گزارش جی پلاس

اسکوچیچ دوره شد؛ کنایه ستاره های ایران به نیمکت نشینی!

ستاره‌های تیم ملی از انتخاب‌های یکنواخت دراگان اسکوچیچ خسته شده‌اند و هر از چند گاهی یک نفر زبان به انتقاد می‌گشاید و به سرمربی کروات تیم ملی کنایه می زند؛ اتفاقی که تا پیش از این و حداقل در دوران سرمربی پرتغالی ریشه کن شده بود.

لینک کوتاه کپی شد

گروه ورزشی جی پلاس؛ به نظر می رسد اسکوچیچ در بد مخمصه ای گیر کرده و حالا عنان کار از دستان او خارج شده است. این موضوع را باید در اظهارات و واکنش های اخیر ستاره های تیم ملی جست و جو کرد که هر کدام به نحوی به وضعیت خودشان در تیم ملی اعتراض کرده اند؛ اتفاقی که می تواند تا چندی بعد زمینه ساز مشکلات فراوانی شود و تیم ملی را از ریل موفقیت خارج کند.

آخرین مورد از این دست انتقادها را امیر عابدزاده، دروازه بان ایرانی پونفرادینا اسپانیا انجام داده که در یک سال گذشته و از زمان روی کار آمدن اسکوچیچ فقط در دو بازی ملی نه چندان مهم به میدان رفته است! نیمکت نشینی عابدزاده کوچک در حالی است که او ثبات بیشتری نسبت به بیرانوند در تیم باشگاهی خود داشته و بحث های زیادی درباره رسیدن پیراهن شماره یک به او وجود دارد اما امیر همچنان روی نیمکت قرار دارد.

وقتی فدراسیون بین‌ المللی تاریخ و آمار نامزدهای بهترین دروازه جهان را اعلام کردٰ، نام امیر عابدزاده در کنار چندین دروازه سرشناس و گمنام دیگر از قاره های مختلف جهان قرار داشت و این موضوع با بازتاب زیادی در مطبوعات ایرانی همراه بود. واکنش امیر عابدزاده به این اتفاق متفاوت بود. در تصویری که در پست اینستاگرامی خود منتشر کرده بود، نوشت: «خدایا من را حفظ کن، برایم مهم نیست که از ترکیب کنار بمانم».

امیر عابدزاده

این جمله از امیر عابدزاده در حالی است که او در تیم باشگاهی خود در تمام بازی ها حضور دارد و فقط بحث ها حول محور نیمکت نشینی او در تیم ملی است. حتی در همین روزهای گذشته هم علیرضا بیرانوند، دروازه بان بواویشتا پرتغال از تمرکز خود برای درخشش در جام جهانی و رفتن به تیم بهتری در اروپا سخن گفته؛ اتفاقی که هر بازیکن دیگری از جمله عابدزاده هم به دنبال دیده شدن از این طریق با تیم ملی در جام جهانی است.

قبل از این‌ها هم سامان قدوس به نیمکت نشینی خود به نوعی اعتراض کرده بود. هافبک ایرانی برنتفورد انگلیس که حداقل در اکثر بازی‌های تیمش به عنوان یکی از بازیکنان جانشین وارد زمین می شود؛ در تیم ملی اوضاع خوبی ندارد. او بعد از اینکه در برابر کره جنوبی یک دقیقه هم فرصت بازیکن کردن به دست نیاورد، در واکنش به صحبت ها در فضای مجازی مبنی بر اینکه چرا اسکوچیچ به بازیکنی مانند او بازی نکرده، دو ایموجی را در استوری اینستاگرام خود با مضمون «بی اطلاعی و خنده» منتشر و بعد از دقایقی آن را از صفحه خود پاک کرد.

واکنش سامان قدوس به نیمکت نشینی در تیم ملی

بزرگترین جنجال هفته‌های اخیر را هم اسکوچیچ و طارمی خلق کردند. دراگان اسکوچیچ چندی قبل بازیکنان ایرانی را فاقد توانایی تاکتیکی قلمداد کرد: «فوتبالیست‌های ایرانی به لحاظ تکنیکی و فیزیکی قدرتمند هستند و در سطح رشک برانگیزی قرار دارند. چیزی که آن‌ها فاقدش هستند و من در آن جای پیشرفت می‌بینم، توانایی تاکتیکی است. بازیکنان ایران هنوز در توانایی تاکتیکی آن‌قدرها خوب نیستند ولی در بلند مدت می‌توان آن را آموخت».

بعد از این اظهارات، مهدی طارمی به طور علنی با انتشار توئیتی پاسخ اسکوچیچ را داد: «باید عرض کنم که بازیکنان ایرانی علاوه بر تکنیک فردی و جنگندگی و.… از لحاظ دانش فوتبال و تاکتیک خیلی درک بالایی دارند ولی متاسفانه مشکلات جایی دیگر است. زنده باد ایران».

با این اظهارات و اتفاقات و شایعاتی که در ماه‌های اخیر از رختکن تیم ملی به گوش می رسد (از جمله اعتراض برخی از بازیکنان به نیمکت نشینی) هیچ شکی باقی نمی‌ماند که تیم ملی در رختکن وحدت و همدلی لازم را ندارد و بازیکن و مربی یک صدا نیستند.

پر واضح است تیمی که در رختکن متحد نباشد، در زمین فوتبال شکست خواهد خورد و از پای در می‌آید. این مشکلات در حالی است که تیم ملی تا چند روز دیگر باید در خانه لبنان و سوریه به میدان برود؛ دو تیمی که قبلا هم در شرایطی که تیم ملی اوضاع و احوال خوبی نداشته، حسابی دردسر ساز شده اند.

دیدگاه تان را بنویسید