جی پلاس

پرسپولیس در مسیر استقلال پارسال؛ بهانه های کودکانه پسران یحیی!

تیم فوتبال پرسپولیس در رقابت های این فصل لیگ برتر در مسیری قدم بر می دارد که بی شباهت به سبک و سیاق استقلال در فصل گذشته نیست.

لینک کوتاه کپی شد

گروه ورزشی جی پلاس؛ مدافع 5 عنوان قهرمانی پیاپی برای دابل هت تریک یا همان قهرمانی ششم پا به رقابت های این فصل لیگ برتر گذاشته که بر خلاف گذشته مدعی شماره یک قهرمانی نیست و صدر جدول را هم در اختیار ندارد. به این ترتیب کار برای ششمین قهرمانی سرخ ها و سومین قهرمانی یحیی اندکی سخت به نظر می رسد، اما چرا؟

از مسائل فنی مانند دفاع بد تیمی و فردی، کلین شیت های اندک حامد لک و فرصت سوزی مهاجمان که بگذریم به نظر می رسد سرخپوشان از نظر حاشیه ای نیز دچار مشکل هستند و در مسیری غلط حرکت می کنند. آنها که اکنون استقلال را سه امتیاز بالاتر در در صدر جدول می بینند، پای مسائلی مانند اراده وزارت برای کمک به استقلال، اشتباه های داوری، کمک های خارج از زمین و ... را به میان کشیده اند و معتقدند اراده ای بیرونی مانع از موفقیت آنها می شود. این همان مسیری است که استقلال در فصول گذشته طی می کرد و حاصلی جز ناکامی نداشت. 

این که اشتباه های داوری چند امتیاز را از شاگردان یحیی گرفته (از جمله در همین دیدار اخیر مقابل پدیده) هیچ ارتباطی به وضعیت فنی پرسپولیس ندارد و آنها اگر مانند 5 فصل قبل تمام تمرکز خود را بر روی مسائل فنی نگذارند و بخواهند بهانه های کودکانه ای مانند ماجرای پرونده گل گهر، بازیکنان سرباز استقلال، اشتباه های داوری، خرید بازیکنان خارجی، پول بلوکه شده در آسیا و ... را به میان بکشند هرگز قادر به تکرار موفقیت های گذشته نخواهند بود. 

مسئولان و کادر فنی باشگاه پرسپولیس اعم از مدیرعامل، سرمربی، دستیار مربی، مدیر رسانه ای، مدیر روابط عمومی و ... بارها درباره مسائل مربوط به باشگاه استقلال صحبت کرده اند، اما حتی یک بار توضیح درست و قانع کننده ای به هواداران خود نداده اند که چرا تیم راحت گل می خورد، چرا امیری، امیری تیم ملی نیست، چرا حامد لک کلین شیت ندارد، چرا مهاجمانی مانند آل کثیر فرصت سوز شده اند، چرا از پدیده ته جدولی گل می خورند و ده ها چرای فنی و تاکتیکی دیگر.

البته پرسپولیس از نظر امتیازی فاصله اندکی با صدر دارد و سه امتیاز چیزی نیست که در طول یک نیم فصل دست نخورده نتوان آن را جبران کرد اما لازمه این مساله خروج از روند فعلی و پرهیز از بهانه جویی و پرداختن به مسائل بی ارزش و هوادار پسند است. چرا که داوری فوتبال در ایران همیشه همین بوده و هست و چیزی عوض نخواهد شد. ضمن این که هنوز مرجع مشخص و رسمی تایید نکرده که اشتباهات داوری به ضرر پرسپولیس لزوما بیشتر از تیم های دیگر از جمله استقلال و سپاهان بوده باشد.

 

دیدگاه تان را بنویسید