دروازه تیم ملی فقط در اختیار علیرضا بیرانوند نیست

بیرانوند: تا جام جهانی به شکستن رکورد فکر نمی کنم

علیرضا بیرانوند دروازه بان تیم ملی ایران گفت: الان دوست دارم به جام‌جهانی قطر صعود کنیم و در آنجا دروازه‌بان تیم ملی باشم، اصلا دوست ندارم قبل از جام‌جهانی به رکورد شکنی فکر کنم.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، علیرضا بیرانوند ، درباره عملکرد خود در دیدار تیمش برابر براگا در لیگ برتر پرتغال اظهار کرد: از وقتی به پرتغال آمدم چالش جدیدی در اینجا را داشتم. من پرتغال را برای این انتخاب کردم که روند عملکرد خوبم ادامه داشته باشد و بتوانم به تیم کشورم در مقدماتی جام‌جهانی و همین طور در ادامه در جام‌جهانی کمک کنم. هدف من رسیدن به جام‌جهانی است و امیدوارم بتوانم دومین بار پیاپی در جام جهانی حاضر باشم. امیدوارم این اتفاق رخ بدهد و بتوانیم کل بازیکنان تیم ملی عملکرد خوبی داشته باشیم و به جام‌جهانی صعود کنیم.

حضورم در فوتبال اروپا یک امتیاز برایم است

ایسنا نوشت: وی افزود: همین که من در فوتبال اروپا حضور دارم یک امتیاز خوب برای من محسوب می‌شود. متاسفانه روز اول که به باشگاه بوآویشتا آمدم پنجره این باشگاه بسته بود و نمی‌توانستند قرارداد من را ثبت کنند. به همین خاطر در هفته‌های ابتدایی نتوانستند از من استفاده کنند. در هفته‌های ابتدایی واقعا از نظر بدنی و فنی شرایط خیلی خوبی داشتم و آماده این بودم که از همان ابتدا درون دروازه بوآویشتا قرار بگیرم اما متاسفانه این باشگاه پرتغالی از ابتدا نمی‌توانست از بازیکنان جدیدش استفاده کند. به همین خاطر در دو بازی ابتدایی اصلا در لیست ۱۸ نفره هم نبودم. دروازه‌بان دیگر تیم هم که بازی می‌کرد عملکرد خوبی داشت و به همین خاطر مربی ترجیح داد از او به جای من استفاده کند. قاعده فوتبال همین است. وقتی یک دروازه‌بان عملکرد خوبی داشته باشد مربی سعی می‌کند با همان دروازه‌بان ادامه بدهد. من هم که نیمکت نشین شده بودم هیچ راهی نداشتم جز اینکه تمرین کنم و با صبر و حوصله منتظر این باشم که فرصتی به من داده شود.

بیرانوند به عملکرد خود در آخرین دیدار تیمش اشاره کرد و گفت: بازی خوبی برابر براگا انجام دادیم. براگا یکی از تیم های قدرتمند پرتغال محسوب می‌شود و جزو پنج تیم اسم و رسم دار فوتبال پرتغال است. آنها معمولا در لیگ اروپا حاضر هستند و امسال هم همین طور است. بازی سنگینی برای ما بود و در زمین براگا بازی خوبی را به نمایش گذاشتیم و توانستیم یک امتیاز با ارزش بگیریم. با وجود اینکه از حریف عقب بودیم تلاش کردیم که گل‌های بعدی را نخوریم که همین اتفاق رخ داد و در ادامه گل مساوی را به ثمر رساندیم تا یک امتیاز به دست آوریم.

