در گفت وگو با جی پلاس؛

حمله تند پنجعلی به اسکوچیچ و فدراسیون فوتبال: آن ها زور و قدرت دارند اما ظلم می کنند/ خورشیدی از کجا به تیم ملی آمد؟

محمد پنجعلی کارشناس فوتبال با انتقاد تند نسبت به فدراسیون فوتبال و سرمربی تیم ملی گفت: رفتار اسکوچیچ در واکنش به اظهارات طارمی آماتوری بوده است.

لینک کوتاه کپی شد

محمد پنجعلی در گفت‌ و گو با جی پلاس؛ درباره اعلام فهرست تیم ملی فوتبال ایران برای بازی با لبنان و سوریه و خط خوردن مهدی طارمی به علت انتقاد از اسکوچیچ که بازیکنان ایرانی را «تاکتیک ناپذیر» خوانده بود، گفت: رفتار سرمربی تیم ملی غیر معمولی و آماتور است. چرا سرمربی تیم ملی که باید به بازیکنانش روحیه دهد و در جلسات خصوصی مشکلات را بیان کند، به طور علنی بازیکنانش را نقد می کند. کنار گذاشتن بازیکن تیم ملی به خاطر بیان نظرش مدیریت کردن نیست.

او با اشاره به حضور حدود 20 ملی پوش در فوتبال اروپا گفت: موقعی که نصف بیشتر بازیکنان ما در اروپا هستند چطور اسکوچیچ می گوید بازیکنان ایرانی تاکتیک پذیر نیستند؟ او به چه عنوانی بازیکن تیم ملی را کنار می گذارد؟ مگر طارمی جرم کرده است؟

مدافع سال های دور فوتبال ایران با انتقاد شدید از اسکوچیچ اظهار کرد: او ادعا می کند که حرفه ای است اما «به قرآن» آماتور هم نیست. چه اتفاقی رخ داده که بازیکن تیم ملی را کنار می گذارد؟ الان منافع ملی در میان است. اسکوچیچ نمی تواند روی هوا و هوس خودش بازیکنی را کنار بگذارد. فردا اگر تیم ملی ناکام شود، چه کسی جوابگوی مردم است؟ مگر بازیکن چه گفته؟ اسکوچیچ کیست که اینطور رفتار می کند؟

پنجعلی در واکنش به این موضوع که برخی معتقدند اگر کی روش جمله اسکوچیچ را به زبان می اورد، کسی روی حرفش حرف نمی زد، گفت: ما این مربیان را بزرگ می کنیم. کی روش هم کاری نکرده که بگوییم بزرگ است. ما یک زمانی همراه تیم ملی به جام جهانی آرژانتین صعود کردیم. آن موقع سهمیه آسیا یک تیم بود اما الان که پنج تیم شده است. همین کی روش به لبنان باخت و با عراق مساوی کرد. کدام مربی بزرگی چنین حرفی را در یک رسانه به زبان می‌آورد؟ یک سری دلال دور و بر تیم ملی هستند که من نمی خواهم وارد زد و بندها شوم. به راحتی بازیکنی را که در اروپا بازی می کند کنار می گذارد. مگر طارمی جرم کرده است؟

تیم ملی فوتبال ایران - ایران و بحرین مهدی طارمی سردار آزمون دراگان اسکوچیچ

پیشکسوت تیم ملی فوتبال ایران و پرسپولیس درباره اینکه طارمی نباید در فضای مجازی جواب سرمربی خود را بدهد گفت: این حرف کارشناسی نیست. من در فوتبال حرفه ای بودم. تا الان چنین داستانی را نداشتیم. طارمی حرفی نزده که سرمربی او را کنار می گذارد. مگر نمی توانیم نظرمان را بگوییم؟

او در واکنش به اینکه اخبار و شایعات حاکی از برخی اعتراض‌ها به سرمربی تیم ملی است و در چند وقت اخیر سامان قدوس هم به نیمکت نشینی در تیم ملی انتقاد کرد، گفت: من فکر می کنم مسئولیت فنی تیم با سرمربی است و او است که تعیین می کند چه کسی بازی کند و نکند. این رفتارها و اعتراض به نیمکت نشینی آماتوری است. من بحثی درباره این موضوع ندارم. این رفتار اصلا قابل قبول نیست. بازیکنان بزرگ هم روی نیمکت می نشینند. انصاری فرد به عنوان کاپیتان تیم ملی هیچ گاه به این مسئله اعتراضی نداشته است. در این مورد مربی نظر اول و آخر را می دهد و کادرفنی تصمیم می گیرد.

