جی پلاس؛

آخرین اخبار استقلال و پرسپولیس| از جدایی بابک مرادی تا رکورد جالب مدافع آبی ها و ژست قهرمانی شاگردان مجیدی

مدافع-هافبک استقلال بعد از گفت‌وگو با سرمربی تیمش خواستار جدایی از جمع آبی پوشان شد و از وی خواست تا در نیم فصل از این تیم جدا شود.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس،اخبار باشگاه های استقلال و پرسپولیس را در 19 دی ۱۴۰۰ در اینجا مشاهده می کنید.

اخبار باشگاه پرسپولیس

احتمال محرومیت و جریمه ستاره پرسپولیس!

مهدی ترابی پس از پایان بازی با پدیده مشهد به شدت از قضاوت محمد حسین زاهدی فر داور مسابقه انتقاد کرد.ملی پوش پرسپولیس بعد از این دیدار که با تساوی یک بریک به اتمام رسید، گفت: «مبارک آقای زاهدی فر باشد! ما هر هفته از داوری ضرر می‌کنیم. واقعا نمی‌دانم چطور آن توپ را خطا گرفت و دقیقه ۴۵ تمرکز تیم ما را برهم زد. صحنه واضحی بود و نمی دانم چرا خطا گرفت.»

آخرین وضعیت مصدومیت آل کثیر

عیسی آل کثیر در جریان بازی روز گذشته پرسپولیس مقابل پدیده که با تساوی یک بر یک به اتمام رسید، به دلیل مصدومیت جای خود را به مهدی عبدی داد و پس از پایان این مسابقه لنگ‌ لنگان و با کمک‌ هم‌تیمی‌هایش از ورزشگاه ثامن الائمه خارج شد. طبق پیگیری‌ها این بازیکن از ناحیه زانو دچار مصدومیت شده و امروز هم MRI داد. هرچند قرار است پزشکان پرسپولیس نظر نهایی خود در مورد میزان مصدومیت و طول دوره درمان آل کثیر را پس از دریافت جواب این آزمایش اعلام کنند اما طبق بررسی‌های ابتدایی رباط صلیبی وی دچار آسیب دیدگی نشده است. با این وجود بعید به نظر می‌رسد مهاجم پرسپولیس شانسی برای حضور در آخرین دیدار سرخ‌‍ پوشان در نیم فصل که پنجشنبه مقابل فجرسپاسی برگزار می‌شود داشته باشد.

اولویت‌های گل محمدی برای خرید نیم فصل مشخص شد

گل محمدی در فصل گذشته از مدیران باشگاه خواست قرارداد محمدحسین کنعانی زادگان و احمد نورالهی را تمدید کنند اما این اتفاق برخلاف گفته‌های جعفر سمیعی و ابراهیم شکوری نه تنها رخ نداد تا سرخ‌ها با چالشی جدی در تابستان روبرو شوند.قهر بوژیدار رادوشوویچ از پرسپولیس با ترک ایران از جانب دروازه‌بان کروات این تیم همراه شد تا حامد لک بی هیچ رقیبی به بازی کردن در ترکیب اصلی پرسپولیس مشغول باشد و ترسی از نیمکت نشینی پیدا نکند.اساس این دروازه بان که ذخیره یا رقیب مناسبی هم کنار خود نمی بیند به شدت نزول کرده و گل هایی می خورد که فصل گذشته نمی خورد.اولویت اصلی یحیی گل محمدی خرید دروازه بان جدید است. برخلاف ادعای سرمربی پرسپولیس در نشست های خبری مذاکرات با گزینه های مورد نظر آغاز شده و تقریبا می توان گفت که یحیی گل محمدی رقیب حامد لک در نیم فصل دوم لیگ برتر را نیز پیدا کرده است. به نظر می رسد بعد از گلر مناسب، یحیی گل محمدی دنبال خرید مدافع وسط مطمئن است. گل هایی که پرسپولیسی ها در هفته های اخیر روی ضربات ایستگاهی خورده اند روی جاگیری اشتباه حامد لک و از آن مهم تر مدافعان وسط این تیم بوده است.یحیی گل محمدی که خودش یک مدافع وسط ملی پوش و خوش استیل بوده به خوبی به این مسأله واقف است.برهمین اساس تصمیم گرفته است ابتدا یک گلر و دفاع وسط مناسب پیدا کند تا خیالش بابت گل هایی که تیمش می خورد راحت شود.پرسپولیس در ۱۴ بازی لیگ فصل جاری ۱۰ گل خورده که از تیم هوادار رده دوازدهمی یک گل بیشتر خورده است! / خبرورزشی

