گزارش جی پلاس از نتایج فوتبال اروپا

کامبک دراماتیک دیگر برای لیورپول؛ اولین کارت قرمز راموس در پاریس؛ پیروزی رئال مادرید کرونازده با دبل کریم

تیم های چلسی، لیورپول و تاتنهام به نیمه نهایی جام اتحادیه انگلیس صعود کردند .

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، اینترمیلان از هفته نوزدهم رقابت های سری آ ایتالیا به مصاف تورینو رفت و با یک گل به پیروزی دست یافت. تک گل این بازی را دومفرایز در دقیقه 30 به ثمر رساند. اینتر با این پیروزی 46 امتیازی شد و قدرتمندانه به صدرنشینی خود در سری آ ادامه داد.

رم هم با ژوزه مورینیو میزبان سامپدوریا بود و به تساوی یک بر یک دست یافت. در این بازی شومودوروف برای رم گل زد و گابیادینی گلزن سامپدوریا بود. رم با 32 امتیاز مکان ششم را در اختیار دارد.

در مصاف میلان و امپولی، فرانک کسیه در دقایق 12 و 42، آلساندرو فلورنتزی در دقیقه 63 و تئو هرناندس در دقیقه 69 برای روسونری گلزنی کردند. گل‌های امپولی را هم بایرامی در دقیقه 18 و پینامونتی در دقیقه 84 به ثمر رساندند.

در همین حال در ورزشگاه دیه‌گو مارادونای شهر ناپل تیم فوتبال ناپولی، یکی دیگر از مدعیان قهرمانی سری A در خانه مقابل اسپتزیا با نتیجه یک بر صفر تن به شکست داد. ژسوس مدافع میانی تیم ناپولی در دقیقه 37 به اشتباه دروازه خودی را باز کرد تا در آستانه کریسمس باعث ثبت شکستی تلخ در کارنامه شاگردان اسپالتی شود.

با این نتایج میلان 42 امتیازی شد و با سه امتیاز اختلاف نسبت به ناپولی، جای این تیم را در رده دوم جدول قرار گرفت و آن را به رده سوم فرستاد. تیم‌‌های امپولی و اسپتزیا نیز به ترتیب با 27 امتیاز و 16 امتیاز در رده‌های نهم و هفدهم جدول قرار دارند.

*سایر نتایج به شرح زیر است:

امپولی ۲- میلان ۴

ساسولو صفر - بولونیا 3

ونتزیا یک - لاتزیو 3

ورونا یک - فیورنتینا یک

 

شب جذاب انگلیس در جام اتحادیه 

در دومین شب از مرحله یک چهارم نهایی جام اتحادیه فوتبال انگلیس، شب گذشته (چهارشنبه) سه بازی برگزار شد که نتیجه دو تای آنها در وقت‌های معمول مشخص شد و دیگری در ضربات پنالتی.

تیم چلسی که میهمان برنتفورد بود میزبان خود را با نتیجه 2 بر صفر شکست داد. یانسون در دقیقه 80 (گل به خودی) و جورجینیو در دقیقه 85 (پنالتی) برای چلسی گلزنی کردند. سامان قدوس هافبک ایرانی تیم فوتبال برنتفورد در دقیقه 73 این بازی به‌عنوان یار تعویضی در میدان حاضر شد.

دیگر تیم شهر لندن یعنی تاتنهام هم در مصاف خانگی با رقیب همشهری خود وستهام با نتیجه 2 بر یک به برتری رسید. برگوین در دقیقه 29 و لوکاس مورا در دقیقه 34 گل‌های تاتنهام را به ثمر رساندند و بوون در دقیقه 32 تنها گل وستهام را زد.

