گزارش جی پلاس

تجمع استقلالی ها جلوی وزارت؛ از سجادی باغیرت تا پیوند با بابا مسعود!

هواداران استقلال در حالی وزیر ورزش و جوانان را به جانبداری از تیم رقیب متهم کردند که در شروع فصل و زمان وزارت سجادی او را باغیرت خوانده بودند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ پس از قطعی شدن جدایی مرادمند و یزدانی به دلیل خدمت سربازی، هواداران استقلال با تجمع مقابل وزارت ورزش و جوانان نسبت به آنچه جانبداری از پرسپولیس تفسیر می کردند، خواهان برقراری عدالت شدند.

هواداران استقلال که دو مدافع کلیدی خود را از دست داده اند، در تجمع مقابل وزارت ورزش خواستار رسیدگی به پرونده معافیت امیری بازیکن تیم رقیب شده اند. این درحالیست که مسئولان بارها اعلام کرده اند مدارک پزشکی وحید امیری چندین بار توسط کمیسیون پزشکی مورد بررسی قرار گرفته و معافیتش تایید شده است.

هواداران استقلال با شعار پرونده امیری نه شخصیه نه سری، خواهان افشای مسائل مربوط به معافیت وی شدند. اما زاهدی معاون سازمان وظیفه عمومی، پیش از این اعلام کرده بود که اطلاعات مربوط به معافیت های پزشکی جزو اسرار محرمانه طبقه بندی می شد و امکان افشای آن وجود ندارد.

هواداران استقلال در حالی مقابل وزارت ورزش و جوانان تجمع کرده اند که به نظر می رسد آدرس اشتباهی دریافت کرده اند. چرا که همانطور که خود یزدانی هم در توئیتش اشاره داشت و معاون نظام وظیفه هم تاکید کرد، مشاوره های غلط و تلاش های غیرقانونی مسئولان باشگاه استقلال بود که موجب به وجود آمدن این مشکل شد. اساسا پرونده های مربوط به سربازی در اختیار ستاد کل نیروهای مسلح و سازمان نظام وظیفه عمومی است و ارتباطی به وزارت ورزش و هیچ وزارتخانه دیگری پیدا نمی کند. با این حال امروز در خیابان سئول شعار "سجادی، سلطانی فر پیوندتان مبارک" شنیده شد!

با این حال سجادی که روزی وزیر باغیرت استقلالی ها بود، تلاشش را برای تعویق سربازی دو مدافع استقلال بیش از حد لازم انجام داد و حتی پایش را از راهکارهای قانونی فراتر گذاشت و در نامه ای به مسئولان نظام وظیفه عنوان کرده بود که هر دو بازیکن ملی پوش و در سطح ملی پوش هستند. اخباری غیررسمی نیز مبنی بر دستور به فدراسیون فوتبال برای دعوت حتمی این دو بازیکن به اردوی تیم ملی توسط وزیر، در فضای مجازی دست به دست شد که عملا از حیطه اختیارات وزیر خارج بود.

آبی ها در این فصل بر خلاف فصول گذشته اوضاع خوبی را تجربه می کنند. صدرنشین لیگ هستند، بازیکن خارجی گرانقیمت خریده اند. پرونده خارجی فعال ندارند، (پرونده استراماچونی هنوز اعلام رای نشده است)، در کمترین زمان ممکن تکلیف تیم مدیریتی و مدیرعاملشان مشخص شده، دریافتی قابل قبولی داشته اند و به طور کلی مشکلی ندارند اما رویه غلط لشکرکشی به خیابان سئول باعث شده تا به نوعی برای کسب امتیازات بیشتر بر سر هر مساله کوچک و بزرگ و با ربط و بی ربطی به خیابان بریزند و شعار سر دهند.

استقلالی ها در حالی نسبت به وزیر ورزش تغییر موضع داده اند که از قضا این روزها پرسپولیسی ها نیز نسبت به سجادی معترض هستند. آنها با استناد به صحبت عجیب وزیر ورزش که در پاسخ به مشکلات پرسپولیس گفته بود مگر همیشه یک تیم باید قهرمان شود؟ معتقدند اراده ای بیرونی وجود دارد تا با کشیدن ترمز پرسپولیس زمینه را برای دلجویی از رقیب شکست خورده در 5 فصل گذشته فراهم کند. دلایل دیگری مانند انتخاب افراد خنثی و بی اثر در هیات مدیره مانند ذوالفقارنسب، بی تفاوتی در تعیین تکلیف سریع وضعیت مدیریت باشگاه و انتخاب مدیرعامل، منع خرید بازیکن خارجی، رای پرونده گل گهر و ... باعث تقویت چنین ذهنیتی در نزد هواداران و حتی کادر فنی پرسپولیس شده است.

ویدئوی دو تجمع هواداران مقابل وزارت ورزش و جوانان در فاصله زمانی کمتر از شش ماه را اینجا مشاهده کنید.

 

دیدگاه تان را بنویسید