم است. آنالیزی که داشتم یک مشکل متداول را در بین بازیکنان دفاع راست در ایران نشان می‌دهد.  بازیکن ایرانی از جای خود خارج می‌شوند و به بازیکن حریف نزدیک شوند و فضای پشت سرشان خالی می‌شود و نمی‌توانند بازیکن صاحب توپ را مهار کنند.  گذاشتن شجاع در این پست به دلایل تاکتیکی بر می گردد.

سرمربی تیم ملی خاطرنشان کرد: درباره صالح حردانی و دانیال اسماعیلی فر ترجیح دادم جلوی کره از بازیکنی استفاده کنم که تجربه ملی بیشتری داشت و پخته تر بود. در کشور ایران در برخی از پست ها ضعف‌هایی در دفاع‌های کناری و هافبک می‌بینم. بازی های لیگ را دنبال می کنم اما بازیکنانی مانند شجاعی و اشکان دژاگه که در تیم ملی بودند، پیدا نمی شود و این یکی از ایرادهایی است که به لیگ برتر ایران وارد است و دیگر این قبیل بازیکنان را در لیگ ایران نمی بینیم.

هاسیک: ایران بازیکنان خوبی دارد

ایوان هاسیک، سرمربی تیم ملی فوتبال لبنان در نشست خبری پیش از دیدار تیمش مقابل ایران اظهار کرد: ابتدا صعود ایران به جام جهانی قطر را تبریک می‌گویم، بازی مهمی مقابل ایران داریم و این بازی بسیار مهم است. امیدواریم غیر از بازی خوب، یک بازی شرافتمندانه و باکیفیت را ببینیم. می‌دانیم‌ که تمام بازی‌های این مرحله سخت است، به ویژه بازی با تیم ملی ایران که شرایط خوبی دارد و از بازیکنان خوبی سود می‌برد.

سرمربی لبنان در خصوص ابتلای بازیکنانش به کرونا و همچنین باخت لحظه آخری در بازی رفت مقابل ایران گفت: چند بازیکن را برای بازی فردا از دست دادیم، اما به معنای این نیست که شانسی نداریم چون جانشین‌های خوبی در اختیار داریم. از تجربه بازی رفت هم درس گرفته‌ایم.

وی درباره شانس تیمش برای صعود به مرحله پلی‌آف و شکست در بازی قبلی مقابل سوریه گفت: صرفا روی کاغذ شانس داریم. به صعود فکر نمی‌کنیم و به این بازی به عنوان یک چالش خوب مقابل تیم ایران نگاه می‌کنیم.

هاسیک در رابطه با نگاه رسانه‌های لبنانی به وی و هدف تیمش برای بازی فردا مقابل ایران گفت: کاملا مشخص است که وقتی یک تیم در فوتبال می‌بازد، انتقادها افزایش می‌یابد. شانس ما برای صعود به پلی‌آف خیلی کم و صرفا روی کاغذ است. این فوتبال است و به ایران آمده‌ایم تا بهترین عملکرد را داشته‌باشیم.

مجید حسینی: همه پشت هم هستیم

سیدمجید حسینی، مدافع تیم ملی فوتبال ایران در نشست خبری پیش از دیدار ایران و لبنان اظهار کرد: بازی مهمی مقابل لبنان داریم، می خواهیم مقابل لبنان برنده باشیم چون بازی قبل را با نتیجه خوبی تمام نکردیم. امیدوارم بازی منسجمی انجام دهیم و با نتیجه‌ای خوب دور مقدماتی را به پایان برسانیم.

مدافع تیم ملی فوتبال ایران گفت: بازی فردا آخرین بازی ما در مرحله مقدماتی است. هر بازی با آنالیز کامل حریف پای به میدان می گذاریم و امیدوارم یک بازی منسجم داشته باشیم. تا اینجای کار کل تیم پشت هم  بوده‌اند و امیدوارم از اینجا به بعد هم همینطور باشیم. همه بازی‌ها را با همدلی بردیم و خیلی زود به جام جهانی صعود کردیم. این مسئله اتفاق خیلی خوبی است و تا به حال رقم نخورده بود. امیدوارم در ادامه هم همین روند را ادامه دهیم.

بازیکن لبنان: بازی مقابل ایران اتفاق خوب و جذابی است

محمد حیدر، بازیکن تیم ملی فوتبال لبنان پیش از دیدار تیمش با ایران در نشست خبری اظهار کرد: وقتی که روبه روی ایران بازی می‌کنید، اتفاق خوب و جذابی است. هواداران زیادی برای بازی فردا به ورزشگاه خواهند آمد. جو و اتمسفر بازی با ایران جذاب است و منتظر بازی فردا هستیم.

وی درباره شناختش از فوتبال ایران و پست بازی‌اش گفت: بازی سختی در پیش داریم، زیرا بازیکنان ایرانی کیفیت بالایی دارند و در بازی فردی و در فاز گروهی خوب عمل می‌کنند. تلاش می‌کنیم تا بهترین عملکرد ممکن را داشته‌باشیم، سعی می‌کنم که بهترین بازی‌ام را ارائه دهم.

این بازیکن در خصوص شانس تیمش برای حضور در مرحله پلی‌آف و رقم خوردن معجزه برای لبنان در آخرین مرحله مقدماتی جام جهانی گفت: کار خیلی سختی برای صعود به پلی‌آف داریم. تمام بازیکنان ایران عالی هستند و حریف قدرتمندی داریم. باید منتظر نتایج سایر دیدارها هم باشیم و شانس کمی داریم. به هر نحوی ممکن است این اتفاق بیافتد.

دیدگاه تان را بنویسید