در آخرین و پرگل‌ترین بازی هم که در ورزشگاه آنفیلد میان تیم‌های لیورپول و لسترسیتی برگزار شد، لیورپولی‌ها پس از تساوی 3 - 3 در وقت‌های معمول در ضربات پنالتی با نتیجه 5 بر 4 به پیروزی رسیدند. در جریان بازی جیمی واردی در دقایق 9 و 13 و جیمز مدیسون در دقیقه 33 برای لسترسیتی گلزنی کردند. گل‌های لیورپول را هم چمبرلین در دقیقه 19، ژوتا در دقیقه 68 و مینامینو در دقیقه 5+90 به ثمر رساندند. در ضربات پنالتی هم در حالی که دو بازیکن لسترسیتی ضربات چهارم و ششم این تیم را به هدر دادند، همه بازیکنان لیورپول به جز مینامینو (زننده ضربه پنجم) توپ را وارد دروازه حریف کردند. به این ترتیب قرمزپوشان مرسی‌ساید در ضربات پنالتی با نتیجه 5 به 4 روباه‌ها را شکست دادند و به همراه چلسی و تاتنهام راهی مرحله نیمه نهایی شدند. پیش از این هم تیم آرسنال به‌عنوان اولین تیم راهی مرحله نیمه نهایی جام اتحادیه انگلیس شده بود.

پیروزی فاینورد در حضور جهانبخش

در شب نخست دیدارهای هفته هجدهم اردویژه هلند فاینورد در خانه هیرنوین با 3 گل پیروز شد. گاس تیل (32)، مارکوس سنسی (44) و برایان لینسن (58) زننده 3 گل فاینورد بودند. همچنین گل علیرضا جهانبخش در دقیقه 65 توسط سیستم کمک‌داور ویدئویی (VAR) مردود اعلام شد. علیرضا جهانبخش که در ترکیب اصلی فاینورد به میدان رفته بود دقیقه 74 تعویض شد. در جدول رده‌بندی اردویژه هلند فاینورد با 39 امتیاز سوم است.

فرار پولدارها از شکست مفتضحانه در شب اخراج راموس

دیدارهای هفته نوزدهم، هفته پایانی نیم‌فصل اول لوشامپیونه در فصل 21-2022 شب گذشته (چهارشنبه) به صورت همزمان برگزار شد که در مهمترین آنها تیم فوتبال پاری‌سن‌ژرمن در خانه تیم لوریان به تساوی یک - یک رضایت داد. در این مسابقه مونکوندویت در دقیقه 40 گل نخست را برای لوریان به ثمر رساند. پاریسی‌ها تا اواخر بازی از حریف خود عقب بودند و 10 نفره شدن‌شان به خاطر اخراج سرخیو راموس پس از دریافت کارت زرد دوم کار آنها را سخت‌تر هم کرد، اما مائورو ایکاردی مهاجم آرژانیتنی این تیم در دقیقه اول وقت‌های تلف شده نیمه دوم، پاس اشرف حکیمی را به گل تساوی و نجات‌بخش PSG‌ تبدیل کرد. لیونل مسی ستاره آرژانتینی پاریسی‌ها از ابتدا تا انتها در این بازی حضور داشت. کیلیان امباپه به دلیل محرومیت و نیمار به دلیل مصدومیت این بازی را از دست دادند. راموس در حالی در دقیقه 86 این بازی اخراج شد که در ابتدای نیمه دوم به میدان رفته بود. پاری‌سن‌ژرمن با این نتیجه برای چهارمین در فصل جاری مساوی کرد و با 46 امتیاز - 13 امتیاز اختلاف با تیم دوم جدول - به تعطیلات زمستانی رفت. در دیگر بازی مهم هفته نوزدهم تیم مارسی در خانه خود ورزشگاه ولوودروم مقابل تیم رمس به تساوی یک - یک رضایت داد. اکیتیه در دقیقه 75 برای رمس گل اول را زد و دیمیتری پایت در دقیقه هفتم وقت‌های تلف شده نیمه دوم این بازی پربرخورد، از روی نقطه پنالتی گل تساوی را برای مارسی زد. دینگ در دقیقه 85 از مارسی و گراویلون در دقیقه 7+90 از رمس اخراج شدند. مارسی با این تساوی 33 امتیازی شد، اما رده دوم را به تیم نیس تقدیم کرد البته با یک بازی کمتر.

