گزار ش جی پلاس

ایران - لبنان؛ نبرد صیدا بعد از آتش بس موقت!

تیم های ملی فوتبال ایران و لبنان امروز از ساعت 15:30 در ورزشگاه صیدا در هفته پنجم انتخابی جام جهانی به مصاف هم می روند.

لینک کوتاه کپی شد

گروه ورزشی جی پلاس؛ پنجمین بازی شاگردان دراگان اسکوچیچ در انتخابی جام جهانی در شرایطی برگزار می‌شود که حواشی مختلفی این تیم را احاطه کرده و برخلاف تصورات، بازی راحتی در انتظار تیم ملی نخواهد بود.

ایران و لبنان امروز ساعت 15:30 به وقت ایران در ورزشگاه صیدای لبنان به میدان خواهند رفت و بعد از این مسابقه پرونده دور رفت انتخابی جام جهانی بسته می‌شود. تقابل دو تیم در حالی است که ایران با 10 امتیاز صدرنشین و لبنان با 5 امتیاز سوم هستند.

این دیدار با استفاده از تکنولوژی کمک داور ویدیویی VAR و بدون هواداران لبنانی برگزار می شود و از حیث فشار تماشاگر، وضعیت برای شاگردان اسکوچیچ مناسب خواهد بود.

تقابل ایران و لبنان یادآور بازی دو تیم در انتخابی جام جهانی 2014 است. اگر چه در 9 بازی گذشته سهم ایران هفت پیروزی است، اما تیم ملی یک شکست نسبتا تلخ را در سال 91 در بیروت متحمل شد که می توانست منجر به کنار گذاشتن کی روش شود اما در ادامه ورق برگشت. در آن دیدار لبنان که اولین حضور خود در این مرحله از مسابقات انتخابی را تجربه می کرد، در دیداری که با اتفاقات عجیبی از جمله بمب گذاری و همینطور نبود پخش زنده همراه بود، با یک گل ایران را شکست داد؛ شکستی که در ادامه با پیروزی های پرگل ایران در سال 92 همراه بود و در سه بازی متوالی شاگردان کی روش، لبنان را با چهار یا پنج گل شکست دادند.

غیبت طارمی و سوال خبرنگار لبنانی از اسکوچیچ

مهم ترین اتفاق در آستانه این بازی، غیبت مهدی طارمی است. مهاجم تیم ملی حدود سه هفته قبل به اظهارات اسکوچیچ واکنش تندی داشت و با رد ادعای سرمربی کروات که ایرانی ها را دچار مشکلاتی در زمینه «تاکتیک پذیری» دانسته بود، در پیام توئیتری، و بدون نام بردن از اسکوچیچ، نوشت که «مشکلات در جای دیگری است». در ادامه این موضوع، با پیام هایی از سوی کادرفنی از جمله اسکوچیچ با طارمی همراه می شود که مهدی جواب تماس های سرمربی تیم ملی را نمی دهد و در نهایت از فهرست تیم ملی کنار گذاشته می شود.

اسکوچیچ دیروز و بعد از مدت ها سکوت درباره این موضوع، با سوال خبرنگار لبنانی مواجه شد و در واکنش به دعوت نکردن طارمی گفت: "مهدی بازیکن فوق العاده ای است. ما به او نیاز داریم اما باید به ارزش ها احترام بگذاریم".

در نهایت طارمی برای دیدار با لبنان و سوریه کنار گذاشته شد و هر نتیجه ای جز پیروزی در این دو دیدار، بهانه لازم را دست منتقدان اسکوچیچ و طرفداران طارمی می دهد که تیم ملی به خاطر درخشش‌ این بازیکن موفق می شود و در سوی مقابل در صورتی که تیم ملی به پیروزی برسد، اسکوچیچ می‌تواند تا حدودی عنان کار را در اختیار بگیرد و جلوی تکرار این قبیل اتفاقات را بگیرد. اگر چه که نمی توان امید زیادی هم به اتمام حواشی داشت.

با این وجود طارمی روز گذشته در پیامی توئیتری برای تیم ملی ایران آرزوی موفقیت کرد تا در این اوضاع آشفته که با سکوت او و کادرفنی تیم ملی همراه بوده، اوضاع تا حدی آرام و صلح موقت حاکم شود.

ایران و لبنان به دنبال سه امتیاز

هر دو تیم از این دیدار سه امتیاز را می خواهند و چیزی غیر از این می تواند آن ها را از مسیر صعود به جام جهانی دور کند. تیم ملی ایران که تاکنون عملکرد خوبی را از خود به جای گذاشته، با کسب پیروزی در این دیدار 13 امتیازی می شود و اختلاف خود با تیم سوم جدول را به هشت امتیاز افزایش می دهد که در پنج بازی آینده، راه را برای صعود زودهنگام ایران هموار خواهد کرد.

در سوی مقابل لبنان که تاکنون پنج امتیاز کسب کرده و اوضاع خوبی در جدول رده بندی دارد، در صورتی پیروزی در این دیدار، هشت امتیازی می شود و با توجه به برگزاری سه دیدار از پنج بازی آینده خود در خانه، می‌تواند امیدهایش برای تکمیل شگفتی را کامل کند.

دیدگاه تان را بنویسید