گفت و گوی تفصیلی امید نمازی با جی پلاس

مربی MLS حرف جنجالی اسکوچیچ را تایید کرد| دستیار اسبق کی روش: طارمی جرات نمی کرد جواب او را بدهد/ مهدی باید کوتاه بیاید

دستیار سابق کی روش درباره اختلاف در تیم ملی فوتبال ایران گفت: فکر می کنم مشکل چیز دیگری باشد و گرنه اسکوچیچ صحبت بدی نکرده است. این حرف ها از واقعیت دور نیست. طارمی هم واکنشی نشان داده که به نظرم بیش از حد بوده است.

لینک کوتاه کپی شد

امید نمازی، مربی ایرانی تیم هیوستن دینامو لیگ MLS آمریکا در گفت و گو با جی پلاس؛ درباره اتفاقات و حاشیه‌های اخیر تیم ملی ایران که به خاطر جنجال اسکوچیچ و طارمی و دعوت نشدن این بازیکن به تیم ملی ایجاد شده، گفت: اینکه طارمی بخواهد در توئیتر جواب سرمربی تیم ملی را بدهد حرفه ای نیست. واقعا فضای مجازی دردسری شده است. من تعجب می کنم این اتفاق در تیم ملی افتاد. با در نظر گرفتن اینکه در این مدت نتایج مطلوبی کسب شده و بازیکنان هم از نظر روحی و روانی خوب و همدل هستند، وقوع این اتفاق عجیب است. فکر می کردم خیلی راحت این کدورت رفع می شود اما الان طارمی از تیم خط خورده است. نمی دانیم علت این اتفاق چیست. 

 

ناگفته مربی تیم ملی از اختلاف کی روش و رحمتی: کارلوس منتظر عذرخواهی نشسته بود

 

نبود طارمی می تواند در تیم ملی احساس شود

این مربی سابق تیم ملی فوتبال ایران با اشاره به کیفیت بازی مهدی طارمی در پورتو پرتغال گفت: شرایط طارمی خوب است. امیدوارم او در همین مرحله مقدماتی اضافه شود و کیفیت خود را در جام جهانی نشان دهد. سردار آزمون و طارمی می توانند به بهترین تیم های دنیا گل بزنند. امیدوارم هر چه زودتر این مشکل حل شود چون طارمی در سطح بالایی بازی می کند و غیبتش هم می تواند قابل احساس باشد. 

این مربی فوتبال در پاسخ به این سوال که "آیا بازیکنان و فوتبالیست های ایرانی به زعم او هم «تاکتیک پذیر» نیستند؟" گفت: من طور دیگری این موضوع را تعریف می کنم. واقعیت این است که در مدتی که در ذوب آهن کار کردم، رابطه نزدیکی با آکادمی ذوب آهن داشتم. در آن مقطع نگاه نزدیکی به بازیکنان جوان و تیم های پایه داشتم اما متاسفانه در فوتبال پایه ایران آموزش درست و حسابی برای پرورش بازیکنان انجام نمی شود. علت هم این است که حتی در تیم های پایه ذوب آهن، احساس کردم فشار روی مربیان برای کسب پیروزی بالا است. وقتی تیم پایه پیروز نمی شود، تغییرات انجام می شود. این در حالی است که در سطوح پایه باید تمرکز برای پرورش بازیکن در تیم یک باشد نه کسب پیروزی در تیم زیر 15 سال!

 

واکنش مهدی طارمی به عدم پاسخگویی به تماس باقری: به خدا شماره آقا کریم را نداشتم

 

نمازی با اشاره به تفاوت‌های آموزش فوتبالیست‌ها در ایران و آمریکا گفت: در دنیا، آموزش درست و حسابی به بازیکنان انجام می‌شود و تاکتیک های مختلف را مرور می کنند. تیم ها فقط به فکر زدن زیر توپ و ضربه سر در خط حمله نیستند. این اتفاق به خاطر نتیجه گرا بودن است که در سطح بزرگسالان در ایران بسیار احساس می شود. متاسفم که بازیکنان ایرانی با این همه استعداد آموزش خوبی نمی بینند. 

وجود مشکلات تاکتیکی در فوتبالیست های ایرانی حقیقت دارد

این مربی فوتبال شاغل در آمریکا ادامه داد: در پاسخ به این سوال که آیا ایرانی‌ها تاکتیک پذیر هستند یا نه باید گفت که می توانند تاکتیک پذیر باشند. این بازیکنان تکنیک فردی بالایی دارند. وقتی روی این موضوع کار کنید، می توانند تاکتیک های مختلف را یاد بگیرند و اجرا کنند ولی کار نمی شود. همه فوتبال ایران استعداد است. مهدی طارمی از بوشهر به پرسپولیس آمد و به اروپا رفت. تمام موفقیت او روی نبوغ و استعداد انفرادی خودش بود. فکر نمی کنم کار خاصی روی مسئله تاکتیک پذیری شده است. من هم فکر می کنم مشکلات تاکتیکی در فوتبالیست های ایرانی حقیقت داشته باشد. 

