جی پلاس؛

دبیر لجبازی را شروع کرد؛ مثل بعضی نیستم هر کسی وزیر شود با او ببندم/ با تیم سوم به بازی های آسیایی می رویم

رئیس فدراسیون کشتی گفت: طوری تربیت شده ام که آخرتم را به خاطر دنیای کسی خراب نکنم.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، علیرضا دبیر در پایان مجمع عمومی کمیته المپیک در جمع خبرنگاران در واکنش به کشمکش ها در این جلسه گفت: طوری تربیت شده ام که آخرتم را بخاطر دنیای کسی نفروشم. امیدوارم همه نیز همینطور باشند.حرف هایی که در مجمع زدم که خدا خوشش بیاید.

وی ادامه داد: من در 25 سالگی پیشکسوت شدم. در سال 2002 مسابقات جهانی به میزبانی تهران برگزار شد و 12 روز بعد از آن هم ما را با زور به بازی‌های آسیایی بردند و در آنجا کتفم دچار مشکل شد. از این بلاها زیاد سر ما آمده است. من نمی‌توانم کشتی‌گیرم را خراب کنم. فرق من با یک رئیس فدراسیون دیگر این است که خودم وسط میدان بودم. امروز با مربیان و کشتی‌گیران هم صحبت کردم و 99 درصد می‌خواهند به مسابقات جهانی بروند، نه بازی‌های آسیایی. 

وی افزود: اگر حرفی زدم چون دوست داشتم اعضای هیات اجرایی کمیته المپیک عوض شود، این افراد زمانی انتخاب شدند که رییس فدراسیون بودند و حالا که نیستند باید جای خود را به روسای دیگر بدهند.

دبیر خاطرنشان کرد: در بودجه ۳۵ میلیاردی کمیته در سال ۹۶، بودجه کشتی 5 میلیارد بوده که می شود یک هفتم اما امروز گفتند بودجه کمیته ۲۱۶ میلیارد است اما با کشتی ۸ میلیارد تفاهم نامه امضا کردند که یک سی ام می شود. یک هفتم کجا و یک سی‌ام کجا؟ بالای 65 درصد مدال‌های المپیک و جهانی را کشتی‌گیران کسب می‌کنند. آیا واقعاً حق کشتی یک سی‌ام بودجه است؟

وی در پاسخ به این سوال که گفته شد زمانی که نایب رییس کمیته المپیک بودید اجازه نمی دادید به فدراسیون رسول خادم بودجه بدهند گفت؟ من دی سال ۹۶ بیرون آمدم و کاندیدا هم نشدم. بودجه کشتی ۵ میلیارد در سال ۹۶ بود اما سال ۹۷ که دوستان بودند بودجه کشتی را ۲ میلیارد کردند و اسناد آن هم موجود است. غیر واقع حرف زدند. چطور دوره ای که آقای خادم بود بودجه کشتی یک هفتم بودجه کمیته بود و الان یک سی ام شده است؟ بعد به من بی سواد گفتند. مهم این است برای خدا حرف بزنیم.

رییس فدراسیون کشتی افزود: وقتی المپیک تمام شد صالحی امیری من را بغل کرد و گفت من دیر فهمیدم حق کشتی بیشتر از این هاست‌. من مثل برخی نیستم هر کسی وزیر شود با او ببندم.مدیران ما می‌آیند و در 4 سال می‌بینند که حق کشتی چقدر است و سپس عوض می‌شوند. 

وی درباره تشنج در جلسه امروز گفت: این ها بحث کارشناسی است مثلا اگر آقای تیشه گران اعتراض کرد گفتم فدراسیونت اصلا عضو مجمع نیست.من با اساسنامه صحبت می‌کنم و 11 سال سابقه قانون‌گذاری دارم. به چیزی که رای بیاورد احترام می‌گذارم.

دبیر در پایان در پاسخ به این سوال که با این شرایط تیم دوم کشتی به مسابقات بازی‌های آسیایی اعزام خواهد شد یا خیر، گفت: در حال حاضر با این بودجه تیم سوم ما به بازی‌های آسیایی خواهد رفت. بازی‌های آسیایی برای ما اولویت نیست، چون بودجه نداریم.

دبیر در پاسخ به سوال خبرنگار جی پلاس درباره مدال آوری ورزشکاران گفت: با این اوضاع قول مدال آوری نمی دهیم .

 

دیدگاه تان را بنویسید