جی پلاس

اتفاق عجیب حراج خانه و وسایل شخصی مارادونا چه بود؟

ویا دوتو، خانه محبوب اسطوره آرژانتینی در حراجی خواستار نداشت و تنها لباس ها و قاب عکس هایش به فروش رفتند.

لینک کوتاه کپی شد

گروه ورزشی جی پلاس، فرشته مقدم: چند هفته پس از نخستین سالگرد درگذشت دیگو آرماندو مارادونا خانه، ماشین ها و وسایل شخصی اسطوره آرژانتینی توسط شرکت آدرین به حراج گذاشته شد. ۱۵۰۰ نفری که در این حراج آنلاین شرکت کرده بودند لباس، اکسسوری، تابلو و ‌کیت های ستاره فقید آلبی سلسته را خریدند اما کسی حتی برای خانه و سه اتومبیل D10S پیشنهادی نداد و آن ها به فروش نرفتند. 

حراجی خانه و وسایل مارادونا

ویا دوتو خانه محبوب مارادونا بود و جای جای آن پر از خاطرات به یادماندنی برای اسطوره آرژانتینی بود. ستاره سابق بوکاجونیورز در سال ۱۹۸۱ ویلای دوتو را خرید تا پدر و مادرش، دیگو و توتا در آنجا زندگی کنند. در میان این دیوارها مارادونا دوران نقاهتش را گذارند، دورهمی های خاطره انگیز برگزار شد و در آن خانه بود که پسرش دیگو جونیور را به همه معرفی کرد. خانه تا سال ۲۰۱۶ متعلق به پدر و مادرش بود تا اینکه دیگو پدر درگذشت. 

آزمون بهترین گزینه برای تقویت خط حمله بارسلونا؛ سردار شاگرد ژاوی؟!

مارادونا دو دوره در آنجا زندگی کرد؛ از زمان خرید تا تابستان ۱۹۸۲ که به اسپانیا سفر کرد و سال ۲۰۰۵ که دوباره به آرژانتین برگشت. دیگو در گوشه ای از این خانه ۷۰۰ متری دستور داد نیایشگاهی بسازند که تصویر مریم مقدس و خودش در سال های حضورش در ناپولی وجود داشت. البته اکنون نیایشگاه در ویا دوتو نیست و مشخص نیست آن را به جایی انتقال داده اند یا دزدیده شده است. 

حراجی خانه و وسایل مارادونا

خانه مارادونا به جز آشپزخانه که در سال ۲۰۱۴ دچار آتش سوزی شد باز سازی نشده است. یکی از بهترین بخش های ویا دوتو باغ ۴۵ متری اش است که با چمن مصنوعی تزئین شده است. در میان شاخ و برگ و درختان یک چیز عجیب به چشم می خورد و آن سبد بسکتبال با لوگوی NBA است که به دیگو هدیه داده شده بود. 

دو زن در بازی فوتبال ساحلی ایران و بلاروس در بوشهر + عکس

تراس میزبان ده ها جشن کریسمس و روزهای پایانی سال، تولد ها و مهمانی کباب بوده است. در یکی از مهمانی های کباب مارادونا مهمانان برجسته ای داشت. او داوید نلبندیان، تنیسور آرژانتینی و ‌کارلوس مویا اسپانیایی را دعوت کرده بود که برای رقابت های تنیس ۲۵۰ امتیازی به بوینس آیرس سفر کرده بودند. در آن خانه دیگو شادترین روزهایش را گذراند و جایزه خاص اسطوره آرژانتینی یعنی توپ طلای افتخاری که فرانس فوتبال در سال ۱۹۹۵ به او اهدا کرد در آنجا نگه داری می شد.

حراجی خانه و وسایل مارادونا

در "حراج ۱۰" خانه خاص مارادونا که ۹۰۰ هزار دلار قیمت گذاشته شده بود به فروش نرفت اما کلاهش که به رنگ پرچم سه رنگ ونزوئلا بود ۵۲۰ دلار فروخته شد. ستاره سابق ناپولی آن کلاه را از نیکلاس مادورو، رییس جمهور ونزوئلا هدیه گرفته بود. سرمربی سابق خیمناسیا در روزی که آن کلاه بر سرش بود رکورد بدش پایان یافت و توانست گودوی را ۴ بر ۲ شکست دهد.

حراجی خانه و وسایل مارادونا

 یازده قاب عکس از ستاره آرژانتینی نیز فروخته شد. "دست خدا" ۴۷۰ دلار، عکس مارادونا با فیدل کاسترو، رییس جمهور سابق کوبا ۱۶۰۰ دلار و یکی از عکس هایش در نخستین بازی اش با بوکاجونیروز ۵۲۰ دلار به فروش رفت اما گرانترینشان نقاشی "در میان فیوریتو و آسمان" اثر لو سدوا بود که یکی از حاضران در حراج  ۲۱۵۰ دلار برای آن پرداخت کرد. آن قاب یکی از آخرین هدایایی بود که به دیگو داده شده بود. 

حراجی خانه و وسایل مارادونا

پیراهن ناپولی اسطوره آرژانتینی ۱۵۰۰ یورو به فروش رفت. کمترین رقم برای خرید وسایل شخصی ۷۰ دلار بود که چهار تی شرت و دو کراوات به این قیمت فروخته شدند. از ۸۷ کالا تنها ۲۲ عدد از آن ها به فروش نرفت. در مجموع ۲۶۰۰۰ دلار جمع آوری شد که به وارثان مارادونا یعنی فرزندانش دالما، جیانینا، دیگو مارادونا جونیور، جانا مارادونا، دیگیتو فرناندو خواهد رسید.

حراجی خانه و وسایل مارادونا

دیدگاه تان را بنویسید