واکنش پرسپولیس به حرف های دادرس؛ این الفاظ دور از شأن کمیته استیناف است

مدیر روابط عمومی باشگاه پرسپولیس به اظهارات اخیر برخی مسئولان ارکان قضایی فدراسیون فوتبال واکنش نشان داد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، مصطفی لشگری درباره اظهارات اخیر اعضای کمیته‌های استیناف و انضباطی فدراسیون فوتبال نسبت به اعتراض باشگاه پرسپولیس به پرونده بازیکن گابنی گل‌گهر اظهار داشت: این صحبت‌ها و استفاده از الفاظ زشت و سخیف، توهین و اهانت به باشگاه بزرگ پرسپولیس و هوادارانش است. واقعا آدم از رو به رو شدن با این نوع ادبیات برخی مسئولان فوتبال متاسف می‌شود. ما در نامه‌ای به عزیز‌ی‌خادم، رییس فدراسیون فوتبال اعتراض خود را به اینگونه اظهارنظرها و ادبیات اعضای کمیته استیناف و انضباطی اعلام کردیم.

فارس نوشت؛ وی ادامه داد: باشگاه پرسپولیس با صدور بیانیه‌ای از حق ضایع‌شده‌اش در پرونده بازیکن گل‌گهر دفاع کرد و حق طبیعی پرسپولیس است که بخواهد هرچه سریع‌تر هم تکلیف این پرونده مشخص شود و هم به رای صادر شده اعتراض کند. حق پرسپولیس در این پرونده ضایع شده و بارها گفته‌ایم از این رای و بخشیدن سه امتیاز به تیم‌های دیگر، بیش‌ترین ضرر را تیم ما دیده و باید طبق قوانین، مقررات و آئین نامه‌های فدراسیون فوتبال به این حکم اعتراض کنیم اما نمی‌دانیم چرا اعتراض به حق پرسپولیس تا این اندازه به آقایان برخورده است که در پاسخ دادن به پرسپولیس مسابقه مصاحبه گذاشته‌اند و مدام در شبکه‌های تلویزیونی و رسانه‌ها حضور دارند. برخوردن این اعتراض به آقایان واقعا برای ما جای سوال دارد. مگر اعتراض جرم است؟

مدیر روابط عمومی باشگاه پرسپولیس تصریح کرد: درخواست طبیعی و به حقی داشته و خواستیم تکلیف پرونده بازیکن گل‌گهر هرچه سریع‌تر مشخص و تکلیف جدول لیگ هم روشن شود. این همه هجمه و مصاحبه با ادبیات نادرست، برای ما جای سوال دارد. در بند ۲ ماده ۱۷ مقررات انضباطی فوتبال آمده است که اشخاص حقیقی، حقوقی و فدراسیون فوتبال در صورتی که اثر رسیدگی مستقیم یا غیرمستقیم متوجه آنها باشد، ممکن است به عنوان ذی نفع راسا توسط رکن قضایی یا بنابر درخواست خودشان به دادرسی وارد شوند.

لشگری خاطرنشان کرد: آقایان می‌گویند چرا پرسپولیس اعتراض می‌کند و این پرونده و رای به باشگاه ما ارتباطی ندارد اما طبق همین بند قانونی، این موضوع دقیقا به ما ارتباط دارد. اعتراض پرسپولیس، ورود طرف غیر به پرونده تلقی نمی‌شود که برخی اعضای کمیته استیناف و انضباطی هم راستا با مواضع باشگاهی که سه امتیاز به آنها بخشیده شده است، به این قضیه دامن می‌زنند. واقعا جای سوال دارد که چرا دوستان می‌گویند پرونده هیچ ارتباطی به پرسپولیس ندارد و نباید اظهار نظر کند. با صدور یک رای، نتیجه چند بازی لیگ تغییر کرده و سه تیم امتیاز گرفته‌اند. کیست که نداند رقابت در جدول امسال لیگ خیلی نزدیک است و قطعا چنین حکمی روی سرنوشت لیگ اثرگذار است.