صحبت های اسکوچیچ دور از واقعیت نیست

نمازی در واکنش به اینکه به نظر می رسد مشکلات طارمی و اسکوچیچ فراتر از اعتراض طارمی به صحبت های این مربی به خاطر مسئله «تاکتیک ناپذیری» است، گفت: فکر می کنم مشکل چیز دیگری باشد و گرنه اسکوچیچ صحبت بدی نکرده است. این حرف ها از واقعیت دور نیست. طارمی هم واکنشی نشان داده که به نظرم بیش از حد بوده است. من قبل از این صحبتی با یکی از همکارانم داشتم و گفتم این موضوع برطرف می شود و اختلاف نظر نمی ماند اما عجیب است که می بینم طارمی دعوت نشده است. 

 

با تایید باقری؛ طارمی از اردوی بعدی در تیم ملی/ مهاجم پورتو جواب تلفن اسکوچیچ و کریم آقا را نداد!

 

دستیار سابق کارلوس کی روش در تیم ملی ایران با بیان اینکه تیم ملی از غیبت طارمی ضربه خواهد خورد گفت: مطمئنا تیم از این لحاظ ضربه می خورد چرا که طارمی از بازیکنان اصلی است و خیلی ها به بزرگی او نگاه می کنند. مخصوصا با موفقیت هایی که داشته، مورد توجه است. امیدوارم هر طور شده فدراسیون فوتبال و هر کسی مانند وحید هاشمیان یا کریم باقری پا در میانی کنند و او را به تیم ملی برگردانند. 

کنار گذاشتن رحمتی با موضوع طارمی قابل مقایسه نیست

این مربی در واکنش به اینکه او در دوران مربیگری در تیم ملی، با مسئله کنار گذاشتن رحمتی و عقیلی مواجه شده است، گفت: این مشکل با رحمتی رخ داد اما قابل مقایسه نیست. مصاحبه رحمتی بد بود و در آن مقطع کی روش را زیر سوال برد. رحمتی گفت که کی روش نفر اول نیست و نفر دوم بوده است. کی روش هم با تیم های آفریقای جنوبی و پرتغال به جام جهانی رفته بود. مربی کوچکی نبود. کی روش تنها چیزی که از رحمتی خواسته بود این بود که همانطور که از او انتقاد کرد و جایگاه کی روش را زیر سوال برد، به همان شکل در برنامه نود، یک عذرخواهی کوچک از این مربی انجام دهد یا بگوید پشیمان است.  

کی روش نشسته بود و منتظر عذرخواهی رحمتی بود

او با اشاره به تلاش هایش برای بازگرداندن رحمتی به تیم ملی ایران می گوید: خیلی سعی کردیم. من و منصوریان با فردوسی پور صحبت کردیم. می خواستیم از رحمتی درباره بد حرف زدن با کی روش بپرسد و او هم یک عذرخواهی انجام دهد اما اتفاقا مهدی رحمتی هیچ وقت عذرخواهی نکرد. ما (کی روش و دستیارانش) کنار هم نشسته بودیم و برنامه را تماشا می کردیم. کی روش فقط دنبال عذرخواهی بود. اگر رحمتی عذرخواهی می کرد او را بر می گرداند ولی این اتفاق رخ نداد. خوشبختانه رحمان احمدی خوب کار کرد و شانس آوردیم و تیم به جام جهانی رفت. نبود رحمتی می توانست برای تیم کی روش سنگین تمام شود. 

طارمی باید کوتاه بیاید

نمازی در پاسخ به این سوال که "آیا طارمی باید برای حل و فصل این موضوع پا پیش بگذارد و عذرخواهی کند؟" گفت: به نظرم بازیکن است که باید کوتاه بیاید و بگوید منظوری نداشتم و به نظرات مربی تیم ملی احترام می گذارم و در خدمت تیم ملی هستم. فکر می کنم اگر طارمی این حرف را بزند مشکل حل می شود. برگشت او خیلی به نفع تیم ملی ایران خواهد شد. 