اخبار باشگاه استقلال

بابک مرادی از آبی ها جدا شد

بابک مرادی مدافع- هافبک تیم فوتبال استقلال در این فصل کمتر فرصت حضور در ترکیب این تیم را پیدا کرده و روز گذشته هم در لیست آبی پوشان حضور نداشت. این بازیکن که قبل از بازی در استوری اینستاگرامی به نوعی جدایی خود را از آبی پوشان اعلام کرد اما برای این موضوع با فرهاد مجیدی صحبت کرد.مدافع-هافبک استقلال بعد از گفت‌وگو با سرمربی تیمش خواستار جدایی از جمع آبی پوشان شد و از وی خواست تا در نیم فصل از این تیم جدا شود. قرار است باشگاه استقلال در این زمینه تصمیم لازم را اتخاذ کند.مرادی بعد از پایان صحبت با مجیدی از بازیکنان تیم استقلال خداحافظی کرد و تا به نوعی به کارش در این تیم پایان دهد.

رکورد جالب مدافع آبی ها

محمد حسین مرادمند مدافع میانی تیم استقلال در دقیقه ۳۲ دیدار تیمش مقابل مس رفسنجان مرتکب خطای پنالتی شد و بلافاصله با کارت زرد داور جریمه شد. این اولین خطای پنالتی بود که مدافعان استقلال در این فصل انجام دادند و این خطا توسط مرادمند انجام شد؛ و کارت زردی که او گرفت، هشتمین اخطاری وی در این فصل بود.مرادمند با کارت زردی که در هفته چهاردهم مقابل مس رفسنجان گرفت، تعداد اخطارهای این فصل خود را به عدد ۸ رساند تا پر کارت ترین بازیکن استقلال و لیگ برتر باشد. این مدافع تاکنون ۲ بار طعم محرومیت را چشیده و در صورت دریافت ۲ اخطار دیگر، برای سومین بار در طول این فصل دچار محرومیت خواهد شد.مرادمند در حالی ۸ بار از داوران کارت زرد گرفته که ۱۱ بار برای این تیم به میدان رفته و این تعداد نسبتاً بالای اخطار را در این تعداد بازی دریافت کرده است.محمد دانشگر دیگر مدافع میانی استقلال که وی نیز در این بازی اخطار گرفت تا به واسطه دریافت چهارمین اخطار خود برای نخستین بار در این فصل طعم محرومیت را بچشد، دومین بازیکن پر کارت آبی پوشان به حساب می‌آید. دانشگر آخرین دیدار نیم فصل نخست آبی پوشان در مسجد سلیمان مقابل نفت مسجد سلیمان را به دلیل محرومیت از دست داد. دیداری که ساعت ۱۵ روز پنجشنبه ۲۳ دی در شهر مسجد سلیمان برگزار می‌شود.

تصمیم بزرگ مجیدی

 استقلال مس رفسنجان را شکست داد و البته فرهاد مجیدی هم تصمیم بسیار مهمی برای تیمش گرفت . وریا غفوری در اوایل نیمه دوم وارد میدان شد تا دوران طولانی مصدومیتش پایان‌یافته تلقی شود ولی دقایقی پس از ورود کاپیتان شماره یک استقلالی‌ها به مستطیل سبز، اتفاق بسیار مهمی رخ داد و تصمیم فرهاد مجیدی را به رخ کشید .وقتی استقلال برای دومین مرتبه مقابل مس رفسنجان صاحب ضربه پنالتی شد، خیلی‌ها تصور می‌کردند با توجه به حضور غفوری در داخل میدان ، توپ در اختیار او قرار خواهد گرفت ولی باز هم کوین یامگا مأمور زدن ضربه پنالتی شد تا مشخص شود این بازیکن اروپایی عملاً به پنالتی زن شماره یک استقلال بدل شده و احتمالاً در سایر دیدارها نیز حتی با وجود حضور غفوری در میدان ،باز هم اگر آبی‌ها به پنالتی برسند ،توپ در اختیار این بازیکنان قرار خواهد گرفت مگر اینکه مجیدی تصمیم دیگری بگیرد و بخواهد دوباره غفوری را پنالتی زن اول کند.

