گزارش جی پلاس از وضعیت تیم‌ها در هفته ششم لیگ برتر

عجیب اما واقعی؛ پرسپولیس و استقلال بهتر شده‌اند!/ باید از سپاهان ترسید

انتقادها از استقلال و پرسپولیس در حالی است که این دو تیم در شروع فصل جاری بهتر از فصل گذشته عمل کرده‌ و امتیازهای بیشتری را به دست آورده اند.

لینک کوتاه کپی شد

گروه ورزشی جی پلاس؛ هفته ششم لیگ برتر فوتبال ایران با برگزاری هشت بازی دنبال شد که استقلال و گل گهر یک امتیاز کم اهمیت را کسب کردند اما در سوی مقابل پرسپولیس و سپاهان نوار ناکامی‌ها را پاره کردند و حالا وضعیت بهتری در صدر جدول دارند. همچنین باید به وضعیت آلومینیوم اراک، پدیده فصل جاری هم اشاره کرد که با یک تساوی مقابل هوادار صدرجدول را از دست داد.

در حال حاضر و در جدول رده بندی لیگ بیست و یکم، سپاهان با 13 امتیاز صدرنشین است، آلومینیوم و استقلال با 12 امتیاز و پرسپولیس و پیکان با 11 امتیاز در تعقیب شاگردان نویدکیا هستند.

حضور تیم های نام آشنا و همینطور چهره‌های جدید مانند آلومینیوم و پیکان در صدرجدول در حالی است که نارضایتی هایی نسبت به عملکرد برخی از تیم ها از جمله استقلال و پرسپولیس هم شنیده می شود که برای بررسی این موضوع به هفته ششم لیگ بیستم نگاهی خواهیم انداخت.

امتیازها در ابتدای فصل از این جهت ارزشمند هستند که ممکن است خیلی از تیم های مدعی به علت شرایط بدنسازی در پیش فصل و همینطور نرسیدن به مرز آمادگی کامل، امتیازهای حساسی را از دست دهند که در پایان فصل قیمت ارزش زیادی برای تعیین قهرمان خواهد داشت.

استقلال

فرهاد مجیدی با دو جین ستاره، استقلال را آماده قطع نوار قهرمانی های پرسپولیس و پایان طلسم ناکامی‌های این تیم کرده است ولی تیم او با انتقاداتی از سوی پیشکسوتان استقلال هم مواجه است.

کارشناسان اعتقاد دارند استقلال زیبا بازی نمی کند و سه پیروزی و سه تساوی در ابتدای فصل، می تواند موفقیت و قهرمانی این تیم در پایان فصل را به خطر اندازد.

استقلال فجرسپاسی شیراز امیرارسلان مطهری

مجیدی در حالی موفق به کسب 12 امتیاز از 18 امتیاز ممکن شده که فصل گذشته محمود فکری توانسته بود در هفته ششم با 11 امتیاز از سه پیروزی، دو تساوی و یک شکست، در صدر جدول قرار گیرد و بارقه‌های امید برای قهرمانی این تیم را روشن کند؛ اتفاقی که همه می دانند در نهایت به اخراج این مربی منتج شد.

در نتیجه فعلا باید گفت مجیدی بهتر از فصل گذشته عمل کرد و اگر مجیدی با همین فرمان جلو برود، در پایان فصل 60 امتیازی خواهد شد که شاید برای قهرمانی کافی باشد اما به شرطی که سایر مدعیان روی فرم نباشند.

پرسپولیس

پرسپولیس فصل جاری را با ناکامی شروع کرده بود و به همین دلیل انتقاداتی به یحیی گل محمدی و تیمش وجود داشت. این انتقادات بعد از پیروزی اخیر گل محمدی فروکش کرده و او و تیمش حالا در فاصله دو امتیازی صدرجدول هستند.

ولی نکته عجیب اینکه او در لیگ بیستم و در هفته ششم فقط 10 امتیاز کسب کرده بود و در رتبه پنجم جدول بود اما امسال تیم یحیی با 11 امتیاز در رتبه چهارم قرار دارد که بهتر از شرایط فصل گذشته است.

مس رفسنجان پرسپولیس هفته پنجم لیگ برتر بیست و یکم

گل محمدی گفته لیگ برای آن ها از این هفته شروع شده و احتمالا باید شاهد اوج گیری این تیم در هفته های بعد باشیم و ببینیم آیا او مانند فصل گذشته می تواند رقبا را کنار بزند و ششمین قهرمانی متوالی سرخپوشان را به دست آورد؟

سپاهان

باید از وضعیت کنونی سپاهان ترسید. نویدکیا وقتی فصل قبل با حدود 60 امتیاز تیم دوم لیگ شد و از کسب قهرمانی بازماند، گفته بود تیمش قهرمانی را به علت فرصت سوزی در هفته های نخست، از دست داده است.

سپاهان اصفهان

او دقیقا در این فصل از اشتباه فصل گذشته عبرت گرفته است. سپاهان در حال حاضر 13 امتیاز از 6 بازی کسب کرده با این روند مطمئنا می تواند به قهرمانی دست یابد. زردپوشان اصفهانی سال گذشته تا هفته ششم 9 امتیاز کسب کرده بودند و نشانی از یک مدعی قهرمانی نداشتند اما در این فصل سازشان کوک است و باید دید می توانند گوی سبقت را از رقبا بربایند.

آلومینیوم و پیکان

مهمان های ناخوانده صدرجدول لیگ برتر بیست و یکم که اهالی فوتبال را شگفت زده کرده اند، سال گذشته هرگز در این حد و اندازه ظاهر نشده بودند.

آلومینیوم امسال دو برابر فصل گذشته امتیاز گرفته است. شاگردان خطیبی از 6 بازی این فصل 12 امتیاز و از 6 بازی فصل گذشته 6 امتیاز گرفته بودند. همچنین پیکان سال گذشته با تارتار در هفته ششم 9 امتیازی بود ولی امسال با مجتبی حسینی با 11 امتیاز در رتبه چهارم جدول است.

گل گهر

باید به وضعیت تیم قلعه نویی هم اشاره کرد. تیم او امسال هم مانند پارسال عمل کرده است و همچنان در هفته ششم لیگ برتر با 10 امتیاز در تعقیب صدرنشین‌ها است. با این تفاوت که تیم کنونی گل گهر پرمهره تر از فصل گذشته است و البته جلوی تکرار شکست های فصل گذشته مقابل استقلال و پرسپولیس را گرفته است.

لیگ برتر فوتبال - گل گهر - استقلال

به نظر می رسد در لیگ بیست و یکم، تنور رقابت برای کسب جام طلایی فوتبال ایران بسیار داغ تر و مهیج تر از هر زمان دیگری خواهد بود.

دیدگاه تان را بنویسید