گزارش جی پلاس؛

جنگ‌ سرخابی ها با طلایی پوشان برای قهرمانی غیر رسمی!

در هیچ کجای دنیا به قهرمان نیم فصل جام نمی دهند اما تشویق و انگیزه ای که نثار تیم قهرمان می‌شود، مهم ترین عامل برای سه تیم استقلال، پرسپولیس و سپاهان برای تصاحب عنوان قهرمانی غیر رسمی لیگ برتر است.

لینک کوتاه کپی شد

گروه ورزشی جی پلاس؛ تنها دو هفته دیگر به اتمام نیم فصل نخست لیگ برتر ایران باقی مانده و سه تیم بیشترین شانس را برای تصاحب عنوان غیر رسمی قهرمان نیم فصل را خواهند داشت.

استقلال با 29 امتیاز، پرسپولیس با 28 امتیاز و سپاهان با 25 امتیاز سه تیمی هستند که روی کاغذ شانس تصاحب این جام را خواهند داشت. این سه تیم در سال‌های گذشته و حتی در لیگ بیستم هم تلاش زیادی برای کسب این عنوان داشتند که دست آخر به گل محمدی و شاگردانش رسید.

در حال حاضر سپاهان کمترین شانس را برای کسب این عنوان دارد اما اختلاف یک امتیازی میان استقلال و پرسپولیس و برنامه بازی‌های آن‌ها در هفته‌های گذشته، تردیدهایی را در این رابطه به وجود آورده است.

استقلال باید با با مس در تهران و نفت در مسجدسلیمان دیدار کند. پرسپولیس با پدیده در مشهد و با فجرسپاسی در تهران دیدار می‌کند و سپاهان هم با قرعه نسبتا سخت تری یعنی با فولاد در اصفهان و آلومینیوم در اراک مصاف خواهد کرد.

ناگفته پیدا است که سپاهان راه سخت‌تری دارد و می‌توان عمده تمرکز را روی دو رقیب قدیمی استقلال و پرسپولیس گذاشت و به بررسی دو بازی آینده پرداخت.

برنامه هفته چهاردهم و پانزدهم لیگ برتر به این شرح است:

هفته چهاردهم

استقلال – مس

پدیده – پرسپولیس

سپاهان – فولاد

هفته پانزدهم

نفت مسجدسلیمان – استقلال

پرسپولیس – فجرسپاسی

آلومینیوم اراک – سپاهان

استقلال؛ ابهام در قهرمانی آبی ها

توقف شاگردان مجیدی در آخرین دقایق هفته گذشته مقابل آلومینیوم اراک کار آبی ها را سخت کرده است. آن‌ها در هفته چهاردهم با تیمی در تهران بازی دارند که در رتبه پنجم جدول است. مس نشان داده که به سختی به رقبای خود امتیاز می‌دهد. اگر چه آن ها در دو بازی مقابل پرسپولیس و سپاهان شکست خوردند اما این روزها از ابتدای فصل فاصله گرفته و در شرایط خوبی قرار دارند.

بازی پایانی هم مقابل نفت در مسجدسلیمان و در چمن نه چندان خوب این تیم است که همیشه برای استقلال دردسر بوده؛ به خصوص که در آن سمت زمین فراز کمالوند، دستیار سابق مجیدی هم دیده می‌شود که راه امتیاز گرفتن از استقلال را به خوبی بلد است. با این تفاسیر می‌توان گفت مجیدی و شاگردانش، کار سخت‌تری نسبت به پرسپولیس دارند.

استقلال

پرسپولیس؛ تکرار مکررات و قهرمانی نیم‌فصل؟

مشخصا پرسپولیس کار راحت‌تری دارد. آن ها در هفته چهاردهم باید در مشهد مقابل پدیده بازی کنند که از 13 بازی قبلی خود 10 مورد را باخته و حسابش مشخص است. در بازی هفته پانزدهم هم سرخپوشان در تهران میزبان فجرسپاسی هستند که جزو تیم‌های انتهای جدولی است و شانس کمتری برای مقاومت مقابل شاگردان گل محمدی دارد.

با توجه به برنامه سخت‌تر استقلال، پرسپولیس با کسب 6 امتیاز، احتمالا این قهرمانی غیر رسمی را به خود اختصاص خواهد داد.

پرسپولیس تراکتور هفته سیزدهم لیگ برتر

سپاهان؛ سخت، سخت، سخت

کار سپاهان هم سخت است. آن‌ها نه تنها باید چشم به از دست دادن حداقل 4 امتیاز از سوی استقلال و پرسپولیس داشته باشند، بلکه باید فولاد و آلومینیوم اراک را هم شکست دهند. در واقع سه شکست متوالی آن‌ها کار خود را کرد و حداقل دستشان از این قهرمانی غیر رسمی دور خواهد ماند!

سپاهان پرسپولیس

پرسپولیس در چندین سال گذشته قهرمانی بلامنازع نیم‌فصل و پایان فصل بوده و باید دید این عنوان را حفظ خواهد کرد یا استقلال که سودای قهرمانی در سر دارد، از همین حالا دست به کار خواهد شد و این قهرمانی غیر رسمی را کسب خواهد کرد؟

دیدگاه تان را بنویسید