جی پلاس؛

آخرین اخبار استقلال و پرسپولیس| رباط صلیبی آل‌کثیر پاره شد؟/ بدهی ۱۵ میلیاردی استقلال به سازمان لیگ!

به نظر می رسد رباط صلیبی مهاجم پرسپولیس پاره شده اما هنوز یک درصد امیدواری کوچک وجود دارد؛ قرار است دو پزشک متخصص دیگر نیز معاینات لازم را انجام داده و در خصوص وضعیت مصدومیت عیسی آل‌کثیر نظر نهایی را بدهند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، اخبار باشگاه های استقلال و پرسپولیس را در 20 دی ۱۴۰۰ در اینجا مشاهده می کنید.

اخبار باشگاه پرسپولیس

مطالبات اوساگونا هنوز پرداخت نشده

در گذشته گزارشی ابهاماتی نسبت به صدور کارت بازی دو بازیکن تاجیکستانی پرسپولیس مطرح شد. اشاره شده بود که طبق ماده یک دستورالعمل جذب بازیکن و مربی خارجی به دلیل قطعی بودن رای پرونده اوساگونا علیه پرسپولیس و پرداخت نشدن مطالبات این بازیکن، نباید کارت بازی تاجیک‌های پرسپولیس صادر می‌شد.براساس ماده یک این دستورالعمل مسئولیت بررسی داشتن یا نداشتن پرونده قطعی باشگاه‌ها برعهده دپارتمان بین‌الملل و کمیته تعیین وضعیت فدراسیون فوتبال است. در همین راستا نورشرق، رئیس کمیته تعیین وضعیت بازیکنان در توضیح این موضوع گفت که به دلیل این که قرار شده مطالبات اوساگونا از محل مطالبات پرسپولیس در سازمان لیگ به حساب این بازیکن در قطر واریز شود، اجازه صدور کارت بازی را صادر کرده‌اند.با وجود گذشت ۱۰ روز از اظهارات نورشرق اما هنوز مطالبات اوساگونا پرداخت نشده است. طبق پیگیری خبرنگار ایسنا، باشگاه پرسپولیس هنوز شماره حساب اوساگونا را به سازمان لیگ فوتبال اعلام نکرده و به همین دلیل مطالبات بازیکن خارجی پرسپولیس پرداخت نشده است.در حال حاضر هنانوف، یکی از این دو بازیکن تاجیک به دلیل مصدومیت نمی‌تواند برای پرسپولیس به میدان برود اما از سوی دیگر با وجود این که صفروف مشکلی برای همراهی سرخ‌پوشان ندارد، در سه بازی گذشته برای آن‌ها به میدان نرفته است و شاید بسته نشدن پرونده اوساگونا دلیل بازی نکردن این بازیکن تاجیکستانی است.پیش از این باشگاه گل‌گهر به دلیل این که کارت بازی اریک بایناما بوکوم، بازیکن گابنی‌اش براساس مدارک جعلی صادر شده بود، با کسر امتیاز و جرائم سنگین مالی مواجه شد. به همین دلیل این احتمال وجود دارد که باشگاه پرسپولیس ریسک دچار نشدن به سرنوشت گل‌گهر را نپذیرفته و فعلا قصد استفاده از تاجیک‌ها را ندارد./ ایسنا

 رباط صلیبی آل‌کثیر پاره شد؟

عیسی آل‌کثیر که در دقیقه ۵۱ بازی با پدیده به دلیل مصدومیت جای خود را به مهدی عبدی داد، پس از پایان این مسابقه لنگ لنگان از ورزشگاه خارج شد.علیرضا حقیقت، پزشک پرسپولیس درمورد میزان مصدومیت مهاجم پرسپولیس اظهار داشت: یکشنبه آل‌کثیر MRI می‌گیرد. پس از بررسی نتیجه این تست درباره وضعیتش خبر می‌دهم. به نظر می رسد رباط صلیبی مهاجم جنوبی پرسپولیس پاره شده اما هنوز یک درصد امیدواری کوچک وجود دارد؛ قرار است دو پزشک متخصص دیگر نیز معاینات لازم را انجام داده و در خصوص وضعیت مصدومیت عیسی آل‌کثیر نظر نهایی را بدهند.با این شرایط مهاجم تیم فوتبال پرسپولیس که در طول دوران حضورش در این تیم بارها دچاربدشانسی شده است، با یک اتفاق تلخ دیگر مواجه شد و ادامه فصل را از دست داد. این می‌تواند خبر بسیار تلخی برای هواداران و حتی مربیان پرسپولیس باشد.عیسی آل‌کثیر مهاجم بازیکن قدرتی، گلزن و سرعتی تیم فوتبال پرسپولیس که تاکنون بارها دچار محرومیت و بدشانسی شده است، در بازی روز شنبه قرمز پوشان تهرانی برابر پدیده مشهد در یک برخورد ساده مصدوم شد و هر چند از ابتدا هم میزان مصدومیت زانوی او مشخص بود اما کادر پزشکی ترجیح داد بعد از ام‌آرآی اظهار نظر دقیق داشته باشد. او یکشنبه از پای مصدوم خود عکس گرفت و حالا شنیده می‌شود رباط صلیبی پاره کرده و باید تحت عمل جراحی قرار بگیرد/ خبرورزشی