پایان ۲۰۲۱ برای اتلتیکو با شکست؛ پیروزی شاگردان کارلتو

در دیداری معوقه از هفته نهم لالیگا، چهارشنبه تیم فوتبال اتلتیکومادرید با نتیجه 2 بر یک به میزبان خود گرانادا باخت. اتلتیکومادرید در حالی برای پنجمین بار در این فصل تن به شکست داد که خیلی زود و در دقیقه دوم مسابقه توسط ژوائو فلیکس از میزبان خود پیش افتاده بود. ماچیس در دقیقه 17 گل تساوی را برای گرانادا زد و این تیم را به بازی برگرداند. بازگشت گرانادا با زدن گل دوم توسط خورخه مولینا در دقیقه 61 کامل شد و این تیم مدافع عنوان قهرمانی را شکست داد. به این ترتیب اتلتیکومادرید با همان 29 امتیازی که از 17 بازی قبلی‌ داشت از صعود به جمع 4 تیم بالای جدول باز ماند و در رده پنجم باقی ماند. گرانادا اما به لطف این پیروزی 22 امتیازی شد و رده دوازدهم صعود کرد.

 

رئال مادرید بعد از قبول تساوی غیرمنتظره در خانه مقابل کادیس و علیرغم غیبت بسیاری از بازیکنان به علت ابتلا به ویروس کرونا، در استادیوم سن مامس و با درخشش کریم بنزما در دقایق ابتدایی دو بار به گل رسید و در نهایت 1-2 بیلبائو را شکست داد. رئال مادرید بازی را توفانی آغاز کرد و خیلی زود به گل اول دست یافت. پاس تونی کروس در سمت چپ به کریم بنزما رسید و این ستاره فرانسوی با یک ضربه فنی و قوس دار به شکلی فوق العاده توپ را به گوشه دروازه هدایت کرده و گل اول تیمش را به ثمر رساند. اما در دقیقه هفت رئال مادرید به گل دوم هم دست یافت. حرکت ادن هازارد در پشت محوطه و پاس او به صورت اتفاقی و بعد از برخورد به مدافع بیلبائو تغییر جهت داده و در مقابل کریم بنزما قرار گرفت تا او در موقعیتی تک به تک گل دوم را نیز به ثمر برساند. اما بیلبائو در صدد جبران برآمده و خیلی زود یکی از گل های خورده را جبران کرد. پاس دی مارکوس در سمت راست به سانست رسید و او نیز با ضربه غیرقابل مهار و زیبا به گوشه دروازه، تیبو کورتوا را مغلوب و دروازه رئال مادرید را باز کرد. در ادامه باز هم بیلبائو صاحب موقعیت گلزنی شده و این بار ونسدر در گوشه محوطه و شرایطی دشوار می توانست گل تساوی را به ثمر برساند، اما ضربه او دقیق نبود و از بالای دروازه رئال مادرید به بیرون رفت. در ادامه و علیرغم تلاش بیلبائو خطر خاصی روی دروازه دو تیم ایجاد نشد و در نهایت رئال مادرید با همان برتری 1-2 به رختکن رفت. رئال مادرید در همان دقایق ابتدایی نیمه دوم فرصت خوبی برای افزایش اختلاف با حریف داشت، اما ضربه محکم تونی کروس دقیق نبوده و از بالای دروازه بیلبائو راهی خارج از زمین شد. در دقیقه 60 بیلبائو فاصله ای تا زدن گل تساوی برابر رئال مادرید نداشت، اما ضربه ایناکی ویلیامز در موقعیت خوبی به تور کنار دروازه تیبو کورتوا به بیرون از میدان رفت. حملات بیلبائو برای جبران فاصله با رئال مادرید ادامه یافت و در ادامهه این رائول گارسیا بود که بخت خود را از فاصله ای قابل توجه برای باز کردن دروازه رئال مادرید امتحان کرد، اما ضربه او نیز راهی به دروازه حریف نیافت. در دقیقه 80 و روی ضدحمله سریع رئال مادرید بود که این بار ادن هازارد در سمت چپ محوطه جریمه حری صاحب موقعیت شد، اما ضربه زمینی او را دروازه بان بیلبائو به زیبایی مهار کرد. در دقیقه 86 نیکو ویلیامز با فرار خود در عمق دفاع رئال مادرید تا آستانه زدن گل تساوی پیش رفت، اما ضربه زمینی او را کورتوا مهار کرد. در اوقات اضافی رئال مادرید دو فرصت خوب را توسط لوکا یوویچ و تونی کروس از دست داده و در نهایت 1-2 در خانه بیلبائو پیروز شد.

 

دیدگاه تان را بنویسید