در گفت و گو با جی پلاس مطرح شد؛

گلایه های بسکتبالیست نسل طلایی ایران| مهدی کامرانی: کاش 4 سال پیش به تیم ملی دعوت می شدم/ نمی گویم کسی هستم اما تجربه دارم

ملی پوش نسل طلایی بسکتبال ایران گفت: کاش چهار سال پیش به تیم ملی دعوت می‌شدم چون خیلی چیزها می‌توانست بهتر رقم بخورد اما به هر حال گاهی اوقات دست من تنها نیست.

لینک کوتاه کپی شد

مهدی کامرانی ملی پوش بسکتبال در گفت و گو با خبرنگار ورزشی جی پلاس، در خصوص دعوت به اردوی تیم ملی پس از 6 سال اظهار کرد: من همیشه گفتم که هر زمان بخواهند در خدمت تیم ملی هستم حتی اگر سه سال هم بسکتبال بازی نکنم برای تیم ملی با جان و دل بازی خواهم کرد چون از بزرگ‌ ترها یاد گرفتم کمک کنم. چرا می‌گویند نسل طلایی؟ من تعجب می‌کنم که چرا از تمام این نسل استفاده نکردند و فقط اسم نسل طلایی را داریم که آن اسم را هم دیگر نمی‌آورند. این خیلی بد است که ما از گذشته‌ها برای جوان ترها تعریف نمی‌کنیم به خاطر همین همه چیز را پیش خودم نگه می‌دارم و سعی می‌کنم جایی سخن بگویم که عملی کنند و یا از من پیشنهاد بخواهند تا در آن مسیر قدم بر‌دارم. سعی می‌کنم دیگر صحبتی نکنم چون قطعا با این وضعیتی که بسکتبال ما دارد همه راجع  به حرف‌های من جبهه می‌گیرند.

او افزود: همیشه در خدمت تیم ملی هستم و چه  من را بخواهند چه نخواهند همیشه دعاگو بودم چون تیم ملی نسل طلایی زحمات زیادی کشید و خیلی‌ها کمک کردند که بسکتبال ما در آسیا شناخته شود و کاری کنند که تیم‌های اروپایی هم از ایران دعوت به عمل بیاورند. نسل فعلی خیلی کار راحت تری دارد اما باید آرمان‌های گذشته را قوی تر کنند و تجربه نسل قبلی انتقال پیدا کند در صورتی که متاسفانه در این سه چهار سال برخی سعی کردند به خاطر اهداف شخصی خود حاشیه سازی کنند که به تیم ملی برسند و دیدند که فقط به ضرر خودشان است. قطعا زمان نشان دهنده همه چیز است؛ من صبر کردم زمان گذشت و الان این اتفاق افتاد. من یاد گرفتم که صبر و زمان همه چیز را مشخص می‌کند اما کاش این اتفاقات چهار سال پیش رخ می‌داد چون خیلی چیزها می‌توانست بهتر رقم بخورد ولی بعضی اوقات دست من تنها نیست و در بسکتبال باید خیلی باهوش عمل کرد چون ورزشی گروهی است. وقتی یک بازیکن یا مربی 20 سال عمرش را گذاشته و رزومه کاری‌اش مشخص است باید به آن اطمینان کنند.

گارد راس تیم مهرام تهران با اشاره به فصل جدید لیگ برتر تصریح کرد: خداراشکر ما هم تدارکات دیدیم هم تمرینات طاقت فرسایی را پشت سر گذاشتیم. هنوز شروع لیگ است و بدن‌ها آن طور که باید جا نیفتاده و مسلما بعد از پایان دور رفت بهتر می‌توانیم کار کنیم بخصوص اینکه بازیکنان خوبی به تیم مهرام اضافه شده که همه ملی پوش و با سابقه هستند و همین امر در پلی آف خیلی به ما کمک خواهد کرد.

کامرانی در مورد کیفیت پایین تعداد زیادی از تیم‌های حاضر در لیگ برتر گفت: دوست ندارم نظر بدهم؛ چهار سال است که فدراسیون تغییر کرده اما اصلا از من نخواستند پیشنهاد و نظر بدهم به همین خاطر سعی می‌کنم نظراتم را در رسانه هم مطرح نکنم و بگذارم برای زمانی که از من خواسته شد چون بالاخره بازیکنانی مانند من، صمد نیکخواه بهرامی و حامد حدادی سال‌ها است که بازی می‌کنیم، فینال‌های مختلف و بالای 20 قهرمانی آسیا را دیدیم؛ این را نمی‌گویم که فکر کنند می‌خواهم بگویم کسی هستم بلکه تجربه دارم، چهار سال لژیونر بودم اما هیچ زمانی از من پیشنهاد نخواستند در حالی که همیشه گفتم در خدمت بسکتبال هستم.

او در پایان صحبت‌هایش درباره انتظارات خود از ریاست جدید فدراسیون در آستانه انتخابات تصریح کرد: انتظار که زیاد است؛ هر کسی که رئیس فدراسیون شود برای من فرقی ندارد چون یک بسکتبالیست هستم و بازی می‌کنم. حرفه‌ای هستم و ادعایم می‌شود پول حرفه‌ای می‌گیرم و باید کارم را انجام می‌دهم. من بالاخره باید به بسکتبال و کسانی که قرار است در آینده حالا در هرجایگاهی وارد این رشته شوند کمک کنم. تمام بازیکنان و مربیان به یکدیگر وصل هستند و این خودش یک زندگی است که حمایت نمی‌شود و باید کنار هم باشیم.    

الهام کهزادی

دیدگاه تان را بنویسید