بازیکن اسبق تیم ملی فوتبال در گفت وگو با جی پلاس

حامد کاویانپور: ما دیگر به فینال آسیا نمی رسیم/ پرسپولیس و استقلال باید مراقب سپاهان باشند

یک کارشناس فوتبال می گوید با وضعیتی که در آسیا شکل گرفته و سرمایه گذاری تیم های شرقی و غربی، تیم های ایرانی با این وضعیت باید با قهرمانی در آسیا خداحافظی کنند.

لینک کوتاه کپی شد

حامد کاویانپور در گفت و گو با جی پلاس؛ درباره برگزاری شش هفته از لیگ برتر و نوسان تیم های مدعی از جمله پرسپولیس، استقلال و سپاهان گفت: همه تیم ها نوسان دارند. تیم های ایرانی نیاز به مدت زمانی برای رسیدن به ثبات عمل دارند. بازیکنان و مربیان ما در سطح اروپایی‌ها نیستند که از هفته های نخست فوتبال بی نقصی را به نمایش بگذارند. به نظرم از هفته هشتم باید از مربیان، فوتبال با ثباتی را بخواهیم چرا که زمان لازم برای رسیدن به شرایط مطلوب در اختیارشان بوده است.

 

آرزوی ویژه دختر رکوردشکن شنای پروانه ایران

 

این کارشناس فوتبال درباره عملکرد پرسپولیس در این فصل که با انتقاداتی از سوی هوادارانش و کارشناسان مواجه شده است گفت: پرسپولیس پر فراز و نشیب ظاهر شده و هنوز نتوانسته در ترکیب جدید جا بیفتد اما به مرور بهتر می شود. فکر می کنم با گذشت زمان، یحیی و دستیارانش تیم خود را بهتر می شناسند، بازیکنان هماهنگی بهتری خواهند داشت و برخی هم به مرور زمان به کیفیت بهتری خواهند رسید و می توانیم انتظار داشته باشیم که به تیم بهتری تبدیل شود.

او در واکنش به این سوال که آیا پرسپولیس را بعد از قهرمانی در پنج دوره اخیر لیگ برتر، مدعی قهرمانی می‌بیند یا ممکن است این تیم هم مانند خیلی از تیم های قبل از خود که بعد از سال ها قهرمانی به مشکل خورده‌اند، افت کند اظهار کرد: حرفتان درست است. تیم هایی داشتیم که بعد از چند دوره قهرمانی و موفقیت به یک باره دچار تزلزل و سقوط شده اند و نتوانسته‌اند روند قهرمانی‌های خود را ادامه دهند. ما در این زمینه یوونتوس را داریم که بعد از یک دهه قهرمانی، با وجود داشتن بازیکنان باکیفیت افت کرده اما فکر می کنم پرسپولیس از این پیچ عبور خواهد کرد و همچنان مدعی قهرمانی است.

کاویانپور در واکنش به اینکه مشکل کنونی پرسپولیس در کدام بخش‌ها است و آیا این تیم هماهنگی لازم را در دفاع و حمله دارد می گوید: تیم به هیچ وجه بالانس نیست و در خطوط مختلف شاهد سطح متفاوتی از آمادگی، کیفیت و هماهنگی هستیم اما باید بالانس شود. از این تیم انتظار داریم که با این بازیکنان به هماهنگی و کیفیت لازم برسد. مشکلات پرسپولیس مربوط به تزریق نفرات جدید و خالی شدن نقاط قوت تیم به نسبت فصل گذشته است که احتمالا به مرور زمان این مشکل رفع می شود اما نباید از رقبا عقب بیفتد چرا که امتیازهای ابتدای فصل در تعیین قهرمانی تاثیرگذار هستند.

این کارشناس فوتبال درباره عملکرد استقلال در ابتدای فصل جاری و انتقادها از مجیدی با توجه به اینکه در این فصل تیمش را خودش بسته و رهبری کرده و تیم باکیفیتی را هم دارد، اظهار کرد: بله مجیدی خودش این بار مسئولیت تیم را بر عهده داشت و بازیکنان باکیفیتی را هم به خدمت گرفته است و می تواند با این تیم نتایج خوبی را به دست آورد اما به هر دلیل هنوز تیم به هماهنگی لازم نرسیده است. استقلال هم مانند پرسپولیس هنوز با مشکلاتی در زمینه شناخت تاکتیک تیم مواجه است که فکر می کنم به مرور زمان بهتر می شود و ما هر دو تیم را در کورس قهرمانی خواهیم دید.

او درباره عملکرد عالی سپاهان در این فصل و کسب امتیازهای ابتدای فصل به نسبت فصل گذشته که بهترین نایب قهرمانی تاریخ فوتبال ایران را کسب کرد گفت: من سپاهان را مدعی اصلی قهرمانی می دانم. آن ها به خوبی و در آرامش کار می کنند و جنجال و حواشی تیم های تهرانی را هم ندارند. هر دو تیم استقلال و پرسپولیس باید مراقب سپاهان باشند و از این تیم عقب نیفتند.

کاویانپور در واکنش به اینکه به نظر می رسد حضور نویدکیا در سپاهان باعث شده این تیم باز هم به سطح گذشته خود باز گردد گفت: حضور نویدکیا موثر است اما سپاهان تیمی است که مشکلات استقلال و پرسپولیس را ندارد. آن ها به موقع بودجه خود را می گیرند و حقوق بازیکنان را می دهند و درگیر نود زمین تمرین و امکانات نیستند. هیچ شکایتی هم از این تیم در فیفا نمی شود و به طور کلی در وضعیت مطلوبی هستند. هر وقت سپاهان مربی خوبی داشته، توانسته از ظرفیت های خود برای قهرمانی استفاده کند.

این بازیکن سابق تیم ملی درباره قهرمانی الهلال در لیگ قهرمانان آسیا و به نوعی پایان رویای قهرمانی در این قاره با وضعیت کنونی گفت: با این اتفاقاتی که افتاده ما دیگر به فینال هم نمی رسیم و باید با رویایی قهرمانی خداحافظی کنیم. تنها راه ما برای رسیدن به این هدف رسیدگی به وضعیت و ساختار فوتبال ایران است. باید لیگ برتر خودمان را بهتر کنیم و بتوانیم کیفیت مسابقات را بالا ببریم تا بازیکنان خوبی را داشته باشیم. ما که توان تزریق بودجه های هنگفت کشورهای شرق و غرب آسیا را نداریم. پس باید به ساختار فوتبالمان برسیم که به تیم ملی هم کمک می کند. آن دو باری هم که پرسپولیس به فینال رسید اتفاقی بود و تکرار شدن آن سخت است.

دیدگاه تان را بنویسید