جی پلاس؛ نتایج فوتبال اروپا

منچسترسیتی تخته گاز به سمت قهرمانی؛ شکست فاینورد با جهانبخش

تیم فوتبال منچسترسیتی با پیروزی یک برصفر مقابل چلسی هم چنان بی رقیب در رده نخست لیگ برتر جزیره قرار دارد و می توان آن ها را قهرمان زودهنگام این مسابقات دانست.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، یوونتوس شنبه شب در ادامه دیدارهای هفته بیست‌ودوم سری A ایتالیا، در ورزشگاه آلیانتس تورین پذیرای اودینزه بود و با نتیجه 2 بر صفر پیروز شد. پائولو دیبالا در دقیقه 19 و وستون مک‌کنی در دقیقه 79، گل‌های بیانکونری را وارد دروازه اودینزه کردند. یوونتوس که ششمین برد خود را در هشت دیدار گذشته سری A به دست آورد، با 41 امتیاز در رده پنجم جدول باقی ماند و اختلاف خود را با صدر جدول به هشت امتیاز رساند. شاگردان گابریله چوفی در تیم اودینزه هم با 20 امتیاز، در جایگاه چهاردهم جدول رقابت‌ها روزگار می‌گذرانند.

پاری سن ژرمن و ادامه صدرنشینی در فرانسه

پاری‌سن‌ژرمن در مهمترین دیدار از هفته بیست‌ویکم لیگ یک فرانسه (لوشامپیونه)، شنبه شب میزبان تیم برس بود و با نتیجه 2 بر صفر به برتری رسید. کیلیان امباپه در دقیقه 32 و تیلو کرر در دقیقه 53 برای PSG گلزنی کردند. شاگردان مائوریسیو پوچتینو که پس از دو تساوی متوالی در لوشامپیونه موفق به کسب سه امتیاز شدند، با 50 امتیاز همچنان در صدر جدول قرار دارند و فاصله خود را با تیم رده دومی نیس به 11 امتیاز رساندند. برس هم رتبه‌ای بهتر از سیزدهم جدول در اختیار ندارد.

شکست فاینورد با جهانبخش

شنبه شب تیم فاینورد که علیرضا جهانبخش را در ترکیب اصلی‌اش داشت با یک گل مغلوب ویتسه شد. این گل در دقیقه 69 توسط لوئیس اوپندا برای ویتسه به ثمر رسید. تیم فاینورد با وجود این شکست و اندوخته 39 امتیازی در رده سوم جدول 18 تیمی اردویژه هلند باقی ماند. در جدول رده‌بندی این رقابت‌ها آیندهوون (43 امتیاز) و آژاکس آمستردام (42 امتیاز) اول و دوم هستند.

علیرضا جهانبخش فاینورد

سیتی بازی بزرگ را هم برد/ پپ تخت گاز به سمت قهرمانی

منچسترسیتی صدرنشین امروز در حساس ترین بازی هفته بیست و دوم لیگ برتر انگلیس میزبان تیم رده دومی چلسی بود که در پایان این دیدار با نتیجه 1-0 به سود تیم میزبان خاتمه یافت. با این پیروزی، سیتی 56 امتیازی شد و با 13 امتیاز بیشتر نسبت به چلسی که تیم دوم جدول رده بندی است، در صدر جدول جای گرفت و به نوعی خیال خود را از بابت قهرمانی راحت کرد. در دقیقه 70 قفل دروازه چلسی شکسته شد و منچسترسیتی توانست گل برتری را به ثمر برساند. حرکت انفرادی و فوق العاده کوین دی بروین با ضربه دقیق این بازیکن همراه شد و توپ به گوشه دروازه چلسی رفت تا نتیجه 1-0 شود. در ادامه بازی چلسی نتوانست کار خاصی انجام دهد و نهایتاً این دیدار حساس با همان یک گل به سود شاگردان پپ گواردیولا خاتمه یافت تا آنها یک گام دیگر خود را به قهرمانی زود هنگام لیگ برتر نزدیک‌تر کنند.

بازی چلسی و منچستر سیتی/ کوین دبروینه

 

بازی چلسی و منچستر سیتی

 

کایسری اسپور با حسینی از شکست گریخت

از هفته بیست و یکم رقابت های سوپرلیگ ترکیه، کایسری اسپور میهمان دمیراسپور بود و این دیدار با تساوی یک بر یک به پایان رسید. در این بازی سید مجید حسینی بازیکن ایرانی 90 دقیقه در ترکیب تیمش حضور داشت. گل دمیر اسپور توسط اسومبولونگا در دقیقه 26 زده شد و گل کایسری اسپور را کارلوس مانه در دقیقه 87 به ثمر رساند. کایسری اسپور با این تساوی 28 امتیازی شد و در رده یازدهم قرار دارد.