پنجعلی در پاسخ به این سوال که آیا اسکوچیچ به علت بازی نسبتا راحت تر تیم ملی مقابل لبنان و سوریه چنین تصمیمی را در قبال طارمی گرفته است، گفت: این تحلیل ها درست نیست. اگر اسکوچیچ بر این اساس تصمیم گیری کرده، کاملا اشتباه است. با این تصمیم مربی تیمش را تخریب می کند. ببینید الان چه موجی از نارضایتی راه افتاده است. به هر حال با این تصمیمات برای تیم ملی حاشیه درست شده است.

این مدافع سابق تیم ملی که تجربه بازی در جام جهانی را دارد، می گوید: نتیجه می گیریم که مربی تصمیم درستی نگرفته و حرفه ای هم عمل نکرده و منافع ملی را در نظر نگرفته است. او باید حداقل این موضوع را با سایر بزرگان مطرح می کرد.  او به جای اینکه بازیکن را به اردو دعوت کند و نظرش را جویا شود، به طور علنی بازیکن را کنار می گذارد. تقصیر را گردن طارمی نیندازید.

وی درباره اینکه به نظر می رسد اگر اسکوچیچ صحبتی از کیفیت بازیکنان در رسانه ها نمی کرد، مشکلی هم به وجود نمی آمد گفت: سرمربی اشتباه کرده است. تیمی که در مسیر آرامش بود و خوب نتیجه می گرفت حالا دچار حاشیه شده است. خوب است یک بازیکن در واکنش به صحبت های مربی مرتب «به به و چه چه» کند؟ برخی عادت دارند مدام موافقت کند تا جایگاه بهتری را به دست بیاورند. در ایران برای حضور در هر پستی پاچه خواری رواج یافته است.

پنجعلی درباره نقش مجتبی خورشیدی و فدراسیون فوتبال در بالا گرفتن اختلافات و ناکارآمدی خورشیدی در رفع رجوع مشکلات گفت: خورشیدی کجا بوده است؟ من با شخص ایشان کار ندارم. کسی که در هیچ جای فوتبال این مملکت نبوده و در راه آهن حضور داشته است، مسئول تیم ملی شده است. من مشکلی با شخصیت حقیقی او ندارم چرا که هر شخصی قابل احترام است اما در فوتبال دو نفر آدم شناخته شده نبود که سرپرست تیم ملی شود؟

وی با اشاره به شهاب الدین عزیزی خادم، رئیس فدراسیون فوتبال خاطرنشان کرد: آقای عزیزی خادم از کجا وارد فوتبال شده است؟ شروع فعالیتش از کجا بود. برخی می‌گویند از یک سازمان شروع کرده اما او کجا بوده است؟ می گویند مدیر بوده اما چه کسی او را وارد این سازمان ها کرده است.

این مدافع سابق تیم ملی با اشاره عزیزی خادم، اسکوچیچ و خورشیدی گفت: این افراد کوچک هستند و نمی توانند تیم ملی و فدراسیون را اداره کنند. آن ها جایگاه های مهم را تصاحب کردند. چرا باید دادکان و علی دایی و علی کریمی در خانه باشند؟ من هر چه فکر می کنم می بینم که طارمی کاری نکرده و چیزی نگفته است. حتما کسی به اسکوچیچ خط داده که مثلا جلو طارمی را بگیرد. بله اسکوچیچ و مدیران فدراسیون زور و قدرت دارند اما این واقعا ظلم است.

دیدگاه تان را بنویسید