او در واکنش به این سوال که آیا در فوتبال حرفه ای یک بازیکن می تواند دغدغه ها و مشکلات خود با تاکتیک تیم یا تیم ملی را با مربی خود در یک یک فضای مناسب در میان بگذارد، اظهار کرد: بستگی به مربیان دارد. برخی مربیان هیچ گاه در دفتر خود را باز نمی گذارند. مربیان زیادی هستند که صحبت می کنند اگر بتوانند در جایی هم از نظرات بازیکنان استفاده می کنند. کی روش دنبال این مسئله نبود و رابطه نزدیکی با جواد نکونام داشت. اگر چیزی بود که باید به اطلاع کی روش می رسید، جواد این کار را انجام می داد. اینکه یک بازیکن با مربی درباره تاکتیک حرف بزند چیز غیر معمولی نیست. فقط باید در یک محفل خصوصی انجام شود. 

طارمی جرات نمی کرد با کی روش اینطور حرف بزند

نمازی در پاسخ به این سوال که "آیا طارمی می توانست نظر خود را درباره سرمربی پورتو به این شکل در فضای مجازی بیان کند؟" گفت: مطمئن باشید اگر کی روش سرمربی تیم ملی بود، اگر یک جایی هم طارمی مشکلی داشت، به زبان نمی آورد. جرات نمی کرد اسمی از این موضوع بیاورد. کی روش آدم بزرگی است اما اسکوچیچ در آن حدها نیست و بازیکن احساس می کند می تواند چیزی بگوید. 

سرمربی سابق ذوب آهن با اشاره به اتفاقاتی که در دوران سرمربیگری او در این تیم رخ داد گفت: برای اولین بار که به ایران آمدم، کسی نمی دانست من 20 سال سابقه مربیگری دارم و چه موفقیت هایی را کسب کردم. من امیر قلعه نویی نبودم. به همین دلیل اگر بازیکنی در یک جایی هم مخالف نظراتم بود، آن را در رسانه ها بیان می کرد. این اتفاق برای مربی تازه کار می تواند مشکل ساز شود. 

بازیکنان از قلعه نویی و پروین حساب می بردند

وی با بیان اینکه اسکوچیچ مربی بدی نیست و فقط اسم و رسم لازم را ندارد گفت: در ایران همیشه از مربیان «آقا بالاسر» می ترسند و اگر این ترس نباشد همیشه مربی به مشکل بر می خورد. حتی در بین مربی های ایرانی به طور مثال قلعه نویی هم این دیده می شود که بازیکن از او حساب می برد. قبل از قلعه نویی هم علی پروین بود که شاید از نظر فنی خیلی بالا نبود اما همه از او حساب می بردند و به همین خاطر هر دو به موفقیت رسیدند. همین حساب بردن بازیکنان از مربی، نصف کار را در می آورد. بعد به مسائل فنی می رسیم که چطور ترکیب تیم چیده شود. 

کی‌روش بعد از کنار گذاشتن رحمتی، شانس آورد

نمازی در واکنش به اینکه به نظر می رسد اسکوچیچ برای دو بازی نسبتا راحت با لبنان و سوریه طارمی را کنار گذاشته و شاید برای بازی های بعد راه گفت و گو باز باشد تا به این شکل اقتدار خود را هم نشان دهد گفت: کی روش با تمام بزرگی و اسم و رسم خود، ممکن بود بدون رحمتی به مشکل بخورد. خوشبختانه ما پیروز شدیم تا بگویند کی روش بازیکن سالاری را برداشت. شانس هم در مربیگری مهم است. وقتی تصمیمی می گیرید، شانس هم مهم است. این موضوع می تواند خیلی به شما کمک کند. اگر شانس نیاورید کار گره می خورد. 

 

اعلام دلیل خداحافظی دروازه بان ایران از تیم ملی/ پیمان حسینی ستاره ای که از کاراته به فوتبال ساحلی رسید!

 

او در پاسخ به این سوال که ممکن است در نبود طارمی تیم ملی به مشکل بخورد گفت: معتقدم با بازیکنانی که در اختیار تیم ملی و اسکوچیچ هستند، به مشکل نخوریم. فکر می کنم ممکن است که بازی مقابل لبنان و سوریه سخت شود اما نتیجه مطلوب را کسب خواهند کرد. واقعا تیم ملی ایران از نظر بازیکنان دست کمی از تیم ملی 1998 ندارد. هر چند تیم 98 کامل تر بود اما این تیم از نظر هجومی بسیار خوب و قدرتمند است. در هر پست چند بازیکن خوب وجود دارد. 

امیدوارم طارمی راه رحمتی را نرود

دستیار سابق کی روش تاکید کرد: امیدوارم طارمی راه رحمتی را نرود.حیف است بازیکنی که این کیفیت را از خود نشان داده و در سطح اول اروپا مثمرثمر بوده، در تیم ملی نباشد. او می تواند برای سرمربی تیم ملی عصای دست خوبی باشد. امیدوارم به نحوی او را برگردانند و خودش هم کوتاه بیاید و به جمع ملی پوشان اضافه شود. 

