جی پلاس

نکته عجیب و امیدوارکننده از تیم ملی؛ اسکوچیچ کی روش وار استارت زد!

پیروزی تیم ملی ایران مقابل سوریه در دیداری نه چندان باکیفیت، همانند شروع مسیر انتخابی جام جهانی در سال 2016 و صعود مقتدرانه تیم ملی کی‌ روش به روسیه بود!

لینک کوتاه کپی شد

گروه ورزشی جی پلاس؛ تیم ملی فوتبال ایران در اولین دیدار خود در مرحله نهایی انتخابی جام جهانی در ورزشگاه آزادی پذیرای تیم ملی سوریه بود و با گلزنی علیرضا جهانبخش با برتری یک بر صفر  ، به سه امتیاز ارزشمند دست یافت تا در شروع این تورنمنت، به صدر جدول برسد.

این پیروزی ارزشمند و اقتصادی در شرایطی رقم خورد که تیم ملی هرگز عملکرد خوبی در برابر یکی از ضعیف‌ترین تیم‌های گروه نداشت و نتوانست قدرت و برتری انفرادی خود را در قالب تیم به نمایش بگذارد و چه بسا نتیجه بازی می‌توانست کاملا برعکس رقم بخورد و همانطور که ژاپن برابر عمان غافلگیر شد و باخت، شاگردان اسکوچیچ هم چنین شبی را برابر سوریه تجربه کنند.

در نهایت هر چه که بود، تیم ملی با انبوهی از ناهماهنگی و سردرگمی در اجرای تاکتیک‌ها، سه امتیازی را به دست آورد که با توجه به توقف کره‌ جنوبی برابر عراق و همچنین امارات برابر سوریه بسیار کارآمد بود و یوزها را به صدرجدول گروه فرستاد تا با استرس کمتری به دیدار با عراق در قطر بروند.

ولی یک نکته بسیار مهم در این پیروزی نهفته که شباهت آن با شباهت تیم ملی با کارلوس کی‌روش در انتخابی جام جهانی 2018 بود و می‌توان به اهمیت پیروزی برابر سوریه با توجه به ناهماهنگی تیم ملی پی برد!

در واقع همانقدر که ایران در سال 2021 برابر سوریه ناهماهنگ بود و موقعیت گلزنی آنچنانی نداشت و به پیروزی رسید، تیم ملی ایران هم در سال 2016 و در نخستین بازی از مرحله نهایی انتخابی جام جهانی برابر قطر در ورزشگاه آزادی ناهماهنگ و سردرگم بود ولی در نهایت و در دقیقه 90 و روی دفع ناقص دروازه‌بان قطر و ریباند رضا قوچان نژاد و سپس گل جهانبخش در دقیقه 11+90 به پیروزی ارزشمند دست یافت و سه امتیاز شیرین را کسب کرد.

1396010413404043910368804

آن پیروزی دیرهنگام تیم ملی زمینه‌ساز افزایش اعتماد به نفس ایران شد و تیم ملی تا اتمام مسابقات بسیار کم نقص ظاهر شد و تا دیدار پایانی حتی گلی را دریافت نکرده بود و با هشت پیروزی و دو تساوی به عنوان سریعترین تیم آسیایی به جام جهانی رسید.

همچنین اهمیت پیروزی ایران در بازی نخست برابر سوریه در این موضوع است که در دیداری که شاگردان اسکوچیچ به علت زمان اندک نتوانسته بودند تمرینات خوبی را انجام دهند و به درک تاکتیکی از همدیگر برسند، سه امتیاز را گرفته بودند و حالا با اعتماد به نفس بیشتری به علت صدرنشینی به مصاف عراق می‌روند.

دیدار تیم های ملی ایران و عراق روز سه شنبه، شانزدهم شهریور در ورزشگاه خلیفه دوحه برگزار می‌شود و تیم ملی بعد از انجام یک بازی در آزادی، این فرصت را دارد با شناخت بیشتری خواسته های سرمربی کروات تیم ملی برابر عراق بازی کند و با کسب دومین سه امتیاز این بازی ها، گام بسیار خوبی برای بهبود وضعیت خود و راهیابی به جام جهانی 2022 قطر بردارد.

دیدگاه تان را بنویسید