واکنش اتحادیه جهانی کشتی به تاریخ سازی یوسفی و قهرمانی ساروی

کسب ۲ مدال طلا از سوی فرنگی کاران کشورمان در مسابقات جهانی کشتی فرنگی ۲۰۲۱ اسلو، در سایت اتحادیه جهانی این رشته ورزشی بازتاب داشت.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، به دنبال قهرمانی محمد هادی ساروی و علی اکبر یوسفی در مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی جهان در اسلو، سایت اتحادیه جهانی کشتی نوشت: برای ایران روز خوبی بود، ایران از سال ۲۰۱۴ در رقابت‌های جهانی کشتی فرنگی قهرمانی نداشت، اما در هشتمین روز این رقابت‌ها با پیروزی‌های محمدهادی ساروی دارنده مدال برنز المپیک توکیو در وزن ۹۷ کیلوگرم و علی اکبر و علی اکبر یوسفی در ۱۳۰ کیلوگرم به ۲ مدال طلا دست یافت.

یوسفی در وزن ۱۳۰ کیلوگرم با پیروزی ۵ - یک مقابل زورابی گدخوری از روسیه که ۴ امتیاز آن با خروج حریف از تشک به دست آمد، اولین قهرمان جهان ایران در دسته سنگین وزن کشتی فرنگی شد.

این برد تقریباً یک ماه پس از آن به دست آمد که یوسفی، گدخوری دارنده مدال برنز ۲۰۲۱ اروپا، را در تورنمنت بزرگداشت «لیوبویر ایوانویچ گدزا» در صربستان با نتیجه ۱۰ بر ۲ شکست داده بود و به موفقیت‌های خود در ۲ سال گذشته ادامه داد.

سال ۲۰۱۹، یوسفی عنوان قهرمانی جوانان و زیر ۲۳ سال جهان و همچنین جوانان آسیا را کسب کرد و امسال اولین مدال طلای خود را در بزرگسالان آسیا به دست آورد.

اندکی قبل از قهرمانی یوسفی، ساروی در فینال ۹۷ کیلوگرم الکس زوکه از مجارستان را ۳ - یک شکست داد تا اولین مدال طلای مسابقات جهانی را پس از قهرمانی حمید سوریان در وزن ۵۹ کیلوگرم مسابقات ۲۰۱۴ تاشکند برای ایران به ارمغان بیاورد.

ساروی، قهرمان جوانان جهان در سال ۲۰۱۹ و دارنده مدال برنز زیر ۲۳ سال جهان در سال ۲۰۱۹، در وقت اول با امتیاز گیری از بارانداز ۳ - صفر پیش افتاد و سپس در وقت دوم کشتی را اداره کرد و حریف به دلیل کم کاری ساروی یک امتیاز گرفت.

این دو پیش از این در مرحله یک چهارم نهایی مسابقات قهرمانی نوجوانان جهان ۲۰۱۸ با یکدیگر دیدار کرده بودند که ساروی در راه کسب مدال طلا با نتیجه ۶-۱ برنده شده  بود. آن‌ها در توکیو در جدول مقابل هم قرار داشتند، جایی که زوکه پنجم شد.

 

دیدگاه تان را بنویسید