استقلال به دنبال جذب بازیکن فولاد

یکی از بازیکنان داخلی مدنظر استقلال، صالح حردانی مدافع راست فولاد خوزستان است، بازیکنی که پیش از شروع فصل هم در لیست فرهاد مجیدی قرار داشت، ولی فولادی‌ها اجازه جدایی به این بازیکن ندادند. جواد نکونام سرمربی فولاد پس از تساوی تیمش مقابل پیکان در هفته سیزدهم لیگ برتر با اشاره به مذاکره حردانی با تیم‌های دیگر گفته بود: «سعادت (حردانی) باید بیشتر حواسش را جمع کند و تمرکزش بیشتر روی فولاد باشد. فولاد به او همه چیز داده، اعتبار و شخصیت داده و به تیم ملی رفته است. به خاطر اینکه با او برای رفتن به تیم‌های دیگر صحبت شده، تمرکز این بچه به‌هم ریخته است».صحبت‌های سرمربی فولاد نشان می‌دهد که جدایی این بازیکن امکان‌پذیر نیست، مگر اینکه شرایط دیگری مثل معاوضه بازیکن صورت بگیرد. خبرهایی رسیده که فولاد دنبال جذب رشید مظاهری دروازه‌بان استقلال است که هفته‌هاست در لیست 18 نفره هم قرار نمی‌گیرد. باید منتظر زمان باقیمانده تا پایان نیم‌فصل ماند و دید که آیا این انتقال صورت می‌گیرد یا نه.

واکنش ارسلان مطهری به شایعه جدایی اش

ارسلان مطهری در واکنش به شایعه جدایی اش گفت: جدایی از استقلال؟ این خبر خنده دار است. من خودم هم این خبرها را شنیدم. اگر قرار به جدایی بود ابتدای فصل که شرایط بدی آدم های غیر فوتبالی برای من به وجود آوردند این کار را انجام می دادم. وی ادامه داد: در آن برهه از زمان مصاحبه نکردم و کاری را انجام دادم که درست بود و قلبم می گفت و خوشحالم که این کار را انجام دادم. مطهری گفت: آدم باید جایی باشد که احساس خوشحالی می کند و آن کاری را انجام بدهد که درست است. به هر صورت من همه تلاشم را بکار می گیرم که به استقلال در مسیر قهرمانی در این فصل از بازی های لیگ برتر کمک کنم. امیدوارم همیشه حالمون خوب و خوشحال باشیم.

ژست قهرمانی استقلالی ها+ عکس

استقلال در استادیوم آزادی یک پیروزی ارزشمند را برابر مس رفسنجان کسب کرد. همانطور که انتظار می رفت، شاگردان فرهاد مجیدی برابر حریف سرسخت خود به چالش کشیده شده و اذیت شدند اما در نهایت دست پر زمین بازی را تر کردند تا اختلافشان با پرسپولیس به عدد ۳ برسد.

حالا تیم فرهاد مجیدی به صدرنشینی خود در لیگ ادامه می دهد و شانس نخست کسب عنوان قهرمانی نیم فصل است. البته این هدف آبی ها در لیگ بیست و یکم نیست و آنها به دنبال بالای سر بردن جام قهرمانی در انتهای فصل هستند. به همین دلیل است که استقلالی ها تمرینات خود را با روحیه بالایی برگزار می کنند.

در روز پس از پیروزی مهم برابر مس، بازیکنان استقلال یک جلسه تمرینی را در مجموعه ورزشی آرارات برگزار کردند و بازیکنان پس از ریکاوری و انجام تمرینات گروهی، زیر نظر کادرفنی خود را برای دیدار هفته پایانی نیم فصل نخست آماده کردند.

در این جلسه تمرینی، بازیکنان با روحیه بالا و لب های خندان مشغول انجام تمرین شدند تا نشان دهند از چه روحیه و انگیزه بالایی برخوردار هستند. حتی بازیکنانی مانند سعید مهری، روزبه چشمی، رشید مظاهری و یا آرمان رمضانی که کمتر به میدان رفته اند، روحیه بالای خود را در تمرین نشان دادند. قاسمی نژاد نیز که روز گذشته موفق به گلزنی شد، دیگر بازیکن آبی هاست که با لبی خندان و روحیه بالا در تمرین امروز حاضر شد.

استقلال روزهای خوبی را در لیگ برتر سپری می کند. آنها ۶ بازی برابر پیکان، سپاهان، شهرخودرو، فولاد، آلومینیوم و مس رفسنجان را پشت سر گذاشتند که ۵ مورد آنها سخت و دشوار تلقی می شد که در این ۶ بازی موفق به کسب ۱۶ امتیاز از ۱۸ امتیاز ممکن شدند و این همان موردی است که یک تیم برای قهرمانی به آن نیاز دارد.

مأموریت بزرگ استقلالی ها حفظ همین روحیه و انگیزه بالا تا پایان فصل است تا پس از سالها بتوانند عنوان قهرمانی لیگ برتر را به هوادارانشان هدیه کنند.

5647305

دیدگاه تان را بنویسید