پرتغال بازیکنان زیادی به لیگ‌های دیگر ترانسفر می‌کند

وی در ادامه درباره تفاوت‌های فوتبال بلژیک و پرتغال هم گفت: تفاوت های زیادی میان فوتبال دو کشور وجود دارد. فوتبال بلژیک از نظر امکانات شرایط خوبی داشت. اینجا هم ورزشگاه‌ها شرایط خیلی خوبی دارند و امکانات خوبی هم در اختیار تیم‌ها قرار دارد. به اعتقاد من فوتبال پرتغال باعث می‌شود بازیکنان پیشرفت کنند. الان بازیکنان آینده داری در لیگ پرتغال حضور دارند و من می‌بینم که تیم‌ها از بازیکنان بسیار با کیفیت استفاده می‌کنند. این نشان می‌دهد فوتبال پرتغال به دنبال این است که بازیکنان مستعد را به خدمت بگیرد و با فروش آنها درآمد کسب کند. بازی کردن در لیگ برتر پرتغال واقعا سخت است و بخاطر همین است که فوتبال پرتغال هر ساله بازیکنان زیادی را به لیگ‌های دیگر اروپایی ترانسفر می‌کند.

برابر کره و امارات برخی فکر می‌کنند کار ساده‌ای پیش رو داریم

دروازه‌بان شماره یک تیم فوتبال ایران در بخش دیگری از صحبت هایش درباره شرایط تیم ملی فوتبال ایران پیش از دیدار برابر امارات و کره هم گفت: تا جایی که من می‌دانم برای اردوی پیش رو بازیکن مصدوم نداریم و شرایط همه خوب است. این یک امتیاز مثبت برای تیم ملی است که می‌تواند از همه نفرات مد نظر سرمربی استفاده کند. من دوشنبه شب به اردو ملحق می‌شوم و فرصت زیادی برای تمرین قبل از بازی برابر امارات نداریم اما بازیکنان به خوبی یکدیگر را می شناسند و از یکدیگر اطلاع دارند. در دو سه روز آینده باید زیر نظر آقای اسکوچیچ تمرینات لازم را انجام بدهیم تا خودمان را برای دو بازی پیش رو آماده کنیم. من بازی امارات را بسیار سخت می‌بینم. چون دو بازی اول را با پیروزی پشت سر گذاشتیم الان برخی فکر می‌کنند کار ساده‌ای پیش رو داریم اما اینگونه نیست. امارات تیم قدرتمندی است و من فکر می‌کنم این بازی اولین بازی تیم ملی در مقدماتی جام‌جهانی است و اگر می‌خواهیم به جام‌جهانی صعود کنیم باید این بازی را ببریم. من دو بازی قبلی تیم ملی را فراموش کرده‌ام و فقط به بازی برابر امارات فکر می‌کنم چون این بازی برای ما بسیار با اهمیت است. مطمئنا کل مجموعه تیم همه تلاششان را می‌کنند تا با قدرت وارد زمین شویم و بهترین عملکرد را داشته باشیم و با کسب یک پیروزی ارزشمند خودمان را برای بازی در برابر کره آماده کنیم.

فکر می‌کنم بازی برابر امارات نخستین بازی ما در مقدماتی‌ جام‌جهانی است

وی همچنین به دو بازی گذشته تیم ملی در مقدماتی جام جهانی و پیروزی در این دو بازی اشاره کرد و گفت: همیشه بازی‌های اول در مقدماتی جام جهانی سخت است. در زمان آقای کی‌روش هم در بازی اول برابر قطر در آخرین دقایق به گل رسیدیم و پیروز شدیم. همیشه بازی‌های اول استرس و فشار خودش را دارد. درست است که ما سوریه و عراق را شکست داده‌ایم اما همانطور که گفتم من به آن بازی‌ها فکر نمی‌کنم و فکر خودم اینگونه است که بازی برابر امارات نخستین بازی تیم ملی در مقدماتی جام‌جهانی است. امیدوارم سایر هم تیمی‌ها هم چنین فکری کنند و دو بازی قبلی را از ذهنشان خارج کنند. ما می‌توانیم با یک بازی بسیار منطقی و خوب امارات را شکست بدهیم چون در اردوهای قبلی بازیکنان نشان داده‌اند که چقدر همدل هستند و چطور با روحیه کار می‌کنند. همه مجموعه تیم یک دل هستیم و دوست داریم که به جام‌جهانی صعود کنیم. مطمئنا همه تلاش می‌کنیم که این موفقیت به دست بیاید. ان‌شاءالله هر کسی که لیاقت داشت و با تشخیص سرمربی تیم بازی کرد بهترین عملکرد را برای تیم ملی داشته باشد.

