جی پلاس، نتایج فوتبال اروپا

آرسنال غول کش را کُشت؛ دورتموند از تازه واردها گذشت+ عکس و ویدیوی گل ها

تیم های آرسنال و دورتموند در لیگ انگلیس و آلمان مقابل حریفان خود به برتری رسیدند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، تیم پورتو در جام حذفی پرتغال به مصاف ریوآوه رفت و با تک گل دقیقه ۸۳ په په مقابل این تیم به برتری رسید. مهدی طارمی در این بازی در لیست تیمش حاضر نبود. پورتو با شکست در بازی قبل مقابل سانتاکلارا از رسیدن به دور بعد بازمانده بود.

فاینورد با جهانبخش حذف شد

در یکی از دیدارهای چهارشنبه شب  مرحله یک‌شانزدهم نهایی جام حذفی هلند تیم فاینورد در خانه توئنته 2 بر یک شکست خورد و حذف شد. این بازی پس از تساوی یک - یک در وقت قانونی 90 دقیقه‌ای به وقت‌های اضافه کشیده شد. جیووانی تروپی (79) و مانفرد اوگالده (‍114) برای توئنته گل زدند. تک گل فاینورد را سیرل دسرس در دقیقه 49 به ثمر رساند. علیرضا جهانبخش پس از 76 دقیقه بازی در ترکیب فاینورد تعویض شد.

دورتموند با دبل هالند برد

دورتموند بعد از اینکه وداع زودهنگامی با لیگ قهرمانان اروپا داشت و از صعود به دور حذفی بازماند، روز شنبه این هفته مقابل بوخوم به نتیجه مساوی رضایت داد تا فاصله ای با بایرن مونیخ صدرنشین بیشتر شود. شاگردان مارکو روزه در چارچوب هفته شانزدهم بوندس لیگا میزبان گروتر فورت قعر جدولی بودند؛ تیمی که بعد از متحمل شدن هفته ها شکست، در بازی قبل مقابل یونیون برلین موفق به کسب اولین برد فصل خود شده بود. مقاومت تیم گروتر فورت در نیمه اول قابل توجه بود و این تیم با روحیه ای که از پیروزی هفته گذشته اش به دست آورده بود، تنها یک بار، آن هم از روی نقطه پنالتی دروازه خود را باز شده دید.  ارلینگ هالند، ستاره دورتموند که بعد از پشت سرگذاشتن مصدومیتی نسبتا شدید، این روزها دوباره به جمع زنبورها برگشته، در دقیقه 33 از روی نقطه پنالتی گل اول تیمش را به ثمر رساند تا دورتموند با همین یک گل، برنده راهی رختکن شود. البته تیم میزبان در این نیمه یک گل دیگر هم زد اما گلی که هازارد وارد دروازه حریف کرده بود، پس از بازبینی در VAR مردود اعلام شد.در نیمه دوم و تا دقیقه 80 هیچ گل دیگری را شاهد نبودیم و در حالی که بازی می رفت با حداقل اختلاف ممکن به پایان برسد، دورتموند دو گل دیگر زد تا پیروزی اش را قاطعانه تر کند. هالند در دقیقه 82 گل دوم خود و تیمش را وارد دروازه گروتر فورت و مالن در آخرین دقیقه از وقت های قانونی، گل سوم را به ثمر رساند تا زنبورها با پیروزی سه بر صفر، زمین بازی را ترک کنند. دورتموند با غلبه بر گروتر فورت صاحب یازدهمین برد این فصل خود شد و با 34 امتیاز، پایین تر از بایرن مونیخ 40 امتیازی، جایگاه دومی خود را مستحکم کرد؛ پایین تر از این تیم، لورکوزن و هوفنهایم حضور دارند. گریتر فورت هم با متحمل شدن چهاردهمین باخت این فصل خود با 4 امتیاز، یک گام دیگر به سقوط زودهنگام نزدیک تر شد.

پیروزی شیرین آرسنال بر وستهام

شاگردان میکل آرتتا که بعد از شروع بسیار ضعیف در رقابت های این فصل، رفته رفته خود را در جدول بالا کشیده بودند، سرانجام  با پیروزی مقابل وستهام، به رتبه چهارم جدول رسیدند. دو تیم بازی را متعادل آغاز کردند و دقایق ابتدایی بدون اینکه موقعیت خاصی روی دروازه ها ایجاد شود، سپری شد. در ادامه این آرسنالی ها بودند که بیشتر توپ و میدان را در اختیار داشتند؛ هرچند دفاع فشرده بازیکنان وستهام، مانع از ایجاد موقعیت روی دروازه این تیم می شد. بازی به همین شکل ادامه داشت تا اینکه در دقیقه 44، چیزی نمانده بود که آرسنال در همان نیمه اول به گل برسد اما بعد از اینکه فابیانسکی ضربه لاکازت را دفع کرد، حضور به موقع داوسون مانع از این شد که گابریل مارتینلی از توپ برگشتی استفاده کند و در نهایت نیمه اول بدون گل به پایان رسید. نیمه دوم را آرسنالی ها بهتر آغاز کردند و خیلی زود به گل رسیدند. در دقیقه 48 بود که روی پاس در عمق لاکازت، ماارتینلی با یک فرار عالی با فابیانسکی تک به تک شد و با ضربه ای دقیق کار را تمام کرد. بعد از این گل بازی متعادل دنبال شد و بازیکنان میهمان هم حملاتی روی دروازه آرسنال داشتند؛ هرچند نمی توانستند موقعیت خاصی روی دروازه ایجاد کنند. در مقابل این آرسنال بود که در دقیقه 66 صاحب یک ضربه پنالتی شد. خطای ولادیمیر کوفال روی لاکازت باعث شد تا داور کارت زرد دوم را به مدافع راست اهل چک وستهام نشان بدهد و یک ضربه پنالتی هم برای آرسنال اعلام کند. خود لاکازت پشت توپ قرار گرفت اما ضربه او به سمت چپ را فابیانسکی با یک واکنش تماشایی دفع کرد تا وستهام همچنان به کسب امتیاز از این دیدار امیدوار بماند. در ادامه هر دو تیم برای رسیدن به گل، حملاتی روی دروازه هم داشتند که ثمری نداشت تا اینکه در دقیقه 87، آرسنال به گل دوم رسید. روی یک ضدحمله سریع بود که امیل اسمیت- رو با پاس بوکایو ساکا صاحب موقعیت شد و با یک شوت دقیق از پشت محوطه جریمه، کار را تمام کرد. در دقایق پایانی اتفاق خاصی رخ نداد و در نهایت آرسنال با برتری 2-0، به رتبه چهارم جدول لیگ برتر صعود کرد

 

 

دورتموند ارلینگ هالند

دورتموند

آرسنال وستهام

 

 

 

 

 

دیدگاه تان را بنویسید