جی پلاس

فوتبال اروپا| بایرن مونیخ به قهرمانی نزدیک شد؛ شالکه سقوط کرد

بایرن مونیخ با پیروزی 2-0 مقابل لورکوزن، در آستانه قهرمانی در رقابت های این فصل بوندس لیگا قرار گرفت.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، هفته سی‌ام بوندس‌لیگا شب گذشته (سه‌شنبه) با برگزاری چهار دیدار آغاز شد که در مهمترین آنها تیم فوتبال بایرن مونیخ صدرنشین جدول رده‌بندی و مدافع عنوان قهرمانی رقابت‌ها میهمان خود تیم بایرلورکوزن را با نتیجه 2 بر صفر شکست داد. اریک ماکسیم چوپو موتینگ مهاجمی که این روزها خوب برای باواریایی‌ها گلزنی می‌کند، نخستین گل این تیم را در دقیقه هفتم به ثمر رساند و شش دقیقه پس از او هم جاشوا کیمیچ دومین گل را برای بایرن مونیخی‌ها زد.

 

بیست‌و‌دومین پیروزی بایرن مونیخ در این فصل بوندس‌لیگا در حالی رقم خورد که نزدیک‌ترین تعقیب‌کننده این تیم، لایپزیگ ساعاتی قبل در خانه تیم کلن با نتیجه 2 بر یک تن به شکست داده بود.

به این ترتیب حاشیه امنیت بایرن مونیخ 71 امتیازی در صدر جدول به 10 امتیاز افزایش پیدا کرد و این بدان معناست که شاگردان هانسی فلیک با کسب پیروزی در بازی بعدی خود یا شکست لایپزیگ در هفته سی‌و‌یکم رقابت‌ها، نهمین قهرمانی متوالی‌‌شان در بوندس‌لیگا را جشن خواهند گرفت.

در دو بازی دیگری که همزمان با مصاف بایرن مونیخ و بایرلورکوزن برگزار شد، تیم اینتراخت فرانکفورت میهمانش آگزبورگ را با نتیجه 2 بر صفر شکست داد و آرمینیا بیلفلد هم با یک گل میهمان قعرجدولی‌اش شالکه را که از دقیقه 71 بازی 10 نفره شده بود، شکست داد.

شالکه با قبول بیست‌و‌یکمین شکستش در این فصل بوندس‌لیگا، با 13 امتیاز در قعر جدول ماند. از آنجایی که فاصله آبی‌پوشان گلزن‌کرشن با تیم شانزدهم جدول 13 امتیاز باقی ماند، این تیم عملاً دیگر شانسی برای بقا در بوندس‌لیگا ندارد و سقوطش به دسته دوم قطعی شد. این تنها دومین بار در طول تاریخ است که شالکه به دسته دوم سقوط می‌‌کند. این تیم در پایان فصل 82-1981 نیز به دسته دوم سقوط کرده بود.

دیدگاه تان را بنویسید