دروازه تیم ملی فقط در اختیار علیرضا بیرانوند نیست

بیرانوند در ادامه صحبت های خود در پاسخ به سوالی درباره کلین‌شیت‌هایی که در تیم ملی انجام داده است، گفت: دروازه‌تیم ملی فقط مختص علیرضا بیرانوند نیست. دروازه تیم ملی الان در اختیار امیر عابدزاده و پیام نیازمند هم هست که به تیم ملی دعوت شده‌اند. ما هر سه باید تلاش کنیم که دروازه را بسته نگهداریم. مطمئنا هر کسی با تشخیص سرمربی تیم درون دوازه قرار بگیرد بهترین عملکرد را خواهد داشت. امیر عابدزاده و پیام نیازمند هم مثل گلرهای قبلی که در تیم حاضر بودند دروازه‌بانان شایسته و خوبی هستند. مطمئنا اگر دروازه‌بانان خوب در تیم ملی حضور نداشتند و رقابت ایجاد نمی‌شد، علی بیرانوند هم پیشرفت نمی‌کرد. من هم در کنار این دروازه‌بانان تلاش می‌کنم جایگاهی که در اختیار دارم را از دست ندهم. باز هم تاکید می‌کنم دروازه تیم ملی فقط در اختیار علیرضا بیرانوند نیست. مطمئنا همه دروازه‌بانانی که به تیم ملی دعوت می‌شوند این شانس را دارند که با تشخیص سرمربی تیم به میدان بروند و بازی کنند.

تا جام‌جهانی به شکستن هیچ رکوردی فکر نمی‌کنم

بیروانوند در پاسخ به این سوال که آیا به رکورد شکنی در تعداد کلین‌شیت‌ها فکر می‌کند یا خیر؟ گفت: نمی‌شود بگوییم رکوردها برای ما مهم نیستند. این رکوردها برای همه وجود دارد و هر کسی دوست دارد رکوردی به دست بیاورد. الان کریستیانو رونالدو رکورد علی دایی را شکست و افتخار بزرگی برای خود به دست آورد، من هم در پست خودم رکوردهایی وجود دارد که دوست دارم به دست بیاورم. مدتی من رکورد دار بسته نگهداشتن دروازه در لیگ ایران بودم و بعد از من سید حسین حسینی رکورد من را شکست و بعد از آن هم پیام نیازمند رکورد را به نام خود ثبت کرد. اینگونه رکوردها برای بازیکنان اهمیت دارد اما در حال حاضر فقط باید رو به جلو نگاه کنیم. من الان دوست دارم به جام‌جهانی قطر صعود کنیم و در آنجا دروازه‌بان تیم ملی باشم، اصلا دوست ندارم قبل از جام‌جهانی به رکورد شکنی فکر کنم. افتخار بزرگی برای من بود که به رکورد مرحوم ناصر حجازی رسیدم. او هم از نظر فنی و هم از نظر اخلاقی و رفتاری از بهترین های فوتبال ایران بوده است. این هم یکی از بزرگترین افتخارات من است اما همانطور که گفتم تا جام‌جهانی پیش رو به شکستن هیچ رکوردی فکر نمی‌کنم.