کلن قربانی عصبانیت بایرن

بایرن مونیخ صدرنشین امروز در چارچوب هفته نوزدهم رقابت‌های بوندسلیگا مهمان کل نبود و نهایتاً موفق شد با نتیجه 4-0 حریف خود را شکست دهد. بایرن مونیخ شروعی فوق‌العاده داشت و موفق شد در دقیقه 9 به گل اول دست پیدا کند. پاس زیبای توماس مولر، روبرت لواندوفسکی را در موقعیت تک به تک قرار داد و این بازیکن نیز با یک ضربه دقیق دروازه کلن را باز کرد تا نتیجه 1-0 شود. حملات بایرن مونیخ بعد از به ثمر رساندن گل اول نیز ادامه داشت و این تیم توانست در دقیقه 25 فاصله را به دو گل افزایش دهد. همکاری فوق العاده بازیکنان این تیم با ضربه مهار نشدنی و زیبای تولیسو همراه شد تا نتیجه 2-0 شود. در دقیقه 30 کلن توانست یکی از گل‌های خورده را توسط مارک یوث جبران کند اما بعد از بازبینی صحنه مشخص شد که این گل در موقعیت آفساید به ثمر رسیده بنابراین مردود اعلام شد. در دقیقه 62 روبرت لواندوفسکی موفق شد گل دوم خود و سوم تیمش را به ثمر برساند. روبرت لواندوفسکی روی پاس لروی سانه در موقعیت تک به تک قرار گرفت و موفق شد دروازه کلن را باز کند تا نتیجه 3-0 شود. در دقیقه 74 بایرن مونیخ توانست گل چهارم را هم به ثمر برساند. باز هم این روبرت لواندوفسکی بود که در مصافی تک به تک با دروازه کلن موفق به گلزنی شد تا علاوه بر ثبت هت تریک نتیجه را به 4-0 تغییر داده باشد. در ادامه نیز اتفاق خاصی رخ نداد و بایرن با همین نتیجه پیروزی رسید و صدرنشینی خود را تثبیت کرد.

بایرن مونیخ/ لواندوفسکی

 

بایرن مونیخ/ لواندوفسکی

 

تساوی شیرین برای جرارد و تلخ برای شیاطین سرخ با درخشش کوتینیو

شیاطین سرخ در شبی که تا دقایق پایانی با دو گل از استون ویلا پیش بودند، مقهور درخشش فیلیپ کوتینیو شده و در نهایت به تساوی 2-2 در خانه حریف رسیدند. یونایتد بازی را بهتر آغاز کرد و در دقیقه ششم به گل اول دست یافت. روی یک حرکت تمرین شده و ایستگاهی، پاس الکس تلس به برونو فرناندز رسید و این ستاره پرتغالی با بهره گیری از اشتباه عجیب امیلیانو مارتینز موفق به باز کردن دروازه ویلا شد. اما در دقیقه 67 یونایتد به گل دوم دست یافت. روی پاس فرد بود که برونو فرناندز وارد محوطه جریمه شده و با ضربه ای محکم و تماشایی برای دومین بار امیلیانو مارتینز را تسلیم کرد. اما دقایقی بعد طوفان شاگردان استیون جرارد آغاز شد. روی پاس زمینی فیلیپ کوتینیوی تازه وارد بود که رمزی در محوطه صاحب فرصت شده و با ضربه ای دقیق به گوشه دروازه گل اول را به ثمر رساند. اما در دقیقه 81 این بار رمزی از سمت چپ حرکت کرده و ارسال زمینی او در مقابل دروازه به فیلیپ کوتینیو رسید تا ستاره برزیلی به راحتی گل تساوی را وارد دروازه یونایتد کند.

منچستر یونایتد و استون ویلا

 

منچستر یونایتد و استون ویلا

پیروزی دقایق پایانی ماریتیمو با علیپور

از هفته هجدهم رقابت های لیگ فوتبال پرتغال، ماریتیمو در خانه اسپورتینگ براگا به میدان رفت و با نتیجه یک بر صفر به برتری دست یافت. تک گل این بازی را کلادیو وینک در دقیقه 86 به ثمر رساند. در این بازی علی علیپور بازیکن ایرانی از ابتدا در ترکیب تیمش حضور داشت و در دقیقه 68 تعویض شد. ماریتیمو با این برد 23 امتیازی شد و در رده نهم قرار دارد.

بواویشتا میزبان ژیل ویسنته بود و این دیدار با تساوی یک بر یک به پایان رسید. در این بازی علیرضا بیرانوند بازیکن ایرانی بر روی نیمکت نشسته بود و به میدان نرفت. بواویشتا با 18 امتیاز در رده دهم رقابت های لیگ فوتبال پرتغال حضور دارد.

دیدگاه تان را بنویسید