گزارش جی پلاس از نتایج هفته چهارم لیگ برتر

استقلال دقیقه 95 از ریل خوشبختی خارج شد؛ یک امتیاز سخت زیرباران شیراز/ سپاهان دربی اصفهان را باخت!+حواشی به همراه عکس و ویدیوی گل ها/جدول

دو تیم استقلال و فجرسپاسی پس از گذشت 8 سال و 3 ماه، یکبار دیگر در شیراز و استادیوم حافظیه به مصاف هم رفتند که این مسابقه باتساوی یک یک به پایان رسید.

لینک کوتاه کپی شد

گروه ورزشی جی پلاس، تیم  فوتبال استقلال در چهارمین هفته از لیگ بیست و یکم در شیراز به مصاف فجرسپاسی رفت و با تساوی یک یک مقابل این تیم متوقف شد.

ترکیب استقلال: سیدحسین حسینی، محمد دانشگر، حسین مرادمند، سیاوش یزدانی، وریا غفوری (کاپیتان)، جعفر سلمانی، مهدی مهدی‌پور، آرش رضاوند، کوین یامگا، امین قاسمی‌نژاد، رودی ژستد

ترکیب فجرسپاسی: ایمان صادقی، عرفان معصومی، محمد قنبری، علی مولایی، سیروان قربانی، سعید زارع، حمید نعمتی، میلاد احمدی، احمد زنده روح، رضا آقابابایی و محمد کاظمی

گزارش بازی

نیمه اول

در ابتدای این بازی که در ورزشگاه حافظیه شیراز برگزار شد، استقلال  شکل هجومی‌ به خود گرفت و سعی داشت در ابتدای بازی با حملات خود، نبض بازی را به دست بگیرد. در دقیقه ۳ این بازی، یامگا فرصت خوبی در محوطه جریمه فجر داشت اما ضربه این بازیکن را دروازه‌بان تیم فجر مهار کرد.فجر در ادامه بازی توانست مقداری جلو بکشد و فرصت‌هایی برای خود خلق کند اما موقعیت‌های این تیم نتوانست دروازه شاگردان فرهاد مجیدی را تهدید کند. در دقیقه ۱۹ این بازی، کوین یامگا، روی پاس وریا غفوری در محوطه جریمه فجر فرصت بسیار خوبی برای گلزنی داشت اما ضربه این بازیکن با اختلافی کم از گوشه دروازه به بیرون رفت. استقلال پس از این فرصت خوب، بازهم به سمت دروازه فجر حمله‌ور شد اما فرصت‌های آبی‌پوشان نتوانست نتیجه بازی را تغییر دهد. هم‌چنین شاگردان اصغر کلانتری با در دست داشتن توپ در میانه میدان سعی داشتند بازی را مدیریت کنند اما نتوانستند جلوی حمله شاگردان مجیدی را بگیرند. در پایان تلاش ۲ تیم برای تغییر نتیجه ثمری نداشت تا دو تیم در پایان نیمه اول با تساوی بدون گل راهی رختکن شوند.

نیمه دوم

در ابتدای نیمه دوم، بازی بیش‌تر در میانه میدان در جریان بود و دو تیم سعی داشتند راهی برای باز کردن قفل دفاع یکدیگر داشتند. در دقیقه ۵۲ بازی، اولین موقعیت جدی نیمه دوم شکل گرفت و ضربه سر امین‌قاسمی نژاد در محوطه جریمه فجر روی پاس رودی ژستد با اختلافی کم از بالای دروازه به بیرون رفت. حمید نعمتی در دقیقه ۵۵ بازی، از پشت محوطه جریمه استقلال شوتی روانه دروازه سید حسین حسینی کرد اما ضربه این بازیکن را حسینی توانست مهار کند. در ادامه کوین یامگا روی نفوذ خود به محوطه جریمه فجر رسید اما ضربه این بازیکن با مهار ایمان صادقی به کرنر رفت. در دقیقه ۵۸ بازی، داور بازی با نقش زمین شدن محمد دانشگر در محوطه جریمه فجر، به نفع آبی‌پوشان پایتخت پنالتی گرفت و کوین یامگا موفق شد بر خلاف جهت حرکت ایمان صادقی گل اول بازی را به ثمر برساند. پس از این گل استقلال تلاش کرد تا توپ و میدان را در اختیار داشته باشد و از گل زده خود محافظت کند. در این بین تیم فجر نیز فرصت‌های نصفه و نیمه‌ای برای خود به وجود آورد اما این فرصت‌ها باعث نشد دروازه تیم استقلال تهدید شود. با نزدیک شدن مسابقه به دقایق پایانی بازی، آبی‌ها مقداری عقب کشیدند و سعی کردند شکل دفاعی به خود بگیرند تا نتیجه بازی را به نفع خود حفظ کنند. هم‌چنین تیم فجر با وجود عقب‌نشینی استقلال نتوانست کاری از پیش ببرد اما در دقایق پایانی شرایط برای تیم فجر تغییر کرد و سیروان قربانی در دقیقه ۵+۹۰ روی یک ضربه کرنر و با اشتباه دروازه‌بان استقلال توانست نتیجه بازی را به تساوی بکشاند تا در پایان این بازی با تساوی یک بر یک به پایان برسد.

