گزارش جی پلاس

پیشنهاد مدیرعاملی در فوتبال ایران!/ فرار رو به جلوی استقلالی ها تا به کجا!؟

سمیعی در اظهارنظری عجیب مدعی شد آجورلو پیش از حضور در استقلال از چند باشگاه پیشنهاد مدیرعاملی داشته است!

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ معاون حقوقی باشگاه استقلال صحبت از مقوله عجیب و بی سابقه ای در فوتبال ایران کرد که تاکنون شنیده نشده بود؛ پیشنهاد برای جذب مدیرعامل!

فرشید سمیعی معاون حقوقی باشگاه استقلال که در کنار آجورلو تلاش زیادی برای حفظ بازیکنان سرباز این تیم انجام داد و در نهایت هم ناموفق بود و یکی از مسببان دسته یکی شدن دو مدافع اصلی استقلال بود، به جای توضیح درباره گاف های حقوقی اش برای قانونی دانستن حضور بازیکنان سرباز در استقلال سفت و سخت از مدیرعامل آبی ها حمایت کرد و منتقدان را بدخواه استقلال دانست.

معاون حقوقی باشگاه استقلال با حمله به منتقدان گفت: متاسفانه جریان مسمومی به دنبال آن است تا زحمات و خدمات مدیرعامل استقلال را زیر سوال ببرند و به اهداف شوم خود برسند؛ این جریان نه به دنبال زدن آجورلو بلکه به دنبال به حاشیه کشاندن استقلال است تا این تیم را از مسیر موفقیت دور سازد.

البته سمیعی حتما خبر دارد که شروع کننده این جریان مسمومی که به آن اشاره می کند خود سیاوش یزدانی بازیکن استقلال بود که پس از قطعی شدن جدایی اش از این تیم آجورلو و تیم کاری اش(سمیعی) را عامل نابودی فوتبال ملی و آینده اش دانست. همان مدافعی که آجورلو و سمیعی به او وعده بازگشت قرضی داده اند!

سمیعی در ادامه سخنان حمایتی اش از آجورلو پا را فراتر از تعارفات معمولی و مجیزهای عادی گذاشت و مدعی شد: آجورلو از اعتبار و آبروی خود گذشت و به استقلال آمد، خیلی‌ها نمی‌دانند اما ‌وی پیش از اینکه مدیریت باشگاه استقلال را بر عهده بگیرد از چهار تیم که از لحاظ مالی شرایط بسیار بهتری از استقلال داشته و در سال‌های اخیر نتایج به مراتب بهتری از این تیم کسب کرده بودند پیشنهاد همکاری داشت اما به تمام آنها پاسخ منفی داد.

این هم یکی دیگر از عجایب فوتبال بی حساب و کتاب ایران است؛ پیشنهاد مدیرعاملی! پیشنهاد به بازیکن دیده بودیم. پیشنهاد به مربی و سرمربی هم که یک مساله رایج است. در این میان پیشنهادهای عجیب و غریبی مثل پیشنهاد مدیربرنامه و ... هم در فوتبال ایران رخ داده بود اما انصافا پیشنهاد به مدیرعامل اگر واقعیت داشته باشد از آن سوژه هایی است که می تواند دست مایه سریال طنز قرار گیرد!

تصورش را بکنید یکی مثل لاپورتا، پرس، یا حتی مالکی مانند آبراموویچ پیشنهاد مدیرعاملی داشته باشد. یعنی مثلا باشگاه منچستریونایتد به لاپورتا پیشنهاد بدهد بارسا را رها کن و مدیر تیم ما باش و به او قرارداد قابل توجه پیشنهاد بدهد یا در خبرها هم بخوانیم که پرس با قراردادی 3 ساله به منچستریونایتد پیوست! اصلا مگر قرار نیست مدیرعامل با استفاده از نفوذ و اعتبار و احیانا سرمایه ای که دارد تمام تلاش و آبرو و اعتبارش را بگذارد که تیم تحت مدیریتش نتیجه بگیرد. در این صورت پیشنهاد مدیرعاملی از باشگاهی که وضع مالی خوبی دارد به چه معناست؟ یعنی با آن باشگاه قرارداد می بندد و به ازای مدیریتش پول نجومی دریافت می کند؟

سمیعی این روزها به دلیل تلاش های نافرجامش در حفظ بازیکنان استقلال، به دلیل تسلط ناکافی اش بر مسائل حقوقی نظام وظیفه و به دلیل هر آن چیزی که باعث شد استقلال از دو بازیکنش محروم و راهی لیگ دسته اول شود، تحت فشار است. به نظر می رسد او نیاز به حمایتی از سوی آجورلو دارد که بتواند در مقابل فشارها ایستادگی کند. هدف از انجام مصاحبه هایی از این دست هم چیزی جز جلب حمایت و توجه مدیرعامل استقلال نیست. وگرنه بر تک تک هواداران استقلال پوشیده نیست که رقیب سنتی یعنی پرسپولیس طبیعتا از هر فرصتی برای حمله و ضربه به استقلال استفاده می کند(مانند خود استقلال) و این نیازی به هشدار و بگم بگم ندارد!

سمیعی تلاش زیادی انجام داد که بتواند حضور بازیکنان سرباز در استقلال را موجه جلوه دهد اما حتی به ساده ترین تبصره های حقوقی مربوط به اعزام بازیکنان سرباز نیز اشراف نداشت که در ادامه به یک مورد اشاره می شود.

1- سمیعی مدعی شده بود آخرین لیست تیم ملی اول مهر ماه اعلام شده و طبق قانون شش ماه پس از حضور در تیم ملی به بازیکنان ملی پوش فرصت اعزام باید داده شود و به این ترتیب تاریخ اعزام سیاوش یزدانی باید اول فروردین می بوده و نه اول اسفند. او با قطعیت معتقد بود که این اشتباه سهوی و شمارشی در ماه ها در تعیین زمان اعزام به خدمت از سوی نظام وظیفه بوده است.

اما قانون صراحتا می گوید بازیکنان ملی پوش می توانند تا قبل از سی سالگی اعزام به سربازی را به تعویق بیندازند. هر زمانی که نام یک بازیکن کمتر از سی سال از فهرست تیم ملی خارج شد ظرف شش ماه باید به خدمت اعزام شود. به عبارت دیگر فرصت شش ماه برای بازیکن مثلا 25 ساله ای است که از تیم ملی خارج شده و باید تا شش ماه بعد به سربازی برود، اما برای کسی که سی سالش تمام می شود دیگر چنین فرصت شش ماهه ای وجود ندارد و زمانی که سی سالش تمام شد باید خودش را معرفی کند حتی اگر هنوز ملی پوش باشد.

با استناد به همین تبصره ها بود که باشگاه استقلال مانع از پیگیری امور سربازی بازیکنان خود می شد و در نهایت آنها فرصت را کاملا از دست دادند و راهی لیگ دسته اول شدند. حالا به جای پرداختن به این گاف های حقوقی و پاسخ به انتقادهایی که هواداران استقلال را ناامید کرد، منتقدان جریان مسموم لقب می گیرند. این کار جز فرار رو به جلو چه معنایی دارد؟

 

 

دیدگاه تان را بنویسید