مصدومان تیم پرسپولیس به عدد 6 رسید

پرسپولیسی‌ها در حال حاضر شش مصدوم دارند که وضعیت بسیاری از آنها برای بازی بعدی با تیم فجرسپاسی شیراز مشخص نیست. در لیست مصدومان پرسپولیس نام نفراتی چون حامد پاکدل، وحدت هنانوف ، محمد شریفی، امید عالیشاه، علی شجاعی و عیسی آل کثیر به چشم می خورد.شاید در تمام فصول گذشته کمتر پیش آمده بود که پرسپولیس این تعداد مصدوم را در ترکیب خود داشته باشد. البته در این زمینه رکورد در دست استقلال است که در مقطعی حتی ۱۰مصدوم داشت و مربیان این تیم با مشکلات زیادی مواجه می شدند. گل‌محمدی امیدوار است تعدادی از این بازیکنان به بازی پنجشنبه با فجرسپاسی برسند هر چند که بعید است نفراتی چون هنانوف یا شریفی تا روز بازی با نماینده شیراز به شرایط آرمانی برسند.

تمرین امروز پرسپولیس تعطیل شد

تمرین امروز تیم فوتبال پرسپولیس طبق نظر کادرفنی سرخ‌‍ پوشان تعطیل شد.شاگردان یحیی گل‌محمدی که در هفته پانزدهم لیگ برتر پنجشنبه به مصاف فجرسپاسی می‌روند، تمرینات خود را برای این بازی از فردا پیگیری می‌کنند.

توضیحات پزشک پرسپولیس در مورد مصدومیت آل‌کثیر

دکتر علیرضا حقیقت درباره تصویربرداری از پای عیسی آل‌کثیر اظهار کرد: آل‌کثیر در نیمه دوم دیدار مقابل پدیده از ناحیه زانو احساس ناراحتی کرد و از زمین بازی خارج شد. پس از انجام اقدامات اولیه قرار شد او در بازگشت به تهران از پای خود MRI بگیرد.

او ادامه داد: پس از انجام این آزمایش، مشخص شد که به دلیل التهاب موجود در زانوی آل‌کثیر، اتفاق رخ داده قابل تشخیص نبوده و MRI باید تکرار شود.

دکتر حقیقت گفت: بعد از آزمایش مجدد روی پای این بازیکن نتیجه را به اطلاع هواداران عزیز می‌رسانیم.

اخبار باشگاه استقلال

بدهی ۱۵ میلیاردی استقلال به سازمان لیگ!

با پاس نشدن چک تبلیغات محیطی کارگزار باشگاه استقلال برای بازی با مس رفسنجان، بدهی این باشگاه به سازمان لیگ افزایش یافت.استقلال شنبه این هفته در چارچوب هفته چهاردهم لیگ برتر به مصاف مس رفسنجان رفت. این باشگاه در این بازی خانگی که با پیروزی ۳ بر ۲ آبی‌پوشان به پایان رسید، تبلیغات محیطی را در اختیار داشت.براساس توافق باشگاه استقلال با سازمان لیگ فوتبال قرار بوده که پس از هر بازی سهم ۳ میلیاردی این سازمان از تبلیغات محیطی پرداخت شود اما این پرداخت پس از بازی با مس رفسنجان اتفاق نیفتاد.پیش از این چک‌های تبلیغات محیطی کارگزار استقلال برای چهار دیدار خانگی پاس نشده بود تا این باشگاه ۱۲ میلیارد تومان به سازمان لیگ فوتبال بدهکار باشد و حالا با پاس نشدن چک بازی با مس رفسنجان، این بدهی به ۱۵ میلیارد افزایش یافت.البته باشگاه پرسپولیس مشکل مشابهی با سازمان لیگ فوتبال ندارد چرا که طبق ادعای مسوولان این سازمان کارگزار پرسپولیس در همان ابتدای کار با پرداخت ۴۲ میلیارد تومان، سهم سازمان لیگ را پیش‌پیش پرداخت کرده است./ ایسنا