حواشی

در حالی که قرار بود دیدار تیم‌های فوتبال فجر سپاسی شیراز و استقلال در هفته چهارم لیگ برتر از ساعت 16 امروز (جمعه) در ورزشگاه حافظیه شیراز برگزار شود، اما به دلیل حضور حدود 100 نفر به عنوان تماشاگر، بازی با تأخیر 4 دقیقه‌ای آغاز شد. داود رفعتی، ناظر بازی اعلام کرد در صورتی که تماشاگران از ورزشگاه خارج نشوند، اجازه برگزاری بازی را نخواهد داد. مأموران حاضر در ورزشگاه تماشاگران را به بیرون هدایت کردند تا بازی آغاز شود. بازیکنان استقلال پیش از مصاف این تیم برابر فجرسپاسی، با حمل بنری با مضمون اسطوره‌هایی که از یاد نمی‌روند، در سالروز درگذشت دو بزرگمرد تاریخ باشگاه استقلال، یاد مرحوم علی دانایی‌فرد و منصور پورحیدری را گرامی داشتند

photo_2021-11-05_16-28-24

 

پیکان 2 - تراکتور یک

پیکان و تراکتور امروز (جمعه) در چارچوب هفته چهارم لیگ برتر فوتبال به مصاف هم رفتند که این دیدار در نهایت با نتیجه ۲ بر یک به سود تراکتور به پایان رسید.  در ابتدای این دیدار پیمان بابایی رو ارسال از جناح راست و ضربه سری که روی تیر یک زد، گل نخست تراکتور را به ثمر رساند. در ادامه اما پیکان به بازی برگشت و ابتدا با شوت ۴۰ متری اسماعیل بابایی در دقیقه ۳۶ گل نخست پیکان به ثمر رسید. محمد جواد آزاده هم دودقیقه بعد روی غفلت مدافعان تراکتور گل دوم و پیروزی‌بخش پیکان را به ثمر رساند. با این نتیجه پیکان با ۷ امتیاز در رده پنجم و تراکتور با ۳ امتیاز در رده دوازدهم جدول رده‌بندی قرار گفت. این شکست سومین شکست تراکتور در چهارهفته ابتدایی بود. تنها پیروزی این تیم مقابل صنعت نفت بحران‌زده منصوریان اتفاق افتاد که بدون امتیاز در قعر جدول رده‌بندی قرار گرفته است.

ذوب آهن یک - سپاهان صفر

دیدار دو تیم ذوب‌آهن و سپاهان در قالب هفته چهارم لیگ برتر ساعت ۱۸:۰۰ امروز(جمعه) در ورزشگاه فولادشهر برگزار شد که این دیدار در نهایت با برتری یک بر صفر شاگردان مهدی تارتار به پایان رسید. سجاد شهباززاده در دقیقه ۳۹ یک پنالتی برای طلایی‌پوشان به دست آورد اما ضربه او را حبیب فرعباسی مهار کرد. در دقیقه ۵۷ سجاد دانایی روی ارسال هافبک ذوبی‌ها با یک ضربه روی پا دروازه کریستوفر کنت را باز کرد تا تک گل بازی به ثمر برسد. دانیال اسماعیلی‌فر مدافع راست سپاهانی‌ها در دقیقه ۶۰ با مصدومیت مواجه و از زمین خارج شد و جای خود را به رضا میرزایی داد. در دقیقه ۶۸ جلال‌الدین علی محمدی به دلیل خطا و ضربه این بازیکن به صورت بازیکن ذوب‌آهن از داور بازی کارت قرمز مستقیم گرفت و اخراج شد. در ادامه محمدرضا خلعتبری که روی نیمکت نشسته بود، به دلیل اعتراص به داوری کارت زرد گرفت. سپاهانی‌ها با شکست در این دیدار صدر جدول را از دست دادند و ۹ امتیازی باقی ماندند. ذوب‌آهن نیز با این پیروزی شش امتیازی شد.

هوادار 2- پدیده صفر

دو تیم فوتبال هوادار تهران و شهرخودرو خراسان از ساعت ۱۶:۰۰ در کرج به مصاف هم رفتند که شاگردان رضا عنایتی تاریخ‌سازی کردند و توانستند با نتیجه ۲ بر صفر حریف بحران‌زده خود را شکست دهند. محمد قاضی در دقیقه ۹ و نیما انتظاری در دقیقه ۴۱ برای هوادار گلزنی کردند. هوادار با این پیروزی، ۳ امتیازی شد و موقتا به رده نهم صعود کرد. شاگردان اکبر میثاقیان نیز با یک امتیاز به رده چهاردهم سقوط کردند.

برنامه و نتایج هفته چهارم

تیم نتیجه نتیجه تیم تاریخ ساعت
هوادار 2 0 پدیده جمعه 14 ابان 16
تراکتور 1 2 پیکان جمعه 14 ابان 16
فجر 1 1 استقلال جمعه 14 ابان 16
ذوب آهن 1 0 سپاهان جمعه 14 ابان 18
مس     آلومینیوم شنبه 15 آبان 16
نساجی     صنعت نفت شنبه 15 آبان 16
پرسپولیس     گل گهر شنبه 15 آبان 18
نفت مسجدسلیمان     فولاد شنبه 15 آبان 18

546

 

 

سوپرگل بابایی به تراکتور

گل کوین یامگا بازیکن استقلال به فجرسپاسی

گل سیروان قربانی بازیکن فجرسپاسی شیراز به استقلال

گل سجاد دانایی بازیکن ذوب آهن به سپاهان

 

دیدگاه تان را بنویسید