گزارش جی پلاس

استقلال – پرسپولیس عصر روز سیزدهم؛ زمانی برای باختن نیست

دربی 97 تهران در شرایطی برگزار می شود که مدیران دو تیم استقلال و پرسپولیس شمشیر را از رو برای هم بسته اند اما در درون زمین، مربیان و بازیکنان به دنبال بقا در کورس قهرمانی هستند.

لینک کوتاه کپی شد

گروه ورزشی جی پلاس؛ دربی پایتخت  لیگ بیست و یکم فرا رسید و استقلال و پرسپولیس امروز از ساعت 16:15 در چارچوب هفته هشتم لیگ برتر دربی تهران را برگزار می کنند. همزمان با این بازی، سه دیدار دیگر هم برگزار می‌شود که به نوعی تحت الشعاع دربی است و کمتر کسی متوجه این دیدارهای بعضا مهم خواهد بود.

 

تقابل در زمین؛ جنگ پشت میزهای مدیریتی

در ورزشگاه آزادی شاهد یک فینال زود درس خواهیم بود. دو تیمی که در حال حاضر در میانه بالایی جدول قرار دارند و هر دو در تعقیب سپاهان به سر می برند و نمی خواهند با تساوی یا شکست در این دیدار، از یکی از رقبای خود در مسیر قهرمانی عقب بیفتند.

 

خطاب به استقلال و پرسپولیس؛ کلاس خریدنی نیست + عکس

 

همراه با این اتفاقات، یک جنگ مدیریتی هم در خارج از زمین مسابقه جریان دارد. مدیران استقلال که از هفته های قبل وارد چالش بزرگی بر سر تبلیغات محیطی شده اند، این بار بر سر برگزاری نشست خبری با هم اختلاف داشتند. همین ماجرا، پای پرسپولیسی ها را هم به این دعوا باز کرده و حالا پرسپولیس دقیقا در نقطه مقابل استقلال قرار دارد و مدیران دو تیم در روزهای گذشته در حد یک هوادار جوان به جان هم افتاده اند.

 

غیبت تماشاگران در پنجمین دربی متوالی

مهم ترین اتفاق این دیدار، ادامه غیبت تماشاگران در ورزشگاه است. در حالی که تا قبل از این بازی و در چارچوب هفته پنجم و ششم، به نوبت تماشاگران استقلال مقابل نساجی و تماشاگران پرسپولیس مقابل صنعت نفت در ورزشگاه آزادی حاضر شدند اما نتیجه فاجعه بار بود. به علت رعایت نشدن پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی و همینطور نبود زیر ساخت های لازم، در نهایت ستاد مقابله با ویروس کرونا مجوز حضور تماشاگران را از هفته هفتم لغو کرد و این دیدار هم بدون تماشاگران برگزار خواهد شد. در نتیجه سکوت سکوها آزار دهنده‌ترین نکته دربی خواهد بود.

 

نتایج نگران کننده استقلال و بازگشت پرسپولیس

تا قبل از این بازی استقلال 4 مساوی متوالی داشته و 8 امتیاز ارزشمند را از دست داده و شاید پیروزی در دربی بهترین فرصت است تا این تیم به لیگ برتر برگردد و دوباره اوج بگیرد. آبی ها فعلا با 13 امتیاز در رتبه پنجم  جدول هستند.

پرسپولیس هم بعد از نتایج نگران کننده در ابتدای فصل، حالا با دو پیروزی متوالی سر و سامانی به وضعیت خود داده و با 14 امتیاز در رتبه دوم جدول و در تعقیب سپاهان است.

 

برتری پرسپولیس در دربی های گذشته

از دربی 87 به این سمت که استقلال با تک گل وریا غفوری و در دوران مربیگری شفر، توانست پرسپولیس را شکست دهد، سرخپوشان با هدایت برانکو، کالدرون و گل محمدی توانستند سه پیروزی را در 90 دقیقه کسب کنند و یک بازی هم به علت غیبت استقلال سه بر صفر به نفع پرسپولیس شد.

البته آبی ها دو بار در ضربات پنالتی و در نیمه نهایی جام حذفی با هدایت مجیدی توانستند پیروز شوند ولی در مجموع از آخرین پیروزی استقلال در جریان وقت های معمول بازی 90 دقیقه، 9 دربی می گذرد.

 

برنامه سایر بازی‌های لیگ برتر در هفته هشتم به این شرح است:

شنبه ۱۳ آذر ۱۴۰۰

هوادار تهران و نفت مسجد سلیمان ساعت 15

داوران: امیر عرب براقی- فرهاد مروجی- هیوا بهمنی- امیر سامان سلطانی؛ ناظر: سعید بخشی‌زاده

گل گهر سیرجان و سپاهان ساعت 15

داوران: حسن اکرمی- محمد عطایی- علیرضا مرادی- سعاد وفاپیشه؛ ناظر: حیدر شکور

استقلال و پرسپولیس ساعت 16

داوران: موعود بنیادی‌فرد- حسن ظهیری- علیرضا ایلدورم- علی صفایی؛ ناظر: حاتم بک‌پور؛ کمک داور اضافه: محمد راهی

نفت آبادان و پیکان ساعت 16

داوران: بیژن حیدری- سید یعقوب حجتی- امیر قاسمی- مهدی مرجانزاده؛ ناظر: حسین خانبان

یکشنبه ۱۴ آذر ۱۴۰۰

فجر سپاسی شیراز و فولاد خوزستان  ساعت 15

داوران: کمیل غلامی- قهرمان نجفی- نجف پناهی- روح‌اله شریفی؛ ناظر: فریدون اصفهانیان

تراکتور و آلومینیوم اراک  ساعت 15

داوران: احمد محمدی- حمید سبحانی- مهدی شفیعی- مسعود حقیقی؛ ناظر: بهرام مهرپیما

نساجی مازندران و پدیده مشهد  ساعت 15

داوران: حسین زیاری- هادی طوسی- مرتضا سلمان‌نژاد- محمدحسین ترابیان؛ ناظر: ایرج نظری

ذوب آهن و مس رفسنجان ساعت 15

داوران: کوپال ناظمی- جلیل شعرانی- مرتضی یوسف شهریاری- عبدالنبی پورخلف؛ ناظر: محمود رفیعی

 

3534

دیدگاه تان را بنویسید