گزارش جی پلاس از دو هفته آغازین لیگ برتر فوتبال

جنگ بر سرجام!

شروع فصل جاری لیگ برتر با قدرت نمایی تیم های استقلال، پرسپولیس، سپاهان و گل گهر همراه بود و هر چهار تیم نشان دادند اسب خود را برای قهرمانی زین کرده اند.

لینک کوتاه کپی شد

گروه ورزشی جی پلاس؛ هفته دوم لیگ برتر ایران با برگزاری هشت دیدار خاتمه یافت که در مهم‌ترین بازی های این هفته، تیم های مدعی سپاهان، گل گهر، پرسپولیس و استقلال رقبای خود را یکی پس از دیگری کنار زدند تا هر چهار تیم با 6 امتیاز و شانه به شانه هم صدر جدول را در اختیار بگیرند.

این چهار تیم که در فصل نقل و انتقالات بیشترین و بهترین بازیکنان را از آن خود کردند، از هم اکنون رقابت برای قهرمانی و کسب سهمیه آسیا را آغاز کرده‌اند و ظاهرا این بار خبری از فرصت‌سوزی در هفته های نخست نیست.

کارشناسان بسیاری از جمله مربیان و بازیکنان لیگ امتیاز بازی‌های ابتدایی هر فصل را در تعیین قهرمان لیگ تاثیرگذار می‌دانند؛ هفته هایی که تیم ها به علت وجود بازیکنان نه چندان آماده و دور بودن از شرایط مسابقه هر سال امتیازهای زیادی را از دست می دهند. این اتفاق در فصل گذشته به کررات برای تیم هایی مانند استقلال و سپاهان به وقوع پیوست و در شروع فصل امتیازهای ارزشمندی را از دست دادند اما پرسپولیس تیمی بود که در فصول گذشته امتیازهای ابتدایی را کسب می‌کردند و با ایجاد فاصله لازم، قهرمانی های زودهنگامی را رقم می زد.

شاگردان محرم نویدکیا، امیر قلعه نویی، فرهاد مجیدی و یحیی گل محمدی تاکنون بهترین عملکرد را از حیث نتیجه گیری ثبت کرده اند اما مشخصا هر چهار تیم ایرادهایی هم دارند که ممکن است با گذشت چندین هفته از لیگ برتر و افزایش شناخت تیم  ها، به مرور به رقبای سر سخت تری بر بخورند.

پرسپولیس گل گهر سیرجان

در دو هفته نخست بازی ها، تیم های سپاهان، گل گهر و پرسپولیس به طور مشترک با زدن 5 گل و متوسط 2.5 گل در هر مسابقه بهترین خط حمله های لیگ را داشته اند و بالاتر از میانگین گل زده لیگ در فصول گذشته گلزنی کرده اند. در خط دفاعی هم استقلال و سپاهان دو تیمی هستند که به همراه آلومینیوم و پیکان دروازه خود را بسته نگه داشته‌اند و هیچ گلی را دریافت نکرده‌اند.

با این عملکرد کم نظیر از مدعیان قهرمانی که تاکنون در فصول گذشته نظیر نداشته، می‌توان امیدوار بود که فصل جاری با افزایش حساسیت ها در تعیین قهرمان و تیم های صدرنشین همراه باشد.

اوج حساسیت لیگ را باید تقابل این چهار تیم با همدیگر دانست که تا پایان فصل 12 بار تکرار خواهد شد و این مسابقات رو در رو تاثیر به سزایی در پیش افتادن یا عقب گرد تیم ها در جدول رده بندی خواه داشت.

استقلال گل گهر سیرجان  نیمه نهایی جام حذفی سیاوش یزدانی

این اتفاق می تواند تبعات خود را هم داشته باشد. مطمئنا اشتباهات داوری و نبود VAR در فصل جاری می تواند موجب اعتراضات بیشتری هم شود؛ اعتراضاتی که زمینه ساز محرومیت بلند مدت امیر قلعه نویی شد و حالا با توجه به اهمیت تک امتیازها، کار داوران در نبود کمک داور ویدیویی هم سخت تر خواهد شد.

تنها کمبود فصل جاری غیبت هواداران است که انتظار می‌رود زودتر زمینه بازگشت آن‌ها به ورزشگاه ها فراهم شود و تیم ها از این حیث در دور برگشت متضرر نشوند و این اعتراض به وجود نیاید که یک تیم در دور رفت مسابقات نتوانسته از میزبانی خود بهره ببرد!

دیدگاه تان را بنویسید