حافظ قشقایی در گفت و گو با جی پلاس؛

پاسخ پدیده وزنه برداری ایران به احتمال مهاجرت به خاطر سرمربی تیم ملی!

وزنه بردار دسته 55 کیلوگرم ایران گفت: خیلی از ملی پوشان دیگر به سرنوشت من دچار شدند و آن ها را کنار گذاشتند اما امیدوارم سرمربی تیم ملی به زودی جانشین من را مشخص کند تا ثابت شود حقم نبوده که در اردو تیم ملی و مسابقات باشم.

لینک کوتاه کپی شد

حافظ قشقایی در گفت و گو با خبرنگار ورزشی جی پلاس، در خصوص شایعه هایی که درباره احتمال مهاجرت به دلیل حمایت نشدن از سوی فدراسیون و سرمربی تیم ملی به میان آمده است، اظهار کرد: این موضوع شایعه بوده اما چنین قصدی نداشتم و تا الان هم در این رابطه اقدامی انجام ندادم. من دوست دارم برای کشور خودم وزنه بزنم و افتخار آفرینی کنم همانطور که دو سال پیش توانستم بعد از سال‌ها ایران را صاحب مدال جهانی سبک وزن کنم، دوست دارم باز هم این افتخار را در مسابقات جهانی، آسیایی و المپیک تکرار کنم. درطول یک سال اخیر بخصوص بعد از اینکه به خاطر مصدومیت مسابقات آسیایی را از دست دادم دو کشور آسیایی و یک کشور اروپایی با من صحبت کردند اما از آنجایی که من قصد مهاجرت ندارم دلیلی هم نمی‌بینم به این موضوع فکر کنم.

او در مورد دلایل دعوت نشدن به اردوهای تیم ملی و اعزام نشدن به مسابقات علی رغم عملکرد خوب و اینکه آیا اختلاف با سرمربی و فدراسیون موجب این امر شده تصریح کرد: واقعا خودم هم نمی‌دانم مشکل از کجا است؛ شاید اختلاف شخصی باشد؛ به هر حال وزنه برداری خوبی که دارد این است که رکوردها مشخص است و همه چیزگواه این است که من می‌توانستم در مسابقات حضور داشته باشم. به اعتقاد من شاید نفراتی که به اردو دعوت شدند از نظر سرمربی شرایط بهتری داشتند و امیدوارم واقعا همینطور باشد چون من با توجه به رکوردهایم شانس کسب مدال بالایی داشتم. همانطور که در مسابقات آسیایی وزنه برداری که حدود 20 کیلو رکوردش کمتر از من بود مدال گرفت در مسابقات جهانی هم وضعیت به همین شکل است. به هر حال امیدوارم دوستانی که در اردو هستند به همین صورت مدال بگیرند و ثابت شود حق من نبوده که در اردو تیم ملی باشم.

وزنه بردارسبک وزن تاریخ ساز ایران با بیان اینکه من تنها ورزشکاری نبودم که به این سرنوشت دچار شدم گفت: نفرات دیگری هم بودند که همین سرنوشت برای آنها اتفاق افتاد؛ از سعید علی حسینی گرفته تا محمدرضا براری و حتی علی مکوندی که کلا مهاجرت کرد؛ به هر حال در طول سال‌های اخیر سیاست سرمربی همین بوده و وقتی مربی ورزشکار را کنار می‌گذارد قطعا یک جانشین برای او دارد بنابراین امیدوارم هر چه زودتر جانشین من در سبک وزن هم هرچه زودتر مشخص شود. من  بعد از 42 سال مدال کسب کردم و انتظار حمایت بیشتری داشتم.

قشقایی افزود: ما در سبک وزن ورزشکاران بسیار خوبی داشیم که شاید خیلی از آنها به خاطر اینکه علم تمرینی ما فقط مختص سنگین وزن است نتوانستند به حقشان برسند؛ برای نمونه مجید عسگری، سجاد و جابر بهروزی، مهدی پانزوان و .... اما خدا را شکر من توانستم این طلسم را بشکنم بنابراین انتظار خیلی بیشتری از طرف سرمربی و فدراسیون داشتم و انتظارم این بود فدراسیون پا درمیانی کند و اجازه ندهد به خاطر مسئله‌ای که نامشخص هم است یک ورزشکاری که شانس مدال دارد به این راحتی کنار گذاشته شود. 

دارنده مدال نقره دسته 55 کیلوگرم قهرمانی جهان 2019 در پایان صحبت‌های خود با اشاره به مشکلات رشته وزنه برداری در ایران تصریح کرد: از مشکلات در سطح لیگ اگر بخواهم بگویم متاسفانه تعداد تیم‌ها کم است و اسپانسرها حمایت نمی‌کنند البته حق هم دارند چون لیگ ما در این چند سال بازدهی نداشته و رقم قراردادها هم که خیلی پایین است. در سطح استان‌ها برخی هیئت‌ها خوب کار می‌کند اما برخی دیگر حالت تشریفاتی دارند و خیلی پیگیر امور ورزشکارانشان نیستند. امیدوارم شرایطی ایجاد کنند که این همه استعدادهایی که در وزنه برداری داریم به حقشان برسند چون ورزشکاران ما شایستگی زیادی دارند؛ امیدوارم نگرش‌ها وسیع تر شود تا بتوان از این جوان‌ها استفاده کرد.      

 

دیدگاه تان را بنویسید