طارمی را در پرتغال کمتر می‌بینم

دروازه بان تیم ملی فوتبال ایران در ادامه با بیان اینکه شرایط لژیونرهای تیم ملی بسیار خوب است گفت: تعدادی از بازیکنانی که خارج از کشور بازی می‌کنند جزو نفرات اصلی تیم شان هستند. برای میلاد محمدی بسیار خوشحالم که الان شرایط خوبی را تجربه می‌کند. البته مهدی طارمی هم شرایط خوبی دارد و جالب است بدانید با وجود اینکه خانه ما پنج دقیقه با یکدیگر فاصله دارد اما کم پیش می‌آید که یکدیگر را ببینیم. چون بیشتر اوقات تمرکزمان روی مسائل فنی و فوتبال است. مهدی طارمی که این روزها در پورتو می‌درخشد یکی از بهترین دوستان من است و با وجود اینکه کمتر او را در پرتغال می‌بینم اما در اردوی تیم ملی این ندیدن‌ها را جبران می‌کنم.

نباید به کره ضربه ایستگاهی بدهیم

بیرانوند در پاسخ به سوالی درباره شناختش از تیم ملی کره هم گفت: همه ما می دانیم کره یکی از تیم های بسیار قدرتمند است و بر اساس مالکیت توپ کارش را پیش می‌برد. باید حواسمان به این تیم باشد و اجازه ندهیم که آنها ضربه ایستگاهی به دست بیاورند. چون آنها روی ضربات ایستگاهی به خوبی کار می‌کنند. آنها بسیار سرعتی کار می‌کنند اما ان‌شاءالله می‌توانیم آنها را شکست بدهیم.

همه باید دست به دست هم بدهیم و با انسجام ملی از تیم ملی حمایت کنیم

او در ادامه با بیان اینکه فدراسیون فوتبال ایران زحمات زیادی برای تیم‌های ملی متحمل شده است، گفت: فدراسیون تلاش زیادی انجام داده تا تیم‌های ملی بهترین شرایط را داشته باشند. در فوتبال بانوان هم دیدید که چقدر فدراسیون خوب کار کرد تا شرایط خوبی برای این تیم فراهم باشد. فدراسیون در این زمینه کارش را به خوبی انجام می دهد و حمایت لازم را به تیم ملی منتقل می‌کند. من از آقای عزیزی‌خادم و مجموعه فدراسیون به خاطر این حمایت ها تشکر می‌کنم. من فکر می کنم در این شرایط که تیم ملی بازی‌های مقدماتی جام‌جهانی را انجام می‌دهد همه باید دست به دست هم بدهیم و با یک انسجام ملی از تیم ملی حمایت کنیم. پیشکسوتان، رسانه‌ها و هواداران نقش مهمی در این قضیه دارند. اگر هواداران به ما انرژی مثبت ندهند واقعا هیچ چیزی نداریم که در زمین نشان بدهیم. وقتی مردم عزیز ما در فضای مجازی به ما انرژی مثبت بدهند واقعا با روحیه دو چندان بازی می‌کنیم. امیدوارم بتوانیم بازی های خوبی را به نمایش بگذاریم و با صعود به جام‌جهانی هواداران و اهالی فوتبال را خوشحال کنیم. من فکر می کنم با پیروزی برابر کره و امارات می توانیم درصد زیادی از راه صعود به جام‌جهانی را طی کنیم. باز هم می‌گویم بازی برابر امارات بسیار مهم است و باید در زمان کوتاه باقیمانده تیم را به بالاترین حد آمادگی برسانیم.

بیرانوند در پاسخ به این سوال که آیا در شرایط فعلی تیم ملی کمبودی از نظر امکانات را احساس می کند یا خیر؟ گفت: در شرایط فعلی همه چیز مهیاست و کمبودی در تیم ملی نداریم.

وی در پایان در پاسخ به این سوال که چقدر برای تیم ملی شانس صعود به جام جهانی قائل است، گفت: همه تیم های گروه می‌خواهند بهترین عملکرد را داشته باشند. باید خیلی خوب تلاش کنیم تا بتوانیم بهترین اتفاقات را رقم بزنیم.

 

دیدگاه تان را بنویسید