گزارش جی پلاس؛

بازار اتهام زنی در نقل‌و‌انتقالات؛ دولتی‌ها و صنعتی‌ها به جان هم افتادند!

با وجود تعطیلی لیگ، تنش میان تیم‌ ها کم نشده و تیم های دولتی و صنعتی بر سر خرید بازیکنان مدنظر خود به مشکل خورده اند!

لینک کوتاه کپی شد

گروه ورزشی جی پلاس؛ با اتمام فصل، جنگ و درگیری میان تیم های لیگ برتری همچنان بالا است و روز به روز اوج می‌گیرد! در واقع این بار درگیری بر سر امتیازات و مشکلات داوری نیست؛ بلکه صحبت از تقابل تیم های در فصل نقل و انتقالات است

در شرایطی که حدود یک ماه و نیم به شروع فصل جدید باقی مانده، تقابل تیم ها برای خرید بازیکنان به برخی درگیری ها منجر شده است. درگیری بر سر این است که برخی تیم ها باعث افزایش قیمت بازیکنان شده اند.

از چندین روز پیش تاکنون، تیم ها برای زیر سوال بردن رقبا، به طور مرتب این موضوع را مطرح کرده اند که برخی رقبا با دادن رقم های نجومی بازار نقل و انتقالات را بر هم ریخته اند ولی این جمله شاید از دهان مسئولان از 16 تیم لیگ برتر خارج شده است!

*تقابل دولتی‌ها و صنعتی‌ها!

نکته جالب اینکه بیشتر اتهامات به سوی استقلال، پرسپولیس و چند تیم صنعتی متمول از جمله سپاهان و گل گهر است. البته اتهامات در بازار تیم های میانه جدولی هم وجود دارد و همچنان در اینجا هم این تیم های صنعتی هستند که مورد هدف قرار گرفته اند.

اما موضوع اصلی این است که در این بین عمده تیم‌های لیگ را تیم‌های دولتی با بودجه نامشخص و تیم‌های دولتی برخواسته از بخش صنعت  تشکیل می دهند؛ به طوریکه اخیرا سازمان بازرسی کل کشور با دعوت از مدیران این باشگاه‌ ها از آن ها خواسته بود از ولخرجی و عقد قراردادهای هنگفت خودداری کنند ولی در این جلسه خبری از تیم های خصوصی به معنای واقعی نبود.

*ترکیب تیم های لیگ

برای مقایسه وضعیت نقل و انتقالات و تقابل‌ها برای جذب بازیکنان، نگاهی خواهیم داشت به ترکیب تیم‌های با بودجه دولتی، تیم های صنعتی و نفتی که همگی دولتی هستند و چند تیم خصوصی.

در حال حاضر، عمده تیم‌های لیگ برتر ایران را تیم های بخش صنعت تشکیل می دهند که ماهیت‌ شان نه از انجمن ها و گروه های هواداری، بلکه برخواسته از تمایل باشگاه ها به دیده شدن در حوزه ورزش است.

اگر چه برخی از تیم های صنعتی دارای هواداران پرتعدادی هم هستند، اما تجربه نشان می دهد که اگر همین تیم های صنعتی در شهرستان ها حضور نداشتند و مانند پیکان یا سایپا در تهران سرمایه گذاری می کردند، مطمئنا از نظر داشتن هوادار، محکوم به شکست بودند.

در ادامه ترکیب و ماهیت تیم‌های لیگ بیست و یکم را مشاهده می کنید:

تیم های صنعتی و نفتی

سپاهان

گل گهر

فولاد

پیکان

مس

آلومینیوم

ذوب آهن

صنعت نفت آبادان

نفت مسجد سلیمان

تیم‌های خصوصی

نساجی

شهر خودرو

تراکتور

هوادار

تیم‌های دولتی

استقلال

پرسپولیس

فجرسپاسی (زیرمجموعه سپاه پاسداران)

دیدگاه تان را بنویسید