اسکوچیچ اسم و رسم دار نیست اما کارش را بلد است

وی در واکنش به این سوال که اظهارات عزیزی خادم بعد از موفقیت تیم ملی در دور دوم انتخابی جام جهانی مبنی بر اینکه به دنبال مربی دیگری هستند، چقدر در تزلزل جایگاه اسکوچیچ تاثیر داشت، گفت: این صحبت ها خیلی در متزلزل شدن جایگاه مربی تاثیرگذار است. مربی ای که 10 پیروزی پشت سر هم داشته، تقریبا کارش را بلد است. به نظرم اسکوچیچ مربی باکیفیتی است. شاید یک جاهایی اشتباه کرده اما همه مربیان اشتباه می کنند و پپ گواردیولا هم اشتباه می کند. هر مربی از اشتباهاتش درس می گیرد. اسکوچیچ هم در دو بازی اخیر خود از نظر کیفی خوب نبود اما مطمئنم از این مسئله درس می گیرد. 

این مربی ایرانی شاغل در فوتبال آمریکا درباره ناتوانی در استفاده از قدوس در ترکیب تیم ملی از دوره کی روش تاکنون و ادامه نیمکت نشینی های لژیونری که در لیگ برتر انگلیس عملکرد خوبی دارد گفت: در زمان کی روش فرصت زیادی وجود نداشت. کی روش یک تاکتیک خاص داشت و همه یک جورهایی در خدمت کار تیمی و در کار دفاعی شرکت می کردند. قدوس بازیکنی نیست که انتظار داشته باشید در موقعیت های دفاعی مثل بقیه شرکت کنند. البته در فوتبال روز دنیا همه باید در فاز تدافعی شرکت کنند اما یک سری کمتر و بیشتر این کار را انجام می دهند. اسکوچیچ هم همیشه گفته می خواهم در فاز تهاجمی بازی کنیم و بیشتر مواقع هم ترکیب تیمش هجومی است. من تعجب می کنم قدوس حضور ندارد. البته این موضوع به استفاده از دو هافبک تدافعی بر می گردد. قدوس بازیکنی نیست که هم بازیسازی کند و هم در فاز دفاعی عمکلرد صددرصدی داشته باشد. قدوس در هنگام استفاده پشت سر مهاجمان می تواند تاثیرگذار باشد. 

او درباره وضعیت خودش در فوتبال آمریکا نیز گفت: تا پایان سال در تیم هیوستن دینامو هستم. شاید یک تیم دیگر را بگیرم. صحبت های داشتم و با یکی دو تیم مذاکره کردم. شاید هم به فدراسیون فوتبال آمریکا برگردم و در رده ملی کار کنم. 

با دو تیم ایرانی مذاکره کردم

نمازی درباره بازگشت به فوتبال ایران نیز اظهار کرد: به بازگشت به ایران زیاد فکر نکردم اما در این چند روز اخیر تماس هایی گرفته شده است. یکی دو تیم هستند که صحبت شده است اما فعلا نامی از آن ها نمی آورم تا ببینم مذاکرات چطور می شود. 

 

هاشمیان: وجدانم راحت است که کم کاری نکردم/ نمی توانیم بگوییم بازی با لبنان آسان است

 

او درباره عملکرد هیوستون در فصل اخیر MLS گفت: واقعیت این است که ما مالکی داشتیم که هیچ علاقه ای به سرمایه گذاری در فوتبال نداشت. هر تیمی برای پیشرفت به 12 میلیون دلار بودجه برای جذب بازیکن نیاز دارد. مالک تیم ما هیچ علاقه ای به این کار نداشت. کم بودجه ترین لیگ در اختیار تیم ما بود. ما بازیکن خوبی نگرفتیم و بازیکنان ما در تیم های دیگر بازی نمی کردند یا مازاد بودند. به طوری که نتوانستند کمک لازم را به ما انجام دهند. فصل را خوب شروع کردیم اما در ادامه راه با مصدومیت و مشکلاتی از این دست مواجه شدیم. 

او با اشاره به وضعیت خودش در تیم هیوستون دینامو گفت: خودم سرمربی و دستیار بودم. احساس می کنم اثرگذاری لازم را ندارم. مربی هیوستون دوستم است اما خودش دوست دارد کار را در اختیار بگیرد و در مسائل تمرینی از دستیارها استفاده نمی کند. 

 

دیدگاه تان را بنویسید