لیست خروجی های فرهاد مجیدی

فرهاد مجیدی مدتهاست که حتی رشید مظاهری را در لیست بازی هم قرار نمی‌دهد و عملاً مشخص شده دروازه‌بان اول استقلال سید حسین حسینی باتجربه و دروازه‌بان دوم علیرضا رضایی جوان است. پس مظاهری می‌تواند یکی از محتمل‌ترین خروجی‌های استقلال در نیم فصل دوم باشد به خصوص که گفته می‌شود مذاکراتی جدی برای تعویض این دروازه‌بان با مدافع راست فولاد هم صورت گرفته و ممکن است این بده بستان بین دو باشگاه صورت گیرد.در بین مدافعان کناری استقلال متین کریم زاده کمتر از دیگران مورد استفاده قرار گرفته است. این مدافع چپ پا تنها یک نیمه (نیمه اول دیدار مقابل گل گهر) به میدان رفت که به دلیل عملکرد نه چندان خوب در نیمه دوم جای خود را به جعفر سلمانی داد.باتوجه به عدم استفاده از این بازیکن، بعید نیست نام او به عنوان یکی از خروجی‌های استقلال در نیم فصل دوم قرار گیرد.به جز متین کریم زاده یک چپ پا دیگر استقلال هم می‌تواند روی لبه تیغ باشد و او کسی نیست جز بابک مرادی. با اینکه مجیدی در نشست خبری بعد از بازی مقابل مس رفسنجان از نظر اخلاقی و فنی نسبت به این بازیکن اعلام رضایت کرد، اما خیلی‌ها پست اینستاگرامی او در واکنش به خط خوردن از لیست بازی مقابل مس را خداحافظی تلویحی‌اش از استقلال دانستند.مرادی در نیم فصل نخست تنها در یک بازی به عنوان بازیکن جانشین به کار گرفته شد و جمع دقایق حضور او در بازی به ۱۳ دقیقه می‌رسد. این آمار نشان می‌دهد مرادی هم برای ادامه همکاری با آبی پوشان حاشیه امنیت ندارد و چه بسا در صورت جذب یک بازیکن به جای او، از لیست این تیم خارج شود.با اینکه سعید مهری نسبت به بابک مرادی قدری بیشتر مورد استفاده قرار گرفته است، اما آمار او هم برای ادامه همکاری چندان امیدوار کننده نیست. مهری تنها در ۳ بازی مورد استفاده قرار گرفته.مهری مقابل گل گهر در هفته ششم در ترکیب اصلی قرار گرفت و از ابتدای نیمه دوم جای خود را به ارسلان مطهری داد. او در هفته اول نیز تنها یک دقیقه فرصت بازی پیدا کرد و در هفته دوم نیز ۳۲ دقیقه مقابل ذوب آهن به میدان رفت.باتوجه به اینکه مهدی پور و نیک نفس بیش از سایر هافبک‌های میانی استقلال مورد اعتماد مجیدی هستند و بیش از سایرین حاشیه امنیت دارند و در کنار آنها هم روزبه چشمی به همراه آرش رضاوند حضور دارد، شاید به ازای جذب یک هافبک میانی بازیساز سعید مهری شانس کمتری نسبت به دیگران برای ادامه همکاری داشته باشد.محمد رضا آزادی مهاجمی که در ابتدای این فصل به جمع آبی پوشان پیوست، تنها در یک بازی لیگ (هفته ششم مقابل گل گهر)، مورد استفاده قرار گرفت. آزادی در آن بازی در ترکیب اولیه قرار گرفت و ۸۶ دقیقه هم در میدان بود که این اولین و آخرین موردی بود که با پیراهن استقلال در لیگ برتر به میدان رفت.آمار و عملکرد آزادی در نیم فصل اول نشان می‌دهد او نیز می‌تواند یکی از گزینه‌های خروج این تیم برای نیم فصل دوم باشد.فرهاد مجیدی از ۲۷ بازیکن در نیم فصل اول استفاده کرد و تنها بازیکنی که در لیست آبی پوشان بود و هرگز مورد استفاده قرار نگرفت، فردین رابط هافبک پشت مهاجم این تیم بود.رابط هم چندی پیش با انتشار پستی در فضای مجازی به صورت تلویحی جدایی‌اش برای نیم فصل دوم را تایید کرد.

 

دیدگاه تان را بنویسید