وی ادامه داد: طبیعی است همه تیم‌ها دنبال حق و حقوق خودشان باشند و پرسپولیس هم از این قاعده مستثنی نیست. این دوستان با ادبیات عجیب و غریب هر روز دنبال مصاحبه کردن هستند و علائق رنگی خود را هم نشان دادند. طبق قوانین و مقررات کلیه اعضای رکن قضایی حتی حق اظهارنظر کارشناسی را ندارند و باید ضمن توجه کامل به وصف محرمانگی و بی طرفی، از هرگونه اظهار نظر در خصوص پرونده و محتویات آن و نیز هرگونه مصاحبه با رسانه‌ها تا قبل از صدور رای خودداری کنند. طبق قانون آنها بعد از صدور رای و برای توضیح و تفسیر آن، می‌توانند با سایت فدراسیون صحبت کنند نه اینکه الان و پیش از صدور رای دائم در تلویزیون در حال صحبت باشند؟ کجای دنیا دیده‌اید که یک عضو قضایی فدراسیون اینقدر مصاحبه کند؟ اصلا در کشور‌های دیگر اعضای کمیته‌های قضایی فدراسیون‌شان مثل کمیته انضباطی و استیناف را می‌شناسند؟!

لشگری گفت: از باشگاه پرسپولیس به دلیل دفاع کردن از حق خودش انتقاد می‌کنند اما چگونه است که این دوستان خلاف مقررات عمل کرده و هر روز علیه پرسپولیس مصاحبه می‌کنند؟ این افراد با مصاحبه‌های چند روز گذشته و حمایت از باشگاهی‌ خاص، اصل بی‌طرفی را رعایت نکرده و بدون هیچ ترس و واهمه‌ای به راحتی علیه پرسپولیس مصاحبه می‌کنند.

مشاور سرپرست باشگاه پرسپولیس اظهار داشت: دوستان مدام رای پرونده بازیکن گل‌گهر را با رای بازی پرسپولیس و سپاهان، مقایسه می‌کنند اما این دو پرونده مجزا و متفاوت از هم هستند. اگر در هر جای دنیا یک تیم به زمین مسابقه نیاید، نتیجه سه بر صفر به سود تیمی می‌شود که در زمین بوده است اما رای گل‌گهر مربوط به پرونده یک بازیکن خارجی است که طبق قوانین و مقررات خود فدراسیون فوتبال، کمیته بین‌الملل این فدراسیون مسئول تایید مدارک و سازمان لیگ مسئول صدور کارت بازی‌اش بوده است. روال هم طی شده و با تایید کمیته بین‌الملل، کارت بازی این بازیکن صادر شده است و طبق نظر اکثر کارشناسان نباید بازی‌ها سه بر صفر می‌شد. این رای کاملا مبهم است. خواهش می‌کنیم دوستان این دو پرونده را با هم مقایسه نکنند.

لشگری افزود: نکته عجیب‌تر این است که مهدی دادرس در مصاحبه چند روز قبل خود گفت هنوز پرونده به کمیته استیناف نیامده است. چگونه درباره پرونده‌ای که هنوز به این کمیته نرسیده و آن را ندیده و نخوانده راحت اظهارنظر می‌کند و از عباراتی سخیف و دور از شأن کمیته استیناف استفاده می‌کند. البته در آن مصاحبه نباید از شیطنت خبرنگار استقلالی یک روزنامه گذشت که با طرح یک سوال که اصلا از طرف باشگاه پرسپولیس مطرح نشده، جرقه جنجال را زد. دادرس نباید ندیده و ندانسته با نکته‌ای که یک خبرنگار به پرسپولیس منتسب کرده، علیه این باشگاه مصاحبه می‌کرد. هیچ جا در بیانیه‌ها و مصاحبه‌های خود نگفتیم اعضای کمیته استیناف خودشان را به خواب زده‌اند.

وی اضافه کرد: امروز هم دادرس در مصاحبه‌ای علیه آقایان پیروانی و مطهری، مدیر و مربی پرسپولیس، دو تن از افراد خوشنام و باتجربه پرسپولیس حرف زده است. باز هم برای ما جای سوال است چگونه عضو کمیته استیناف که باید وقت خود را صرف پرونده‌های بلاتکلیفی مانند پرونده گل‌گهر که همه دنبال آن هستند کند، مدام در رسانه‌ها در حال مصاحبه کردن است و به راحتی علیه پرسپولیس و اعضای آن بی‌پروا اظهارنظر می‌کند. خوب است دادرس به افکار عمومی توضیح دهد با چه مدرکی عضو کمیته مهمی به نام استیناف شده است؟ آیا دادرس حقوقدان است یا سابقه و مدارک حقوقی دارد؟ آیا وقت آن نرسیده این دوستان جای خود را به افراد جوان و شایسته تر بدهند؟ 

لشگری گفت:  تردیدی نیست این هجمه همه‌جانبه همسو با مواضع باشگاهی خاص علیه پرسپولیس صورت می‌گیرد و به طرز شگفت‌آوری دارای ادبیات مشابه است. این شرایط ما و هواداران پرسپولیس را نسبت به آینده و حتی آرای صادره نگران کرده است.

 

دیدگاه تان را بنویسید